تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هیچکس تا زبانش را نگه ندارد از گناهان در امان نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804757700




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هیچ اطلاعی از آلایندگی صنایع نیشکر نداریم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: نگاه یکطرفه به پروژه ای ملی که خوزستان را از بی آبی نجات داد!
هیچ اطلاعی از آلایندگی صنایع نیشکر نداریم
مدتی است که برخی افرادی که تخصص و اطلاعات کافی از صنعت عظیم سدسازی در کشور ندارند دست به قلم شده اند و با برپایی همایش ها و مراسم های سخنرانی انگشت اتهام آلودگی آب کارون را به سوی سد گتوند نشانه می روند.

هیچ اطلاعی از آلایندگی صنایع نیشکر نداریم
حسین فاضلی یکی از منتقدین سد گتوند است که در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: سد گتوند دارای ابهامات زیادی است و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها منتقد این سد هستند چراکه شوری آب پشت این سد کشاورزی در استان خوزستان را به نابودی کشانده است.


اما جالب است بدانیم که EC آب سد پشت سد گتوند تنها در بدترین حالت تنها 250 است و باقی آلایندگی آب را صنایع نیشکر و آبزی پروری بوجود آورده اند و مقدار EC آب در طول مسیر رود کارون بعد از سد به چیزی حدود 20 هزار می رسد. فاضلی در جواب این سوال که سهم آلایندگی صنایع نیشکر اطراف رودخانه کارون در میزان آلودگی آن چقدر است گفت: ما فقط سد گتوند را بررسی می‌کنیم و انتقاد ما به این سد است، امکان دارد آلاینده های زیادی در منطقه وجود داشته باشد و اگر از آلایندگی سد انتقاد داریم به این معنی نیست که از صنایع نیشکر حمایت می‌کنیم و فقط به بقیه آلاینده ها کاری نداریم.


وی ادامه می دهد: این سد یک پروژه ملی خوب است ولی موردی که اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و جهاد کشاورزی خوزستان می‌گویند این است که سد گتونه در طولانی مدت امکان دارد باعث نابودی زمین های کشاورزی استان شود و سمینارهای ما فقط در حوزه موضوع آلایندگی سد گتونه برگزار می‌شود.


حسین فاضلی در خصوص اینکه بیشتر 80 درصد آلودگی کارون از صنایع نیشکر است و میزان پساب ورودی این صنایع به کارون مقداری برابر با دبی رودخانه زاینده رود است و آیا سمیناری در این مورد برگزار نمی کنید پاسخ داد: در حال حاضر اولویت ما موضوع سد گتونه است و ما هیچ اطلاعی از آلایندگی صنایع نیشکر نداریم و در نتیجه هیچ اظهار نظری در این خصوص انجام نمی‌دهیم هیچ اشکالی ندارد که موسسه های دیگری تشکیل شود که بر روی آلایندگی های دیگر کارون بررسی کند !


وی در خصوص اینکه آیا در کنفرانس علمی کارون و  سمینار گتوند از اعضای هیئت علمی دانشگاه های مرتبط با آب کشاورزی فردی دعوت شده بود اظهار کرد: ما در کمیته علمی خود از اساتید دعوت کردیم ولی این کار خبرگزاری ها است که با آنها مصاحبه کنند اما فقط من به عنوان مدیر کمیته مصاحبه انجام می دهم.


 *بخش دانشگاهی این سمینار فعال نبود


فاضلی گفت: در سمینار گتوند به علت کمبود وقت و اینکه سمینار 3ساعته بود و هدف از تشکیل آن فقط حضور منتقدان و نمایندگان مجلس بود بخش دانشگاهی این سمینار فعال نبود زیرا این موضوع دارای ابهامات زیادی است و از نظر علمی بررسی نشده است.


از فاضلی در خصوص تحریم این دو سمینار از طرف اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و دستگاه های دولتی اظهار داشت: لینک فراخوان کنفرانس ملی کارون در سایت دانشگاه چمران و چند دانشگاه دیگر وجود داشت و معاون آموزشی دانشگاه چمران آقای کاشفی نیز در این کنفرانس حضور یافت. تمام برنامه های ما در سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان برگزار می شود و سمینار بعدی ما با عنوان «نقش قانون گزاران در صیانت از رودخانه های خوزستان» تاریخ 21 خرداد در سازمان جهاد کشاورزی تشکیل خواهد شد.


وی گفت: اما سمینارهای ما کوتاه مدت بوده و 2 یا 3 ساعته بیشتر طول نمی کشد و وقت کافی برای دعوت از مقاله های علمی وجود ندارد و ما فقط از کارشناسان شرکت های مرتبط دعوت می کنیم.


حسین فاضلی در خصوص اینکه طی بررسی های سازمان زمین شناسی وزارت نیرو، پی سنگ اصلی سد گتونه تماما از سنگ های ماسه ای غیر قابل نفوذ و با نفوذپذیری کم تشکیل می‌دهد و فقط در بخش کوچکی از پی سنگ آن گنبدهای نمکی وجود دارد و بیشتر آلودگی آب کارون از ورود پساب کارخانه های نیشکر اطراف رودخانه موجب شده است جوابی نداد و گفت: من فقط با ارسال درخواست کتبی مبنی بر مصاحبه به سوال های دیگر شما جواب می‌دهم.


نکته جالب این گفت و گو این است که آقای فاضلی در مورد رشته تحصیلی و تجربه کاری خود گفت: من نمی‌توانم توضیحی در مورد مدرک تحصیلی خود به شما بدهم من فقط به عنوان رئیس کمیته علمی کارون فقط در مورد سد گتونه صحبت می‌کنم!


حال باید پرسید کسانی که دایه مهربان تر از مادر شده اند و خود را کارشناس در تمام امور جاری کشور می دانند چطور به این راحتی پروژه ای را که یکی از بزرگترین مهندسی های کشور با سابقه مطالعاتی چند ساله و دارای تمام مجوز ساخت از سوی سازمان محیط زیست کشور است را به این راحتی و بدون حتی مطالعه و پاسخ زیر سوال می برند و بجای حل مساله صورت مساله را پاک می کنند، قصد دارند به حل مشکلات کشور کمک کنند !؟


انتهای پیام/





اخبار مرتبط

کمک ۵ میلیاردی مدیریت شهری تهران به شهر خرمشهر
نمونه‌هایی از بهشت پنهان خوزستان
حل معضل ریز گرد ها و شوری آب سد گتوند / جلوگیری از انتقال آب رود کارون
سونامی مرگ در انتظار نخل های خرما/ مهاجرت روستائیان به خاطر عدم تامین حق آب شادگان
آغاز عمليات 109 روز تابستانه امداد ونجات / رشد 48 درصدي در امکانات و تجهيزات امدادي
مناطق ديدني ايران را تماشا كنيد + عکس




۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن