تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه خداى سبحان را مى شناسد، شايسته است دلش از بيم و اميد به او خالى نباشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821031904




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

به دنبال مذاکره جدي و تفاهم منصفانه هستيم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ تير ۱۳۹۴ (۹:۱۰ق.ظ)
روحاني در ضيافت افطار با فعالان سياسي؛ به دنبال مذاکره جدي و تفاهم منصفانه هستيم موج - رئيس جمهوري گفت: همانطور که مقام معظم رهبري ديشب فرمودند، بحث ما مذاکره است. ما نمي‌خواهيم صرفاً اعلام موضع کنيم، بلکه به دنبال مذاکره جدي و تفاهم منصفانه و عادلانه هستيم.
به گزارش خبرگزاري موج، حسن روحاني چهارشنبه شب در ضيافت افطاري که با حضور جمعي از فعالان سياسي اصلاح‌طلب و اصولگرا برگزار شد، با بيان اينکه اميدوارم اين جلسه مقدمه‌اي براي برگزاري چنين جلساتي در آينده باشد تا بتوانيم از نظرات و تجربه‌هاي فعالان سياسي بهره‌مند شويم، گفت: امروز کشور در شرايط خاصي است و بايد با يکپارچگي تامين منافع ملي در اين شرايط را در نظر داشته باشيم.
وي با تاکيد بر اينکه يک اصل مهم براي موفقيت تشخيص اهم بر مهم است، افزود: طبيعي است که در ميان مسايل متعدد و فراوان کشور، نمي‌توان همواره به اهداف صد درصدي دست يافت؛ بنابراين بايد مسايل را اهم و مهم کرد.
روحاني با بيان اينکه در جمهوري اسلامي اهداف مهم ديني و انقلابي و ملي داريم، اظهار کرد: بناي احزاب در فعاليت‌هاي سياسي نبايد بر اين باشد که يکي بر ديگري پيروز شود يا يکي ديگري را حذف کند، چراکه همانگونه که انحصار در اقتصاد مخرب است و نفع عمومي ندارد، در دنياي سياست نيز به همين منوال است و احزاب بايد رقابتي سالم را بر مبناي ارايه برنامه‌هاي بهتر سامان دهند.
رئيس‌جمهور با اشاره به اينکه در عرصه‌هاي مختلف سياسي، اقتصادي، اجتماعي، سرمايه‌گذاري، رسيدگي به معضلات زيست‌محيطي و آب و غيره برنامه‌ها و اهداف بلند و بزرگي داريم که بايد براي تحقق آنها تلاش کنيم، تصريح کرد: استمداد دولت در همه اين زمينه‌ها، کمک‌ گرفتن از احزاب و گروه‌هاي مختلف سياسي است.
روحاني با بيان اينکه در شرايط فعلي کشور تحميل، تخريب و تفتيش در مسايل مختلف راه به جايي نمي‌برد، خاطرنشان کرد: بايد شرايطي را براي جامعه ايجاد کنيم که فضا براي اقناع نسل جوان در مسير آرمان‌ها ايجاد شود.
رئيس‌جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به اهميت مؤلفه قدرت ملي، گفت: يکي از راه‌هاي ايجاد و ارتقاء قدرت ملي اين است که بتوانيم بر سر معضلات سياسي با دنيا گفت‌وگو کرده و به تعامل برسيم چراکه قدرت تعامل يکي از مؤلفه‌هاي مهم قدرت ملي است.
وي اضافه کرد: ما امروز به دنبال آن هستيم تا در موضوع مذاکرات هسته‌اي به عنوان يک نمونه بزرگ از مسايل سياسي، حقوق ملت را از طريق گفت‌وگو و تعامل تثبيت کنيم. همانطور که مقام معظم رهبري ديشب فرمودند، بحث ما مذاکره است. ما نمي‌خواهيم صرفاً اعلام موضع کنيم، بلکه به دنبال مذاکره جدي و تفاهم منصفانه و عادلانه هستيم.
رئيس‌جمهور با اشاره به اينکه نمي‌پذيريم تأخير يا تعجيل در مذاکرات به منافع کشور لطمه بزند و هريک مي‌تواند هزينه‌هايي داشته باشد، اظهار کرد: بايد با صبر، حوصله و متانت و با کمک همه و با حمايت و هدايت مقام معظم رهبري که در هيچ عرصه‌اي از دولت دريغ نشده است و با همدلي و همزباني و کمک همه جناح‌ها و گروه‌هاي سياسي کار را به پيش ببريم.
روحاني با بيان اينکه امسال درآمد نفتي ما نسبت به همه سال‌هاي دهه گذشته کمتر بوده است، تصريح کرد: شرايط تحريم نيز همچنان ادامه دارد و مشکلات منطقه‌اي بر مشکلات داخلي کشور ناشي از تحريم ظالمانه و کاهش درآمدها افزوده شده و در اين شرايط بيش از هميشه به انسجام و همراهي و همکاري همگاني در داخل کشور نياز داريم.
رئيس‌جمهور با اشاره به برگزاري انتخابات مجلس شوراي اسلامي در سال جاري، تاکيد کرد: بايد يک انتخابات رقابتي بسيار خوب با کمک همه برگزار کنيم تا مايه غرور و افتخار ملي ما باشد. بايد همه دولت و شوراي نگهبان را در برگزاري چنين انتخاباتي ياري کنيم تا آنچه خواست مردم است محقق شود.
وي با بيان اينکه بزرگان ما در سال‌هاي منتهي به پيروزي انقلاب اسلامي بحث‌هاي زيادي کردند و افرادي مثل شهيد بهشتي و شهيد مطهري گفت‌وگوهاي زيادي کردند تا ما به جمهوري اسلامي رسيديم، گفت: معناي جمهوري اسلامي اين است که در کنار ارزش‌ها و اصول اسلامي، رأي مردم و صندوق‌هاي رأي حکم هستند و حال که اينچنين است بايد هدف ما در رقابت‌هاي سياسي و حزبي، جلب مشارکت حداکثري مردم باشد.
رئيس‌جمهور ادامه داد: اگر در رقابت‌هاي سياسي مشارکت حداکثري مردم و نشاط سياسي ايجاد شود، موجب غرور و افتخار همه ماست.
روحاني اظهار کرد: ما آنقدر که نقاط اشتراک داريم، نقاط افتراق و اختلاف نداريم. بنده از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي هر جا که کار کرده‌ام با دو جناح کار کرده و مرتبط بوده‌ام و به خوبي مي‌دانم که اشتراکات ما بيشتر از اختلافات است. بنابراين مي‌توانيم به تفاهم برسيم و تفاهم به نفع ملت، مردم، اسلام و کشور است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن