تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا به تو پناه مى برم از اين كه باطل را بر حق ترجيح دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799026571




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس کل دادگستری استان البرز : مختومه شدن 57 درصد پرونده های مسن در سال 93


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


رئیس کل دادگستری استان البرز : مختومه شدن 57 درصد پرونده های مسن در سال 93 استان‌ها > البرز - احمد فاضلیان، رئیس کل دادگستری استان البرز در جریان دیدار کارکنان دادگستری استان البرز با آیت الله حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز در خصوص فعالیت های انجام شده دادگستری استان البرز در سال 93 سخنرانی کرد.

به گزارش خبرآنلاین- البرز: به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان: فاضلیان ابتدا با اشاره به کمبودهای زیرساختی و پرسنل قضایی و اداری دادگستری استان البرز اظهار داشت: در حال حاضر 35 درصد پست‌های قضایی و 60 درصد پست‌های اداری خالی است ولی با این وجود خروجی کارها رضایت‌بخش است و نشان می‌دهد همکاران به جای چند نفر تلاش و فعالیت می‌کنند.
رئیس کل دادگستری استان البرز افزود: در سال 93 تعداد 323 هزار پرونده به دادگستری استان البرز وارد شده ولی در همین مدت تعداد 329 هزار پرونده مختومه شده است یعنی به پرونده‌های مانده از سال‌های قبل نیز رسیدگی شده است؛ همچنین به شوراهای حل اختلاف 95 هزار پرونده وارد شده که در این جا نیز 95.400 پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته و خوشبختانه 13هزار پرونده به مصالحه ختم شده است.
وی میزان پرونده های تشکیل شده در استان البرز را بیشتر از استاندارد کشوری ارزیابی کرد و گفت: با توجه به آمار گفته شده حدود یک سوم جمعیت استان درگیر با پرونده‌های قضایی هستند که از میانگین کشوری بالاتر است و با توجه به اینکه معلول شکایت، مشکلات و معضلات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است باید فکری برای کاهش آن بشود.
این مقام قضایی همچنین دلیل عمده ازدیاد پرونده های قضایی را در گسترش روحیه قانون‌گریزی دانست و تصریح کرد: متاسفانه امروز برای برخی افراد، دور زدن قانون یک امتیاز و ویژگی محسوب می شود و تا زمانی که بر این فرهنگ غلط غلبه نکنیم همچنان درگیر مشکلات خواهیم بود.
وی مختومه شدن 57 درصدی پرونده های مسن در استان البرز را آماری قابل قبول ارزیابی کرد و ادامه داد: تعداد پرونده های مسن و مانده در استان 47700 مورد بوده که به 20600 آن‌ها در سال 93 رسیدگی شده که با توجه به کمبود کادر اداری و قضایی در استان قابل تقدیر و ارزشمند است.
فاضلیان افتتاح دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در البرز را قدمی مثبت در هوشمندسازی سیستم قضایی معرفی کرد و گفت: افتتاح این دفاتر می‌تواند با کاهش حجم مراجعات، تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و ارتقای سلامت اداری و قضایی به اهداف تعریف شده دستگاه قضا کمک قابل توجهی کند.
وی همچنین اظهار داشت: در سال 93 با حکم دادگاه بیش از 500 هکتار از اراضی ملی به ارزش بیش از 700 میلیارد تومان از متصرفان خلع ید شده و با حکم مستقیم دادستان‌ها نیز 550 هکتار آزاد شده است.
رئیس کل دادگستری استان البرز دو معضل عمده استان را مواد مخدر و زمین‌خواری دانست و تصریح کرد: حرفه‌ای‌ترین زمین خواران در البرز حضور دارند و ما شاهد شبیخون زمین‌خواری در این استان هستیم.
وی افزود: در حوزه سرقت و مواد مخدر پرونده‌های وارده از نسبت متوسط کشوری بالاتر است ولی در فراوانی بقیه جرایم از بقیه کشور پایین‌تر هستیم.
این مقام قضایی با اشاره به اینکه در حوزه پرونده‌های حقوقی از قبیل طلاق توافقی(12 درصد)، آمار ورودی پرونده‌ها بیشتر از میانگین کشوری است گفت: در حوزه خانواده نیازمند کارهای جدی توسط دستگاه‌های ذی‌ربط هستیم؛ در دادگستری استان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم هم اقدامات قابل توجهی انجام داده که آخرین آن ایجاد کلینیک خانواده است که با تلاش این معاونت مراحل نهایی راه‌اندازی خود را طی می‌کند.

کلید واژه ها: استان البرز -




چهارشنبه 3 تیر 1394 - 12:35:44





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن