تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان به سپاهيانش مى گويد: ميان مردم حسد و تجاوزگرى بياندازيد چون اين دو، نزد خدا بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820943440




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ستون وكيل الرعايا - ؛ كتاب ناخوانده نمايشگاه 21 ‌- سعيد دهقان


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: ستون وكيل الرعايا - ؛ كتاب ناخوانده نمايشگاه 21 ‌- سعيد دهقان


اصل خبر: پرونده بيست‌ويكمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران بسته شد. ‌

موضوع از چه قرار است؟‌ اگر مي‌شد اهميت حقوق شهروندان در نمايشگاه كتاب را نيز همچون اهميت آن در فضاي عمومي جامعه ارزيابي كرد و در نتيجه، بي‌اهميتش خواند، يقيناً چنين مطلبي نوشته نمي‌شد.

اما واقعيت اين است: اگرچه حقوق كل شهروندان در كل سال و در فضاي كل كشور، به لحاظ كمي از اهميت بالا‌تري برخوردار است، ليكن از آنجا كه در عمل، شهرونداني كه به كتاب و نمايشگاه مربوطه علا‌قه‌مندند، به طور طبيعي به حقوقشان بيشتر آشنايند و حساس، نقض حقوق اين دسته از شهروندان به لحاظ كيفي، از اهميت ويژه‌اي برخوردار خواهد بود؛ كاش اين ، موضوعي بود كه مي‌شد متوليان ارشاد را با يادآوري آن، ارشاد كرد.

تحليل موضوع: تجربه نمايشگاه كتاب تهران را با وجود پشتوانه 20 تجربه در برگزاري، بايد بخوانيم. همچنانكه چاره‌اي نداريم جز اينكه، مديريت اين دوره از نمايشگاه را نيز، چيزي فراتر از بناميم.

نمايشگاهي كه گويا به جاي رضايت ، براي خوشايند ، طراحي و اجرا شده است؛ بنابراين، توقع تامين حقوق شهروندان، مفهوم نيست! چينش غرفه‌ها با آن اولويت‌هاي خودي و غيرخودي، چند نكته را به هر شهروندي يادآوري و البته ديكته مي‌كند؛ نكته اول: مهم نيست كه چه ناشري بيشتر طرفدار دارد و چه كتابي بيشتر خريدار، مهم اين است كه ما حامي چه ناشري هستيم و چه كتابي را بيشتر دوست مي‌داريم.

نكته دوم: مهم نيست كه چه ناشري با چه سابقه‌اي طولا‌ني و با چه حجم عظيمي از كتاب‌ها چه فضايي را مي‌خواهد، مهم اين است كه ما با كمك چه كسان و چه ناشراني به هدف هاي خاص خود برسيم.

نكته سوم: مهم نيست كه شما براي رسيدن به انتشارات مورد علا‌قه‌تان مجبور باشيد ساعت‌ها در مسيري حركت كنيد كه از انتشارات ما -كه بدون اولويت الفبايي يا سابقه‌اي آرايش شده- ديدن كنيد، مهم اين است كه ما به محض ورود به شبستان، از توليدات هم سليقه ببينيم و مجبور نباشيم از انتشارات هاي مردمي و قديمي ديدن كنيم. ‌

تكمله: ضمناً، اينكه در غرفه‌ها، هواي سالمي وجود ندارد، جايي براي استراحت پيش‌بيني نشده و شما پس از مدتي گشتن از نفس مي‌افتيد، مشكل خودتان است، نه مشكل ما! ظريفي مي‌گفت، شايد تنها كتابي كه به نمايشگاه 21 نرسيد و ناخوانده ماند، كتاب حقوق شهروندان باشد!

اين ظريف، همان كسي بود كه قبلا‌ً پرسيده بود، چرا نمايشگاه كتاب دانشگاهيان در مصلا‌ي نماز و نمازجمعه نمازگزاران در دانشگاه تهران برگزار مي‌شود؛ البته جوابي نشنيده بود. راستي، چرا؟

انتهاي خبر // روزنا - وب سايت اطلاع رساني اعتماد ملي//www.roozna.com
------------

------------
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 661]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن