تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ما قومى هستيم كه تا گرسنه نشويم غذا نمى‏خوريم و تا سير نشده‏ايم دست از غذا مى‏ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804443809




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت هماهنگي همه دستگاه‌ها در کنار هم براي انجام مطلوب کارها


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ تير ۱۳۹۴ (۱۱:۴۰ق.ظ)
ربيعي: ضرورت هماهنگي همه دستگاه‌ها در کنار هم براي انجام مطلوب کارها موج - نخستين جلسه هم‌انديشي در خصوص سياست‌ها و برنامه‌هاي اشتغال خرد و کوچک، با هدف تجميع اعتبارات و منابع، هماهنگي سازماني و هم‌افزايي اجرايي، افزايش بهره‌وري، فراگيري جامعه هدف و افزايش پوشش منطقه‌اي برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج، نخستين جلسه هم‌انديشي در خصوص سياست‌ها و برنامه‌هاي اشتغال خرد و کوچک در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي و به رياست ربيعي وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي و با حضور قائم‌مقام وزير، معاون توسعه روستايي و مناطق محروم رياست جمهوري، معاون کميته امداد امام خميني (ره)، معاون سازمان بسيج سازندگي، سرپرست صندوق کارآفريني اميد، رئيس سازمان آموزش فني و حرفه‌اي کشور، معاون برنامه‌ريزي و سياست‌گذاري معاونت علمي و فناوري رئيس‌جمهور و معاون توسعه کارآفريني و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي برگزار شد.
ربيعي در اين جلسه با توجه به ظرفيت‌ها و توانمندي‌ها و امکانات متعددي که در دستگاه‌هاي مختلف وجود دارد بر ضرورت هماهنگي همه دستگاه‌ها در کنار هم و اهميت برنامه‌ريزي و تقسيم‌بندي مطلوب کارها تأکيد و ضمن اشاره بر اين‌که مديريت منابع و اعتبارات دستگاه‌ها با خود آن‌ها باشد، گفت: بايد با هماهنگي و تعامل در جهت هم‌افزايي حرکت کنيم. در اين حرکت لازم است با هماهنگي‌ها طرح‌ها در يک منطقه متمرکز نشود و ظرفيت‌ها و برنامه‌ها را به‌طور عادلانه در مناطق تقسيم و اجرا کنيم. طراحي فرآيندها و پروژه‌ها مهم است و بايد به طراحي‌ها توجه ويژه‌اي شود. مطالعات خوبي در زمينه آمايش سرزمين به تفکيک استان‌ها انجام شده که لازم است جهت بهره‌برداري مناسب در اختيار دستگاه‌ها قرار گيرد.
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي افزود: آموزش نيروي انساني٬ بازاريابي و راه‌اندازي بازارچه‌ها از اهميت بسزايي برخوردار است. با توجه به مصوبه اخير هيأت دولت در خصوص راه‌اندازي بازارچه‌ها لازم است با هماهنگي استانداران راه‌اندازي اين بازارچه‌ها پيگيري شود.
وي تصريح کرد: براي حمايت از خريد داخلي مي‌بايست آيين‌نامه تنظيم شود. بايد با يک تفاهم ذهني و عمومي بتوانيم به يک نتيجه مطلوب برسيم و پايان سال آمار موفقي را از اشتغال‌زايي ارائه دهيم.
ربيعي در ادامه خاطرنشان کرد: آئين‌نامه و يک دستور کار مشخص لازم است که بايد حداکثر ظرف دو هفته تنظيم شود. در اين آئين‌نامه ضروري است برش جغرافيايي برنامه‌ها مشخص شود. رسته‌هاي فعاليت تعيين شود. نقش سازمان‌ها و دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط کاملا شفاف بيان شود.
ضرورت تداوم اين نشست‌ها و برگزاري نشست‌هاي مشابه در استان‌ها و تلاش دلسوزانه مسوولين در پيگيري و رفع و کاهش مشکلات
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي گفت: اين تعامل ارزشمند است و ضروري است مشابه آن در کليه استان‌ها انجام شود. توجه به توسعه و حمايت از مشاغل خرد و کوچک در حال حاضر يکي از بهترين راه‌ها براي کاهش مشکل بيکاري است.
در ادامه طائي، معاون توسعه روستايي و مناطق محروم رياست جمهوري، با مروري بر برنامه‌هاي حوزه معاون توسعه کارآفريني و اشتغال، هدف از تشکيل اين جلسه را تجميع اعتبارات و منابع، هم‌افزايي، افزايش بهره‌وري دانست و گسترش مخاطبين و جامعه هدف و بهره‌مندي و پوشش مناطق جغرافيايي بيشتر را از ديگر نتايج اين حرکت برشمرد.
طائي با اشاره به اهميت گسترش اين تعامل و ضرورت اطلاع همتايان استاني اين دستگاه‌ها در سطح استان‌ها، تأکيد کرد: سازمان اجرايي خوب و توانمندي در استان‌ها وجود دارد که همراهي آن‌ها با هم بسيار اثربخش است.
در ادامه اين نشست رضوي، معاون توسعه روستايي و مناطق محروم رياست جمهوري، ضمن تشکر از برگزاري اين نشست با پربرکت خواندن اين هم‌افزائي، ممانعت از دوباره‌کاري و چندباره کاري و همچنين ايجاد تعادل در امور و برنامه‌ها را از نتايج ارزشمند اين حرکت دانست و گفت: در اجراي اين برنامه‌ها آموزش حرف اول است. تعريف شفاف از ساختارهاي اداري و وظايف دستگاه‌ها هماهنگي و عدم موازي کاري بسيار مهم است. بنابراين لازم است فرآيند مناسبي براي فروش و خريد تضميني محصولات تعريف شود. همچنين لزوم توجه به ساير عوامل مؤثر بر اشتغال نيز ضروري است.
در ادامه اميد، معاون کميته امداد امام خميني (ره) با تشکر از اين تعامل و نشست گفت: منابع موجود يک منابع ناپايدار و ضروري است جهت پايداري آن‌ها تلاش کنيم. صندوق توسعه ملي مکانيزم پيچيده‌اي دارد و بايد در جهت روان‌سازي اين فرآيندها عمل کنيم شعار دولت بعد از کنترل تورم و رکود و گراني موضوع اشتغال است.
نوراله زاده سرپرست صندوق کارآفريني اميد نيز گفت: با تشکيل صندوق توسعه ملي تمهيدات خوبي براي حمايت از صنايع بزرگ پيش‌بيني و اجرا شده است، ولي؛ براي مشاغل کوچک مکانيزم حمايتي وجود ندارد. در کنار 20 درصد سهم صنايع بزرگ، چنانچه فقط 1 يا 2 درصد درآمد نفتي به يک صندوق حمايت از صنايع کوچک اختصاص يابد تحول بزرگي در حمايت و توسعه مشاغل خرد و خانگي و کوچک ايجاد مي‌شود.
حيدري معاون آموزش و کارآفريني سازمان بسيج سازندگي در ادامه گفت: در زمينه مجوزها خط‌کشي‌ها زياد است و بايد تسهيل گري شود در زمينه مشاغل خانگي درخواست صدور مجوز داريم ظرفيت بسيج در اقصا نقاط کشور وجود دارد. اهميت نهادينه شدن ترويج و مصرف کالاهاي داخلي بايد نهادينه شود.
در ادامه الياسي معاون برنامه‌ريزي و سياست‌گذاري معاونت علمي و فناوري رئيس‌جمهور گفت: در دو سال اخير تلاش‌هاي زيادي جهت افزايش منابع صندوق شکوفايي شده علاوه بر مباحث مالي بازار سازي هم اهميت زيادي دارد. يک هزار و 500 شرکت دانش‌بنيان تعيين صلاحيت شده‌اند که غالبا خرد هستند و منابع صندوق متناسب با نياز و توان تضميني آن‌ها به اين شرکت‌ها تزريق مي‌شود. موضوع بعدي بازار سازي آن‌هاست که مهم است. بعد از فرار مغزها اکنون با پديده فرار شرکت‌ها رو به رو هستيم ساماندهي خريد داخلي بسيار مهم است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن