تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820274875




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روغن پوميس غير مجاز است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ تير ۱۳۹۴ (۱۳:۱۱ب.ظ)
روغن پوميس غير مجاز است موج - مدير کل نظارت بر فراورده‌هاي غذايي، آرايشي و بهداشتي سازمان غذا و دارو روغن غير مجاز پوميس را معرفي نمود و از مردم خواست آن را خريداري نکنند.
به گزارش خبرگزاري موج، هدايت حسيني، مدير کل نظارت بر فرآورده‌هاي غذايي، آرايشي و بهداشتي سازمان غذا و دارو، در خصوص روغن غير مجاز پوميس گفت: يکي از بدترين نوع روغن‌ها در فرايند تهيه روغن زيتون، روغن استخراج شده از تفاله زيتون هست و طرز تهيه آن نيز بدين صورت است که باقي مانده حاصل از تفاله زيتون که هنوز داراي مقداري روغن هست، را با هگزان فراوان و حرارت زياد استخراج مي‌نمايند و تحت عنوان روغن حاصل از تفاله زيتون يا پوميس (pomace) بفروش مي‌رسانند.
وي همچنين با اشاره به اسامي سانسا (Sansa) به زبان ايتاليايي و يا اروخ (Oruj) به زبان اسپانيايي به عنوان ديگر نام‌هاي اين روغن‌ها اظهار داشت: خريد و فروش اين محصول تحت هر نامي ممنوع بوده و بازرسين سازمان غذا و دارو و دانشگاه‌ها موظف به جمع آوري اين فراورده غير مجاز از سطح عرضه مي‌باشند.
حسيني با بيان اين که از نظر ضوابط سازمان غذا و دارو و سازمان ملي استاندارد اين روغن غير قابل مصرف خوراکي بوده و عموماً از مبادي غير مجاز وارد کشور مي‌شود، افزود: مصرف کنند گان بايد نسبت به مضرات استفاده از اين فراورده آگاه باشند و در هر بسته بندي که به يکي از نام‌هاي مذکور برخوردند از خريد آن اجتناب نموده و موضوع را به نزديک‌ترين معاونت غذا و دارو دانشگاه‌هاي سراسر کشور يا سامانه 1490 اطلاع دهند.
مدير کل نظارت بر فراورده‌هاي غذايي، آرايشي و بهداشتي سازمان غذا و دارو در انتها توصيه کرد: مردم در هنگام خريد روغن به اطلاعات درج شده بر روي بسته بندي اعم از تاريخ توليد و انقضا و نام و مشخصات شرکت وارد کننده، شماره پروانه بهداشتي و نام کشور توليد کننده دقت نمايند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن