تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى الله عليه و آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820035333




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقاد ستاد مبارزه با مواد مخدر از فضای نامناسب زندان ها


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: انتقاد ستاد مبارزه با مواد مخدر از فضای نامناسب زندان ها


قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر، فضای نگهداری از معتادان را محدود و نامناسب دانست و افزود : باید سقف نگهداری از معتادان ۳۸ هزار نفر افزایش یابد که اگر دولت اعتبارات سازمان زندان ها را تامین کند، این کار محقق خواهد شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ، علیرضا جزینی قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان این مطلب در برنامه پیخشخوان خبر با تاکید بر اینکه دسترسی به مواد مخدر تا حدودی آسان شده است مواد مخدر را به دو نوع سنتی و صنعتی تقسیم کرد و اظهار داشت : اصلی ترین خاستگاه مواد مخدر سنتی همچون تریاک ، افغانستان است و هم اکنون در 240 هزار هکتار از زمین های این کشور زیر کشت خشخاش است که نتیجه آن تولید هشت هزار تن تریاک و 700 تن هروئین است .

جزینی با اشاره به اینکه مواد مخدر صنعتی همچون شیشه نیازی به کشت ندارد و در محیط های آزمایشگاهی تولید می شود افزود : پارسال بیش از 300 کارگاه آزمایشگاهی و آشپزخانه زیرزمینی تولید مواد مخدر صنعتی ، روانگردان ها و محرک هایی همچون ترامادول و ریتالین شناسایی و منهدم شد.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد : پارسال همچنین 88 میلیون عدد قرص روانگردان و در سه ماهه نخست امسال نیز 1/5 میلیون عدد قرص کشف و ضبط شد ضمن اینکه در این سه ماه 50 کارگاه تولید این قرص ها نیز شناسایی شده است .

جزینی آمار کشفیات مواد مخدر در سه ماه نخست امسال را 153 تن اعلام کرد که 135 تن آن را پلیس کشف و ضبط کرده است و تصریح کرد : همیشه 80 تا 90 درصد کشفیات مواد مخدر کشور ، از آن پلیس مبارزه با مواد مخدر است .

وی با اشاره به اینکه پارسال 350 هزار معتاد در سراسر کشور دستگیر شدند گفت : در تهران ، نگهداری از افراد معتاد خیابانی بر عهده شهرداری است و در سایر شهرستان ها سازمان امور زندان ها از افراد معتاد نگهداری می کند . وی تاکید کرد: برخی از افراد معتاد ، هرگز پاک نخواهند شد و 80 درصد معتادانی که ترک اعتیاد می کنند ، دوباره به اعتیاد بازمی گردند .
 
جزینی

جزینی تعداد معتادان خیابانی را حدود 15 هزار نفر اعلام کرد و گفت : 45 درصد این افراد معتادان شهرهای دیگر هستند که به علت طرد از طرف خانواده و یا ترک خانواده آواره شده اند .

وی همچنین با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران بزرگ ترین مراکز ترک اعتیاد را دارد که از نظر معیارهای استاندارد زبانزد کشورهای منطقه است تصریح کرد : 90 درصد مراکز ترک اعتیاد کشور غیر دولتی و مردمی است و هم اکنون 6700 مرکز درمانی با همکاری 5600 نفر پزشک برای ترک اعتیاد معتادان در کشور  فعال است که 800 هزار نفر در مرحله ترک اعتیاد در این مراکز نگهداری می شوند .

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر به طرح صیانت از خانواده معتادان بهبودیافته اشاره کرد و گفت : پس از ترک اعتیاد باید حرفه آموزی و مهارت آموزی فرد ، در دستور کار قرار گیرد، و به همین منظور پارسال به دو هزار و 200 نفر حرفه آموخته شد و برنامه امسال حرفه آموزی به سه هزار نفر است اما این میزان کافی نیست و قرار شده پنج درصد اعتبارات اشتغال به این موضوع اختصاص یابد .

جزینی در پایان 24 سازمان و وزارتخانه را عضو ستاد مبارزه با مواد مخدر دانست که برای مهار اعتیاد و کاهش شیوع آن باید میان تمامی این دستگاهها ، وحدت رویه و هم افزایی جریان داشته باشد .





پنج شنبه ۴ تیر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 144]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن