تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گناه نکردن آسان تر از طلب توبه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820228282




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طولاني شدن مذاکرات به نفع هيچ کس نيست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ تير ۱۳۹۴ (۲۱:۴۵ب.ظ)
عضو هيات رئيسه کميسيون امنيت ملي و سياست مجلس: طولاني شدن مذاکرات به نفع هيچ کس نيست موج- نماينده مردم آران و بيدگل در مجلس نهم شوراي اسلامي با تاکيد بر اين که نبايد مذاکرات طولاني و کشدار شود گفت: زمان بر شدن مذاکرات به نفع هيچ کدام از طرفين مذاکرات به خصوص ايران نيست.
به گزارش خبرگزاري موج، عضو هيات رئيسه کميسيون امنيت ملي و سياست مجلس شوراي اسلامي با اشاره به احتمال تمديد زمان مذاکرات تاکيد کرد: مذاکرات به مرحله سخت و پيچيده رسيده است و از آن جايي که بحث بر سر منافع ملي ايران است، نبايد منافع را فداي زمان کنيم.
عباسعلي منصوري آراني با تاکيد بر اين که مذاکرات هسته‌اي ايران با گروه 1+5 به مرحله سخت و پيچيده اي رسيده است، گفت: در چنين شرايطي بايد بستر مناسبي شکل بگيرد تا موضوعات به درستي بررسي و در نهايت تصميم گيري شود. بنابراين زمان مي تواند نقش مهمي در رسيدن به تصميم درست بازي کند.
وي عنوان کرد: البته از آنجايي که طرف مقابل سعي دارد امتيازي از ايران بگيرد و مذاکره کنندگان ما تاکيد بر حفظ منافع ملي دارد و بحث منافع ملي در ميان است، نبايد منافع را فدا و قرباني زمان کنيم و اصرار داشته باشيم در زمان تعيين شده مذاکره به پايان برسد.
اين عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي اظهار داشت:مذاکره کنندگان ايراني تلاش دارند که در مذاکرات منافع ملي آسيبي نبيند. با اين حال اعتقاد دارم اگر اراده اي براي به نتيجه رسيدن و پايان دادن به مذاکرات در طرف مقابل باشد، مي توان در زمان مقرر شده به توافق نهايي دست يافت.

تمديد زمان مذاکرات محدود باشد
وي توصيه کرد: با اين وجود اگر لازم به تمديد زمان براي مذاکرات بود، توصيه مي شود محدوديتي براي تمديد در نظر گرفته شود و همچنين زمان طولاني انتخاب نشود چراکه کشدار شدن مذاکرات به نفع نيست.
منصوري آراني تاکيد کرد: طرف مقابل با تمديد زمان به دنبال عبور از خطوط قرمز و شفاف ايران در مذاکرات و توافق هسته اي بنابراين نبايد اجازه داد با تمديد زمان طولاني مدت به اهدافشان دست يابند.
نماينده مردم آران و بيدگل در پاسخ به اين سوال که طرح تمديد زمان مذاکره از سوي آمريکايي ها بهانه جويي است، گفت: به طور کلي آنها به همراه شوراي امنيت رفتارهاي ظالمانه اي در مقابل ايران داشتند و اکنون براي پايان دادن به اين رفتارها مذاکراتي پيش روي است که به مراحل سخت و پيچيده اي رسيده و براي رسيدن به نتيجه به هر حال زمان لازم است.
وي عنوان کرد: هر شش کشوري که مقابل ايران نشسته اند مذاکرات را از زاويه مختلف نگاه ميکنند بنابراين مذاکرات بين دولت ها نيست بلکه مذاکرات است بين المللي و منطقه اي. همين مساله است که حصول توافق را کمي سخت مي کند چراکه تاثيرات بين المللي دارد.
عضو هيات رئيسه کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي تاکيد کرد: اکنون ديگر مذاکرات هسته اي تنها موضوع تعداد سانتيريفيوژ نيست بلکه مسائل جغرافياي سياسي و بين المللي در آن مطرح است و تاثيرات گسترده تري دارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن