تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 14 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را با اعتقاد و دوستى محمد و آل پاكش و با تسليم در ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799334782




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهردار اصفهان از فشار هجمه‌ها ترسی به خود راه ندهد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر اصفهان:
شهردار اصفهان از فشار هجمه‌ها ترسی به خود راه ندهد

عاملی


شناسهٔ خبر: 2788464 - شنبه ۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹
استانها > اصفهان

اصفهان- رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهردار جدید اصفهان نباید از فشارها و هجمه‌هایی كه ممكن است به سوی وی سرازیر شوند ترسی به دل راه دهد. به گزارش خبرنگار مهر، سید احمد عاملی پیش از ظهر شنبه در نود و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تغییر شهردار در هر شهری هزینه‌های بسیاری را به دنبال دارد، اظهار داشت: باید توجه داشت که زمان زیادی برای خدمت به مردم در زمان برکناری شهردار سابق و آغاز بکار شهردار جدید از دست می‌رود ولی باید توجه داشت که آنچه شورا را بر آن داشت تا این هزینه را بپذیرد، نگرش هزینه - منفعت بود.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر اصفهان دریافته بود كه این هزینه‌كرد، به منافعی در آینده خواهد انجامید كه به قول معروف ارزشش را خواهد داشت، ادامه داد: اما هنوز آینده‌ای محقق نشده و آنچه مردم فعلاً می‌بینند، هزینه تحمیل شده است بنابراین ضروری است كه شهردار جدید با تلاشی مجدانه و دلسوزانه منافع مورد نظر شهروندان و شورا را محقق کند.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر با تاکید بر اینکه شهردار جدید اصفهان نباید از فشارها و هجمه‌هایی كه ممكن است به سوی وی سرازیر شوند ترسی به دل راه دهد، ادامه داد: بدیهی است با تغییرات رخ داده در قدرت، نارضایتی‌ها و فشارهایی نیز متوجه شهردار جدید خواهد شد؛ چنانچه اعضای شورای شهر آن نیز از این بابت فشارهای بسیاری را تحمل كرده‌اند.

مخالفان شهردار به موافقانش خواهند پیوست

وی با بیان اینکه شهردار جدید با توجه به سابقه‌اش، موافقانی دارد كه حامی اقدامات او خواهند بود، افزود: وی دو گروه مخالف نیز دارد مخالفان منصف و مخالفان غرض ورز و مخالفان منصف او، اگر شهردار را كسی ببینند كه اقداماتش موجب توسعه اصفهان در ابعاد مختلف شده است، قطعا تغییر موضع خواهند داد و به موافقانش خواهند پیوست.

عاملی ادامه داد: مخالفان غرض ورز نیز همواره مخالفت خواهند كرد و تنها راه رسوایی آنها بی اثر كردن مخالفت آنها در عرصه‌های مختلف آنها و رضایت روزافزون شهروندان است.

وی با بیان اینکه مدیریت شهر اصفهان در دوره جدید، حاصل تلاش ۲۲ نفره اعضای شورا و شخص شهردار خواهد بود، افزود: شورا مشتاق است در جنبه‌های نرم‌افزاری و سیاست‌گذاری، به وظایف خود عمل كرده و به شهردار یاری رساند.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه شهردار نیز باید سیاست‌ها و برنامه‌های مصوب و مد نظر شورا را به صورتی كارا به مرحله اجرا در آورد، اضافه کرد: بدیهی است هر گروهی برای دستیابی به اهداف خود، نیازمند انضباط است و این انضباط را قوانین مشخص می كنند.

شورای شهر حق دخالت در امور اجرایی شهرداری را ندارد

وی با بیان اینکه بر اساس آنچه در قانون پیش‌بینی شده است شورای شهر حق دخالت در امور اجرایی شهرداری را ندارد، افزود: بنابراین شورا موظف است ضمن همكاری و كمك به شهردار برای دستیابی به اهداف توسعه‌ای شهر، از هر رفتاری كه شائبه دخالت در امور اجرایی شهرداری را ایجاد کند، بپرهیزد.

عاملی همخوانی تحصیلات شهردار جدید اصفهان با برنامه‌ریزی شهری را بزرگ‌ترین حسن وی اعلام کرد و گفت: بزرگ‌ترین حسن یك برنامه‌ریز شهری داشتن نگاه سیستمی به شهر و تفكر توسعه‌ای است.

وی ابراز داشت: نگاه سیستمی باعث می‌شود شهردار ذهن و توجه خود را معطوف به یك یا چند حوزه از مسائل شهری نكند و برهم‌كنش مسائل بر یكدیگر را نیز مورد نظر قرار دهد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص تفکر توسعه‌ای نیز ابراز داشت: نگاه توسعه‌ای، میدان دید را از امور وظیفه‌ای فراتر می‌برد و به آینده شهر می‌نگرد؛ به این كه شهر چگونه می تواند توسعه یابد که این توسعه می بایست به طور متوازن در تمامی ابعاد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و زیست محیطی رخ دهد.

عاملی ادامه داد: داشتن نگاه توسعه‌ای منجر به تدوین سیاست‌ها و برنامه‌هایی برای دستیابی به اهداف مطلوب می شود و این برنامه‌ها هادی سایر اقدامات دستگاه‌های مدیریت شهری برای دستیابی به توسعه مطلوب خواهند بود.

مقایسه شهردار فعلی با شهردار پیشین درست نیست

وی با بیان اینکه بعضا شنیده می‌شود كه شهردار جدید اصفهان با شهردار پیشین مقایسه می شود و اینكه شهردار جدید زمانی از مدیران شهردار پیشین بوده‌اند و از حین مغالطه نتیجه‌گیری می‌شود كه شهردار جدید اصفهان قابل قیاس با شهردار پیشین نیست، اظهار داشت: بر این باورم كه اولاً قیاس دو مدیر با سوابق، سن و سال، تفكرات و نگرش‌های متفاوت چندان حركت پسندیده‌ای به نظر نمی‌رسد و آنچه باید مقایسه شود، عملكرد افراد است نه شخصیت آنها ثانیاً اگر قرار است قیاسی صورت گیرد منصفانه‌تر آن است كه تحصیلات، تجربیات و سوابق هر دو فرد را در هنگام پذیرش سمت شهرداری مورد مقایسه قرار دهیم.

اصفهان ضعیف‌ترین آمار ارتباط تحصیلات با مشاغل در سطح شهرداری را دارد

رئیس مرکز پژوهش‌‌های شهرداری اصفهان با بیان اینکه در دوره پیشین شهرداری، گزارشی در یكی از روزنامه‌های كشور در زمینه ارتباط تحصیلات مدیران ارشد شهری با سمت‌های آن‌ها درج کرد، افزود: بر اساس آن گزارش، در میان ۵ كلان شهر تهران، مشهد، اصفهان، شیراز و تبریز، شوربختانه اصفهان از نظر ارتباط تحصیلات مدیران با سمت‌های آنها، ضعیف ترین آمار را كسب كرده بود.

وی اضافه کرد: شورای شهر اصفهان از شهردار جدید انتظار دارد همان گونه كه خود به علت تخصص در زمینه مسائل شهری لایق احراز این سمت شده‌، تلاش کند مدیران ارشد شهرداری را بر اساس تخصص مرتبط با سمتشان انتخاب کند که اگر این نگاه تخصص گرایانه دنبال شود، باعث خواهد شد تمامی مدیران متخصص تا جایی كه امكان دارد زیرمجموعه‌های خود را از افراد متخصص انتخاب کنند و همین امر، منجر به كارایی بیشترفرآیندهای شهرداری اصفهان خواهد شد.

عاملی با بیان اینکه شهردار طبق قانون تحت نظارت دقیق شورای شهر خواهد بود و شورا می‌تواند كم‌كاری‌های خود شهردار، معاونان یا كارمندان او را بر اساس امتیاز كسب شده به شهردار گوشزد کند، افزود: با این كار، شورا به نحو احسن به وظیفه نظارتی خود عمل خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه مردم در جریان كیفیت كار شهردار قرار خواهند گرفت و بر این اساس می‌توانند در انتخابات شوراها، ملاكی برای انتخاب نامزدها داشته باشند، بیان داشت: اعضای شورایی كه شهردار انتخابی آنها امتیاز بالایی به دست آورده، گزینه‌های بهتری برای انتخاب مردم خواهند بود و بالعكس.

مهم‌ترین آرمان‌های شهرداری در چشم‌انداز بیان می‌شوند

رئیس مرکز پژوهش‌‌های شهرداری اصفهان با بیان اینکه مهم‌ترین آرمان‌های شهرداری در چشم‌انداز بیان می‌شوند، افزود: مهم‌ترین ویژگی‌های چشم‌انداز این است كه در سال افق برنامه قابلیت تحقق داشته باشد.

وی ادامه داد: چشم‌انداز فعلی شهرداری اصفهان در افق ۱۴۰۴ هجری شمسی، آن قدر آرمانگرایانه و غیر واقعی دیده شده است كه دستیابی به آن در افق ۱۴۰۴ غیر ممكن به نظر می‌رسد و از همین رو، لازم است شهردار جدید در اولین گام نسبت به تدوین چشم‌اندازی جدید و تحقق‌پذیر برای شهر اصفهان اقدام کند، چرا كه اگر چشم انداز فعلی به قوت خود باقی بماند، شهردار و مجموعه شهرداری موظفند در افق ۱۴۰۴ شهر اصفهان را به نقاط ذكرشده در آن چشم انداز برسانند و اگر موفق به این كار نشوند، در واقع در انجام وعده‌های خود شكست خورده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اهداف كلان بر اساس آرمان‌های چشم‌انداز مشخص می‌شوند، گفت: به عنوان مثال اگر در چشم انداز، اصفهان شهری جهانی معرفی شود در اهداف كلان می‌توان تبدیل شدن شهر به مركز تبادلات جهانی، بخصوص در ابعاد صادراتی، ایجاد تنوع فرهنگی در شهر و افزایش پروازهای بین‌المللی ورودی به شهر را در نظر گرفت.

عاملی با بیان اینکه در گام سوم، چهارم و پنجم راهبردها، سیاست‌ها و برنامه‌های تدبیر شده برای دستیابی به اهداف مطرح در گام دوم ارائه می‌شوند، افزود: گام نهایی اقداماتی است كه برای اجرای گام‌های سوم تا پنجم انجام می‌شوند.

نظام برنامه‌ریزی در شهرداری حاکم شود ابزار لازم برای ارزیابی فراهم می‌شود

وی با بیان اینکه اگر نظام برنامه‌ریزی در شهرداری حاکم شود ابزار لازم برای ارزیابی نیز فراهم می‌شود، اضافه کرد: با توجه به ساختار شهرداری برای دستیابی به اهداف كلان برگرفته از چشم انداز به هر یك از معاونت‌ها بخشی از وظایف محول می‌شود و اگر محور تفكرات مجموعه شهرداری مبتنی بر اهداف باشد، دیگر نگاه بخشی در معاونت‌های مختلف كمرنگ خواهد شد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: همچنین بر اساس وظایف محوله هر یك از معاونت‌ها می‌تواند مورد سنجش قرار گیرد. این سنجش در معاونت‌ها نیز به زیرمجموعه آنها تسری می‌یابد و شرایطی فراهم می‌شود كه تمامی عوامل شهرداری، تحت ارزیابی قرار می‌گیرند و امتیازی كسب می‌كنند كه كیفیت عملكرد آنها را نشان می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه مركز پژوهش‌های كاربردی و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر اصفهان آمادگی كامل خود برای همكاری با شهرداری در تدوین چشم انداز و ایجاد سازوكار ارزیابی عملكرد شهرداری را اعلام می کند، بیان داشت: همچنین توصیه می‌شود شهردار به عنوان اولین مركز مأموریت مركز پژوهشی شهرداری وظیفه تدوین شاخصه‌های كمی و كیفی ارزیابی عملكرد شهرداران مناطق و سایر مدیران شهرداری را ظرف شش ماه به آن مركز ابلاغ كند تا اصفهان نیز همچون همیشه برای ارتقاء كمی و كیفی روش های مدیریت شهری نیز پیشتاز باشد.

وی با بیان اینکه شهردار اصفهان باید در اولین اقدام موثر بحث صرفه‌جویی در مصرف آب را كلید زده و پروژه چمن بس را در شرایط بحران آب اعلام و ابلاغ کند، اظهار داشت: از این رو شهردار اصفهان باید با تمام عوامل در دست خود، اصفهان را به سمت اهداف چشم انداز اصفهان در افق تعیین شده تلقی کنند.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن