تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820201087




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آخوندي يک وزير توانمند و علمي است/وزارت راه نيازمند حمايت وزارت اقتصاد و دارايي و بانک مرکزي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ تير ۱۳۹۴ (۹:۵۳ق.ظ)
عضو کميسيون برنامه‌وبودجه و محاسبات مجلس: آخوندي يک وزير توانمند و علمي است/وزارت راه نيازمند حمايت وزارت اقتصاد و دارايي و بانک مرکزي موج - عضو کميسيون برنامه‌وبودجه و محاسبات مجلس با بيان اين که وزير راه و شهرسازي در مديريت امور زيربنايي يد طولايي دارد، گفت: آخوندي يک وزير توانمند و علمي است که بر اساس قاعده و برنامه‌ريزي شده فعاليت مي‌کند.
به گزارش خبرگزاري موج، عيسي امامي، عضو کميسيون برنامه‌وبودجه و محاسبات مجلس، درباره عملکرد وزير راه و شهرسازي در دوران مسووليت وزارت گفت: نگاه آخوندي به سرمايه‌گذاري در وزارت راه و شهرسازي بلند مدت است.
نماينده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شوراي اسلامي با بيان اين که وزير راه و شهرسازي ديدگاه و جهت‌گيري مشخصي را در اجراي امور دارد، افزود: او با توجه به ظرفيت‌ها مي‌تواند اين وزارتخانه بزرگ را مديريت کند ضمن اين که وزير راه و شهرسازي آينده‌نگر است و بايد از وي حمايت کرد.
عضو مجمع نمايندگان استان گلستان با اشاره به اين که وزير راه و شهرسازي در مديريت امور زيربنايي يد طولايي دارد، گفت: نگاه آخوندي به سرمايه‌گذاري بلند مدت در وزارت راه و شهرسازي است، اما؛ منابع اين وزارتخانه نسبت به حجم پروژه‌هاي زيربنايي محدود است. وزارت راه و شهرسازي يکي از دستگاه‌هايي است که به منابع بسيار زياد نياز دارد در حالي که همه پروژه‌هاي عمراني هزينه‌بر است.
امامي با تأکيد بر اين که توسعه کشورها مرهون توسعه زيرساخت‌هاي همان کشور است، به استفاده از منابع مختلف مالي براي تأمين اعتبارات پروژه‌ها اشاره کرد و افزود: براي تأمين مالي پروژه‌ها شيوه‌هايي وجود دارد که احکام آن در بودجه‌هاي سنواتي و سياست‌هاي کلان مالي کشور ديده شده است.
وي استفاده از اوراق مشارکت، اسناد خزانه اسلامي، مشارکت مردمي، فاينانس خارجي و انواع روش‌هاي سرمايه‌گذاري دولت و بخش خصوصي را از شيوه‌هاي تأمين مالي عنوان کرد و گفت: در شرايط کمبود منابع وزارت راه و شهرسازي مي‌تواند از اين شيوه‌هاي سرمايه‌گذاري بهره‌مند شود.
عضو کميسيون برنامه‌وبودجه و محاسبات مجلس گفت: در هر صورت بايد از اين وزارتخانه حمايت کرد تا شاهد تحول در پروژه‌هاي عمراني باشيم؛ البته علاوه بر حوزه ستادي وزارت راه و شهرسازي همه لايه‌هاي آن بايد با انسجام فعاليت کنند.
امامي با بيان اين که وزارت راه و شهرسازي نيازمند حمايت ساير دستگاه‌ها مانند وزارت اقتصاد و دارايي و بانک مرکزي نيز است، گفت: برخي نواقص مانند مسکن مهر سرعت فعاليت اين وزارتخانه را کُند کرده است.
وي ادامه داد: در حوزه مسکن، وزارت راه و شهرسازي ميراث پروژه ناتمام مسکن مهر را از دولت قبل تحويل گرفت، البته مسکن مهر در برخي موارد موفق بود و منجر به خانه‌دار شدن اقشار کم‌درآمد شد اما در مواقعي نيز به دليل وجود برخي تعاوني‌ها موجب افزايش قيمت تمام شده پروژه‌ها شد و به اهداف طرح آسيب زد.
عضو مجمع نمايندگان استان گلستان گفت: بيشتر نقدهايي که برخي از نمايندگان مجلس به وزير راه و شهرسازي دارند در خصوص پروژه مسکن مهر است چراکه مطالبات مردم است و مردم انتظار دارند؛ در هر صورت اين وزارتخانه درگير تکميل پروژه‌هاي مسکن مهر است.
امامي با بيان اين که بخشي از پروژه‌هاي مسکن مهر در دوران مسئول فعلي وزارت راه و شهرسازي به پايان رسيده است، گفت: بايد در اين بخش سرعت بيشتري داشت و اقدامات انجام شده در اين پروژه‌ها به اطلاع افکار عمومي برسد.
عضو کميسيون برنامه‌وبودجه و محاسبات مجلس به حضور وزير راه و شهرسازي در چندين جلسه کميسيون عمران به منظور پاسخ به ابهامات برخي نمايندگان اشاره کرد و گفت: آخوندي پاسخ‌هاي شفافي در مقابل برخي سوال کنندگان ارائه داد ضمن اين که بايد شرايط کنوني کشور را از نظر اقتصادي مورد توجه قرار داد و منصفانه درباره عملکرد دولت قضاوت کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن