تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803992408




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجتمع فرهنگی شاهرود با 90 درصد پیشرفت فیزیکی نیازمند توجه مسئولان است


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


مجتمع فرهنگی شاهرود با 90 درصد پیشرفت فیزیکی نیازمند توجه مسئولان است استان‌ها > سمنان - مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، با بیان اینکه پروژه فرهنگی این اداره کل در شاهرود برای بهره برداری در انتظار یک میلیارد تومان بودجه و توجه ویژه مسئولان است، گفت: این بنا 90درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین حجت الاسلام علی شکری در خلال برگزاری نشست مطبوعاتی خود به مناسبت سی و چهارمین سالگرد تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی، درباره پروژه مجتمع فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در شاهرود، توضیح داد: با پیگیری های متعدد در سال های 82 و 83، زمین این مجتمع واقع در انتهای بلوار ابن سینای شاهرود، توسط مسکن و شهرسازی استان، به سازمان تبلیغات اسلامی واگذار شد
وی افزود: همچنین اعتبارات این بنا در فاز «بی»، در پی سفر مقام معظم رهبری به استان سمنان، مصوب و در نهایت با آغاز سال 86، کلنگ احداث آن توسط کاظم جلالی نماینده مردم شهرستانهای شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی به زمین خورد.
این مقام مسئول همچنین با اشاره به اینکه تا کنون پنج میلیارد و 200میلیون تومان صرف فاز دوم «بی» این پروژه شده است، بیان داشت: این میزان اعتبار از محل سفر با برکت مقام عظمای ولایت به صورت 100درصد تخصیص و تامین شده است همچنین بنای مذکور برای تامین زیر ساخت هایی مانند برق، گاز و ... نیازمند یک میلیارد تومان اعتبار دیگر است.
شکری خاطرنشان کرد: همچنین این پروژه در بخش ساختمان با90درصد، آسانسور با 45درصد، تاسیسات با 75درصد و آمفی تئاتر با 95درصد پیشرفت فیزیکی، پس از دو سال تاخیر همچنان به بهره برداری نرسیده است.
وی ادامه داد: با احداث این کانون فرهنگی تبلیغی که مجهز به بخش های مختلفی از جمله دارالقرآن، آمفی تئاتر، سالن جلسات، بخش اداری، تاسیسات اقامتی برای مبلغان اعزامی، کانون های فرهنگی تبلیغی و ... می تواند ظرفیت مناسبی برای شهرستان شاهرود و شرق استان سمنان باشد.
رئیس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی استان سمنان، معرفی و تبلیغ دین را اساس تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی خواند و گفت: تبلیغ از رسالت های الهی به شمار می آید لذا بر این اساس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام راحل(ره) شکل گرفته است.
شکری با بیان اینکه آنچه پس از مبعث توسط پیامبر اکرم(ص)، انجام شد دعوت بود، بیان داشت: تبلیغ با دعوت همره است لیکن تبلیغ بدون دعوت و دعوت بدون تبلیغ معنی پیدا نمی کنند.
وی افزود: با نگاهی به سیره رسول الله و حدیث ثقلین می توان دریافت دو شاخص کتاب خدا و ائمه اطهار (ع) مبنای تبلیغ و در نتیجه دعوت است از این روی، سازمان تبلیغات اسلامی نیز در بدو تشکیل و تاسیس بر این دو موضوع مهم و حیاتی در دین مبین اسلام تکیه داشته است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، در تشریح اهداف سازمان تبلیغات اسلامی نیز گفت: احیاء اندیشه های تابناک اسلام در همه زمینه ها، دفاع از اصول اسلام، نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان های انقلاب در کنار گسترش کمی و کیفی تبلیغات دینی مردمی، اصول سه گانه تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی را شکل می دهند.
شکری خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در عمر سی و چهار ساله خود، نشان داده است که در زمینه های مختلفی مانند برانگیختن احساس مسئولیت مدنی در قبال مسائل اسلامی و فرهنگ عمومی خدمات شایانی به نظام و انقلاب اسلامی ایران کرده است.
وی ادامه داد: همچنین سازمان تبلیغات اسلامی وظیفه دارد در بحث تبیین ولایت فقیه و جایگاه آن تلاش کند تا این خیمه انقلاب اسلامی همچون سابق پر قدرت و با صلابت بر جای بماند بر همین مبنی، اساس نامه این سازمان در 17بند، به صورت سالانه مورد بازدید، اصلاح و بازخوانی توسط مقام عظمای ولایت قرار میگیرد تا در آن ضرورت های روز، ملاحظات زمانی لحاظ شود.
این مقام مسئول در تشریح عملکرد و وظایف سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یکی از نهادهای فرهنگ ساز در جامعه، ابراز داشت: در بحث پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان به صورت سالانه تحقیقاتی در زمینه های مختلف با نهادهای فرهنگ ساز دیگر جامعه انجام می دهد که در سال جاری به واسطه کمبود اعتبارات متاسفانه بیش از دو پژوهش میدانی تا کنون انجام نشده است.
شکری در توضیح فعالیت های آموزشی این اداره کل نیز گفت: اقشار تاثیر گذار در مسائل مذهبی سطح استان سمنان، شناسایی شده اند وبا تکمیل ثبت نام از آنها، برگزاری کلاس های تخصصی فرهنگی و مذهبی برای ایشان در دستور کار قرار دارد از سوی دیگر اعزام ائمه جماعات به ادارت، مدارس و روستاها از جمله دیگر اقدامات این اداره کل در سال گذشته بوده است.
وی افزود: دیگر اقدام در خور توجه اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، پشتیبانی از هیئات مذهبی، کانون های مذهبی و انجمن های اسلامی همچنین پشتیبانی، تعمیر و احداث خانه های عالم روستایی در روستاهای محروم و توجه ویژه به روستاهای بالای 200 خانوار بوده است.
معاون فرهنگی، پژوهشی و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز در خلال این نشست با اشاره به تلاش سازمان تبلیغات اسلامی در استقرار روحانی برای روستاهای محروم استان، گفت: در سند راهبردی برنامه پنجم توسعه آمده است تمامی روستاهایی که بالای 200 خانوار جمعیت دارند، می بایست از نعمت استقرار روحانی برخوردار باشند لیکن در این راستا هم اکنون 62خانه عالم در استان وجود دارد.
حجت الاسلام ولی الله مصائبی در تشریح ماموریت های معاونت فرهنگی این اداره کل در سال گذشته، بیان داشت: در حوزه شبکه تبلیغی در دو بخش سنتی و مدرن، اقداماتی از قبیل شناسایی، ساماندهی و آموزش به مبلغان و مخصوصا مبلغات سنتی در دستور کار قرار گرفته است که خوشبختانه استقبال از این دوره های آموزشی مطلوب بوده است.
وی افزود: همچنین در بحث اعزام مبلغ متخصص از حوزه های علمیه قم، باید گفت، در مناسبت های ویژه ملی و مذهبی مانند دهه مبارک فجر و ایام محرم، اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، نسبت به دعوت و اسکان مبلغان متخصص در مباحث دینی مانند مهدویت را همواره در دستور کار خود قرار داده است.
این مقام مسئول در حوزه فرهنگی و مذهبی استان سمنان، در تشریح سایر اقدامات معاونت فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، گفت: برگزاری کارگاه های ویژه سبک زندگی اسلامی، معرفی نحله های انحرافی، جلسات ستاد شئون مذهبی، رصد هیئات مذهبی و سیاست گذاری های مناسبت های ملی و مذهبی، راه اندازی و تقویت پرتال مساجد و کانون های فرهنگی مذهبی از جمله اقدامات این معاونت است.  
مصائبی ادامه داد: همچنین نظارت بر هیئات مذهبی به عنوان بزرگترین دستگاه تبلیغات مذهبی در جهان از جمله وظایف سازمان تبلیغات اسلامی است که در این زمینه کار شناسایی، ساماندهی و حمایت از هیئات مذهبی در سنوات پیش مانند سالجاری به انجام رسیده است.
وی افزود: در کنار این موارد اقداماتی چون حمایت از کانون های فرهنگی و مذهبی و انجمن اسلامی، ایجاد 60پایگاه اوقات فراغت در تابستان93، تلاش برای تاسیس سپاه مجازی از بین دانش آموزان و نوجوانان نخبه استان با بیش از 220 عضو و ساماندهی جلسات بانوان فرهیخته استان با حضور 38جمعیت در استان، گوشه ای از فعالیت های اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در زمینه امور فرهنگی و مذهبی بوده است.
معاون فرهنگی پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به سیاست برون سپاری برنامه ها در امور فرهنگی و مذهبی نیز گفت: شورای هیئات مذهبی یکی از نهادهای مردمی است که به خوبی نشان دهنده سیاست برون سپاری اقدامت فرهنگی و مذهبی است چرا که این نهاد قصد دارد با جلب مشارکت های مردمی اقدامات مثبت را توسط خود مردم پیش ببرد.
مصائبی همچنین توضیح داد: در کنار این اقدامات، ساماندهی ائمه جماعات دانش آموزی و اداری، تربیت مربیان در زمینه ادیان و مذاهب، راه اندازی مرکز تربیت مداح و آموزش تخصصی به مبلغات در سه سطح هیئات مذهبی، مداحان و مبلغات اعم از سنتی و جدید در سال گذشته انجام شده است.
وی همچنین با بیان اینکه حمایت از مساجد غیر فعال سطح استان از دیگر وظایف سازمان تبلیغات اسلامی است، گفت: از مجموع 730 مسجد موجود در استان، لذا اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان از سال گذشته اقدام به حمایت از این مساجد را در دستور کار خود قرار داده است.
مصائبی با اشاره به اینکه مساجد محوری استان نیز در این طرح از سوی اداره تبلیغات اسلامی مورد حمایت قرار میگیرند، ابراز داشت: تجهیز کتابخانه ها در مساجد شاخص دارای شبستان یکی از بخش هایی است که حمایت این اداره کل به دنبال دارد.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان همچنین با بیان اینکه 650 گفتمان دانش آموزی در استان سمنان طی سال گذشته برگزار شده است، گفت: 80گفتمان حوزوی و دانشجویی نیز در سال گذشته برگزار شده است.
مصائبی در تشریح موضوعات این گفتمان ها، بیان داشت: پرسش و پاسخ درباره مسائل مذهبی، دینی و روز، بخش عمده گفتمان های دانشجویی، حوزوی و دانش آموزی را تشکیل می دهد اما مباحثی دیگر نظیر جنگ نرم، عفاف و حجاب، فرق و مذاهب و سبک زندگی اسلامی از دیگر مباحث مطروحه در این گفتمان ها بوده است.
وی افزود: ماهواره یکی از عمده ترین مباحث مطرح شده در این گفتمان ها است که متاسفانه بی غیرتی، والدین ستیزی، فرد گرایی و حیا زدایی را در پیش گرفته است لذا با تفاهم نامه های مختلف این اداره کل با نهادهایی مانند آموزش و پرورش یا نهاد کتابخانه های عمومی استان، این قبیل آموزش های در غالب گفتمان های دینی در مدارس، حوزه ها و دانشگاه ها برگزار می شود.
مسئول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز با بیان اینکه این نهاد را می توان قدیمی ترین حوزه فعال در بخش قرآنی پس از پیروزی انقلاب اسلامی دانست، گفت: حوزه کاری دارالقرآن الکریم در سه شاخه آموزش، ترویج و در نهایت هدایت، نظارت فعالان قرآنی است.
محمد دلالی در تشریح اقدامات این نهاد طی سال گذشته، بیان داشت: برگزاری هشت محفل انس با قرآن محوری در هشت شهر طی ماه مبارک رمضان با نام اولین کاروان نور در سال گذشته و همچنین دومین کاروان نور در سالجاری یکی از اقدامات دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان بوده است.
وی افزود: همچنین طرح با قرآن در رمضان در پنج شهر استان، برگزاری ده کلاس با حضور 250 قرآن آموز، مسابقات تسنیم ویژه کارکنان دولت با حضور 90 نفر، مسابقه تلاوت با رویکرد تلاوت مفهومی قرآن در بین حفاظ و طرح بینات با تفسیر یک سوره قرآن کریم در پنج شهر استان با حضور 250 قاری از جمله دیگر برنامه های دارالقرآن بوده است.
این مقام فعال حوزه قرآن کریم در استان سمنان، با بیان اینکه 21 موسسه قرآنی در استان فعال هستند، گفت: 19 خانه قرآن روستایی دارای مجوز از اداره کل تبلیغات اسلامی استان از جمله نهادهایی هستند که کار ترویج و آموزش قرآن کریم در آنها برگزار می شود.
دلالی خاطرنشان کرد: حمایت مالی از جلسات هفتگی قرآن در شاهرود، آموزش سطح چهار با گرایش های مختلف ویژه 100قرآن آموز، کارگاه آموزشی کارگزاران حج استان با ارائه 150گواهینامه، 34 دوره قرآنی در طول طرح 1448با محتوای موضوعی قرآن مجید، دوره آموزشی برای داوران قرآنی با اعطای مدرک از دیگر برنامه های دارالقرآن الکریم بوده است.
وی افزود: از دیگر طرح هایی که از سال گذشته در دارالقرآن برگزار می شود، نورباران است که در طی آن یک هزار و 380 جلد قرآن مجید برای مناطق محروم چاپ و ارسال شده است.
معاون اداری مالی و پشتیبانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز در این نشست با اشاره به مظلوم بودن نهادهای فرهنگی در زمینه تخصیص اعتبارات، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی نیز از دیگر نهادهای فرهنگ ساز جامعه مستثنی نیست لیکن با مشکلات عدیده مالی روبرو است.
نبی الله خدابخشی با بیان اینکه مجموعه استانداری و مسئولان استانی نگاه مثبتی به تخصیص اعتبارات به نهادهای فرهنگی دارند، بیان داشت: متاسفانه دست این مسئولان با وجود تمایل قلبی در تخصیص اعتبارات بسته است چرا که این مقوله به صورت قانونی و زیر ساختی با مشکل روبرو است.
وی با بیان اینکه جمعیت تنها ملاک برای تخصیص اعتبارات است که این مهم در استان سمنان مشکلات عدیده ای را به دنبال داشته افزود: چرا که بعد مسافت و شرایط جغرافیایی باعث شده تا هدر رفت اعتبارات در استان بیش از سایر مناطق باشد لذا این استان همواره در بین همتایان کشوری خود در رتبه بیست و هشتم تا سی ام برای اختصاص اعتبارات قرار داشته است.
این مسئول همچنین با بیان اینکه هشت خانه عالم روستایی در دست احداث است، گفت: هم اکنون بخش عمده ای اعتبارات عمرانی اداره کل تبلیغات اسلامی صرف بهبود و تعمیر 62 خانه عالم موجود می شود لذا این اداره کل احداث هشت خانه عالم دیگر را نیز در دستور کار قرار داده است.
خدابخشی با اشاره به کمک های نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی برای تکمیل خانه های عالم روستایی، بیان داشت: خوشبختانه دیدگاه مثبت این نماینده باعث شد تا از اعتبارات تبصره22، یک میلیارد ریال کمک نقدی به ساخت خانه های عالم بشود، امری که هنوز از سایر نمایندگان در استان سمنان دیده نشده است.
مدیر روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز در ادامه این نشست با اشاره به لزوم تبیین نقش رسانه ها در تبلیغ دین، گفت: برگزاری جشنواره رسانه و نقش آن در تبلیغ دینی می تواند با تعامل اصحاب مطبوعات و رسانه های دیجیتال استان، قدمی بلند در راستای تعالی تبلیغات دینی و تقویت پیوند رسانه و فرهنگ دینی باشد.
محمدحسن مقدم نیا با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری در بخش فرهنگ جامعه خاطرنشان کرد: نقش رسانه ها در تبیین الگوهای تبلیغی در همه حوزه های دینی، فرهنگی و اجتماعی بسیار تاثیرگذار است لیکن می توان با استفاده از این پتانسیل ها در راستای ارتقاء سطح کیفی و کمی تبلیغ دینی در رسانه اقدام کرد.
وی افزود: در همین راستا روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان قصد دارد در سال پیش رو نخستین جشنواره نقش رسانه های ارتباط جمعی در تبلیغات دینی را برگزار کند.
این مسئول حوزه ارتباطات و رسانه در استان سمنان، همچنین با اشاره به نقش رسانه ها به مثابه پل ارتباطی بین نهادهای فرهنگ ساز و مردم، ابراز داشت: رسانه ها می توانند در این راستا تمام تولیدات خود در زمینه های مختلف مانند فیلم، عکس، گزارش و اخبار فرهنگی و دینی جریان ساز را در زمانی که در آینده نزدیک اعلام خواهد شد به روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی ارائه دهند تا در این جشنواره شرکت داده شوند.
مقدم نیا در خاتمه خاطرنشان کرد: حضور اصحاب رسانه با وجود مخاطبان خاصشان قطعا می تواند در اشاعه فرهنگ دینی در جامعه موثر باشد لذا می توان از این فرصت به نحو احسن استفاده کرد.
در پایان این نشست مطبوعاتی اصحاب رسانه و خبرنگاران محلی با حضور در محل پروژه مجتمع فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در شاهرود، از روند پیشرفت فیزیکی این طرح بازدید کردند.  



جمعه 5 تیر 1394 - 15:11:15





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن