تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چيزى زكاتى است و زكات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798268511




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درمان های خانگی برای منافذ باز پوست


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


چربی اضافه پوست؛
درمان های خانگی برای منافذ باز پوست
منافذ بزرگ یا منافذ باز پوست، مشکلی شایع است و می تواند باعث بروز مشکلات دیگری مانند آکنه و جوش های سرسیاه، به ویژه برای پوست های چرب شود.



قال امیرالمومنین علیه السلام: خداوند روزه را واجب کرد تا به وسیله آن اخلاص خلق را بیازماید.
  به گزارش سرویس خانواده جام نیوز، چربی (سبوم) اضافه پوست، همراه با آلودگی باعث بسته شدن منافذ پوست می شود. جوش های سرسیاه، ظاهر این منافذ را بدتر و مشخص تر می کنند و باعث می شود بزرگتر به نظر برسند.
قرارگیری در معرض آفتاب به مدت طولانی، می تواند منجر به باز شدن منافذ پوست شود چون به کلاژن آسیب می زند و در نتیجه حالت ارتجاعی دیواره های کانال منافذ پوست کاهش می یابد.
به همین صورت، منافذ باز، با افزایش سن شدیدتر می شوند چون پوست حالت ارتجاعی خود را از دست می دهد. ژنتیک، استرس و مراقبت نکردن مناسب از پوست نیز منجر به باز شدن منافذ می شود.
محصولات متعددی برای از بین بردن این مشکل در بازار وجود دارند اما قبل از اینکه به خرید بروید، می توانید راه های ارزان قیمتی را امتحان کنید تا با کمک آن ها منافذ باز پوست را کاهش دهید.  
یخ استفاده از یخ به دلیل خاصیت قابض آن، یکی از راه های مناسب برای کوچک کردن منافذ بزرگ پوست است. معمولا پیش از آرایش، از یخ برای کوچک کردن منافذ پوست استفاده می شود. یخ همچنین گردش خون را افزایش داده و به داشتن پوستی سالم تر کمک می کند.
•    چند تکه یخ را داخل یک پارچه تمیز بپیچید و حدود ۱۵ تا ۳۰ ثانیه روی پوست بگذارید. این کار را چند مرتبه در روز انجام دهید. وقتی وضعیت پوست تان بهتر شد، می توانید دفعات استفاده از آن را کاهش دهید.
•    همچنین می توانید به جای استفاده از یخ، صورت خود را روزی یک مرتبه با آب یخ بشویید.
برای تاثیر گذاری بیشتر این درمان، می توانید از یخ های آب خیار، سیب، چای سبز یا گلاب استفاده کنید.   سرکه سیب سرکه سیب قابض و تونر طبیعی پوست است. علاوه بر این، منافذ پوست را کاهش می دهد و تعادل PH پوست را بازیابی می کند. علاوه بر آن، خاصیت ضد میکروبی و ضدالتهابی دارد که به درمان آکنه هم کمک می کند.
۱٫    مقدار مساوی از سرکه سیب ارگانیک و آب را با هم مخلوط کنید.
۲٫    یک توپک پنبه ای را در آن بخیسانید و آن را به صورت خود بزنید.
۳٫    بگذراید چند دقیقه روی صورت بماند.
۴٫    برای بهترین نتیجه، این کار را هر شب پس از تمیز کردن و شستن صورت انجام دهید. پس از آن از یک مرطوب کننده ملایم استفاده کنید. پس از چند هفته متوجه بهبود پوست صورت خود می شوید.  
سفیده تخم مرغ سفیده تخم مرغ برای کوچک کردن منافذ باز صورت بسیار مفید است چون پوست را جمع و سفت می کند. ماسک سفیده تخم مرغ برای پوست های چرب هم بسیار مفید است.
• فقط کافی است یک عدد سفیده تخم مرغ را بزنید و آن را به خوبی روی صورت تان پخش کنید. پس از اینکه کاملا خشک شد، پوست تان را با آب بشویید. برای نتیجه بهتر، پس از مالیدن سفیده تخم مرغ، پوست را با تکه هایی از دستمال کاغذی بپوشانید و وقتی ماسک روی صورت خشک شد، آن ها را از روی صورت بردارید. این کار را یک یا دو مرتبه در هفته به طور منظم انجام دهید.
•    همچنین می توانید دو عدد سفیده تخم مرغ را با آب نصف یک لیموترش تازه بزنید. آن را روی صورت پخش کنید و بگذارید حدود ۱۰ دقیقه و یا تا وقتی که خشک شود، روی صورت بماند. سپس صورت خود را با آب سرد بشویید. این کار را به مدت یک ماه، چند مرتبه در هفته انجام دهید.
•    درمان دیگر هم این است که یک سفیده تخم مرغ را با دو قاشق غذاخوری آب لیمو و دو قاشق غذاخوری جوپرک مخلوط کنید. آن را روی صورت پخش کنید و اجازه دهید ۳۰ دقیقه روی پوست بماند تا خشک شود. در نهایت آن را از روی صورت پاک کنید و صورت خود را با آب سرد بشویید. برای نتیجه ی بهتر، این کار را به مدت چند هفته، و دو مرتبه در هفته انجام دهید.  
اسکراب شکر اسکراب خانگی شکر برای کاهش منافذ بزرگ پوست بسیار موثر است چون پوست را لایه برداری می کند و آلودگی و چربی اضافی آن را از بین می برد.
•    دو قاشق غذاخوری شکر، یک قاشفق غذاخوری روغن زیتون و چند قطره آب لیمو را مخلوط کنید. آن را به مدت ۲۰ تا ۳۰ ثانیه به آرامی روی صورت بمالید و سپس صورت را با آب سرد بشویید. این کار را مرتب، یک یا دو مرتبه در هفته انجام دهید.
•    کمی شکر روی یک برش لیمو ترش بریزید و روی صورت بمالید. اجازه دهید ۱۰ دقیقه روی پوست بماند، سپس صورت خود را بشویید. این کار را دو مرتبه در هفته، به مدت حداقل چند هفته انجام دهید.
•    همچنین می توانید مقدار مساوی از عسل و آب لیمو و کمی شکر را مخلوط کنید. پوست را با آن ماساژ دهید و بگذارید ۱۰ دقیقه روی پوست بماند و سپس صورت تان را بشویید. این درمان را یک یا دومرتبه در هفته به مدت یک ماه انجام دهید تا به نتیجه مورد نظرتان برسید.  
جوش شیرین جوش شیرین لایه بردار است و چربی اضافی پوست و آلودگی را از بین می برد. همچنین به دلیل دارا بودن خاصیت آنتی باکتریال و ضد التهاب، به متعادل کردن سطح pH پوست و کاهش مشکلاتی مانند آکنه و جوش کمک می کند.
۱٫    دو قاشق غذاخوری از جوش شیرین و آب ولرم را مخلوط کنید.
۲٫    این مخلوط را روی پوست بزنید و چند ثانیه با حرکات دایره وار روی صورت ماساژ دهید.
۳٫    سپس صورت خود را با آب سرد بشویید.
۴٫    این کار را روزانه به مدت ۵ تا ۷ روز انجام دهید. سپس به مدت چند هفته، تعداد دفعات آن را به سه تا پنج مرتبه در هفته کاهش دهید.  
آب لیمو آب لیمو حاوی اسید سیتریک است که پوست را لایه برداری می کند و ظاهر نامناسب منافذ پوست را کاهش می دهد. همچنین به دلیل خاصیت سفید کنندگی آن، لکه های صورت را از بین می برد و رنگ چهره را زیباتر می کند.
•    یک قاشق چایخوری عسل ارگانیک را با آب یک لیمو ترش تازه مخلوط کنید. آن را به پوست بزنید و پس از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صورت خودر ا با آب بشویید. این کار را روزانه، به مدت حداقل یک ماه انجام دهید.
•    همچنین می توانید دوقاشق غذاخوری از آب لیمو و آب گوجه فرنگی را مخلوط کنید. و بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست بماند. این درمان را به مدت یک ماه، روزانه و یا سه تا چهار بار در هفته انجام دهید تا نتایج مثبت آن را مشاهده کنید.
•    همچنین می توانید یک قاشق غذاخوری از آب لیمو و پودر دارچین را مخلوط کنید وبه صورت خود بزنید تا ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی صورت بماند. این کار را روزانه به مدت یک ماه انجام دهید.  
خیار خیار قابض طبیعی است که منافذ باز صورت را کوچک می کند. علاوه بر این، صورت را درخشان می کند.
•    یک عدد خیار تازه را رنده کنید و آب آن را بگیرید. یک توپک پنبه ای را در آن بخیسانید و آب خیار را به پوست خود بمالید. بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی صورت بماند و پس از آن، صورت را بشویید.
•    همچنین می توانید به آن کمی گلاب یا آب لیمو هم اضافه کنید. آن را به پوست بزنید و بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست بماند و سپس صورت را با آب سرد بشویید.
می توانید یکی از این درمان ها را روزانه به مدت یک ماه انجام دهید تا نتیجه مثبت آن را مشاهده کنید.  
ماست ماست حاوی اسید لاکتیک است که چربی اضافی، آلودگی و سلول های مرده پوست را از بین می برد و در نتیجه ظاهر منافذ باز پوست را کاهش می دهد. همچنین چروک ها و خطوط سطحی را هم کاهش می دهد.
•    لایه نازکی از ماست را به صورت خود بزنید. پس از ۱۰ دقیقه، صورت خودر ا بشویید. این درمان را به مدت یک ماه، روزانه و یا سه تا چهار بار در هفته انجام دهید.
•    یک قاشق غذاخوری آرد نخودچی را با دو قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید. این ماسک را به صورت بزنید. و بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست بماند. سپس صورت خود را با آب سرد بشویید. از این ماسک دو مرتبه در هفته به مدت یک ماه استفاده کنید. آرد نخودچی برای از بین بردن موهای زائد صورت هم موثر است.  
جو پرک جو پرک برای لایه برداری صورت و در نتیجه از بین بردن چربی اضافی و سلول های مرده آن که باعث بزرگ به نظر رسیدن منافذ پوست می شود، موثر است. جو پرک پوست صورت را هم تسکین می دهد و می توانید از آن برای پوست های حساس هم استفاده کنید.
علاوه بر استفاده از این راه ها، از پوست خود به خوبی مراقبت کنید، از آن در برابر آفتاب محافظت کنید و یک یا دو مرتبه در هفته لایه برداری انجام دهید تا چربی اضافی، آلودگی و سلول های مرده پوست از بین برود.
همچنین می توانید یک مرتبه در هفته صورت خود را بخور دهید تا از بسته شدن منافذ پوست جلوگیری کنید. حتما قبل از خواب آرایش صورت را پاک کنید.   دارو/ 2018



۰۶/۰۴/۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن