تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):فاطمه بانوى زنان بهشت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798946213




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برکناری فانی یک معادله باخت باخت است/ بیشتر مشکلات وزارت آموزش و پرورش ربطی به وزیر ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: مصباحی‌مقدم در مخالفت با استیضاح فانی:
برکناری فانی یک معادله باخت باخت است/ بیشتر مشکلات وزارت آموزش و پرورش ربطی به وزیر ندارد
یک نماینده مخالف استیضاح فانی گفت: برکناری فانی وارد شدن به یک معادله باخت باخت است و هیچ نتیجه‌ای برای فرهنگیان ندارد.

برکناری فانی یک معادله باخت باخت است/ بیشتر مشکلات وزارت آموزش و پرورش ربطی به وزیر ندارد
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران  حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم نماینده تهران ری، شمیرانات و اسلامشهر در مخالفت با استیضاح فانی در صحن علنی امروز چهارشنبه 3 تیرماه اظهار کرد: از سال 75 که عضو شورای عالی آموزش و پرورش بودم با عنوان وزیر، مدیر و یا مشاور در این شورا فعالیت می‌کرد و انصافا فردی متدین، انقلابی، با تجربه و دلسوز بود. وی تصریح کرد: آموزش و پرورش کمتر دوره‌ای از ثبات مدیریتی برخوردار بوده و بی‌ثباتی هم خود موجب عدم ساماندهی امور در این مجموعه می‌شود و وزارت آموزش و پرورش ظرفیت کار و نیروی انسانی چندین وزارتخانه را در خود دارد و کمتر کسی از عهده مدیریت آن برمی‌آید. عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات در ادامه افزود: سند تحول ملی آموزش و پرورش توسط شورای عالی آموزش تدوین شد که شخص فانی یکی از اشخاصی بود که در این تدوین همکاری کرد و از بسیاری افراد دیگر بهتر می‌تواند آن را اجرا کند. مصباحی مقدم بیان داشت: دولت و مجلس برای تأمین مطالبات فرهنگیان تلاش می‌کنند اما آنها از تبعیض رنج می‌برند، تبعیضی که در دستگاه‌های مختلف مانند وزارت کشور، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد، سازمان محیط زیست، بهزیستی و شرکت‌ها با وزارت آموزش و پرورش وجود دارد. نماینده تهران گفت: قانون مدیریت خدمات کشوری که در مجلس هفتم تصویب شد متأسفانه به حیطه فراموشی سپرده شد که اکنون دولت برای تمدید این قانون دست به کار شده تا اصلاحیه‌هایی را انجام دهد و بهتر است هرچه زودتر آن را به  مجلس ارائه دهد و مطمئنا این مسئله تبعیض ربطی به فانی ندارد. وی در ادامه افزود: وزیر آموزش و پرورش کمک بزرگی برای بهبود شرایط معلمان در سال 94 انجام داد که متأسفانه کافی نبود و مشکلات آنها همچنان باقیست. عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات تصریح کرد: 97 درصد بودجه آموزش و پرورش صرف حقوق و مزایای معلمان می‌شود و برای اجرای سند ملی تحول بنیادین آموزش و پرورش نیاز منابع دیگری وجود دارد که این منابع در دسترس نیست و متأسفانه سهم این وزارتخانه از بودجه ملی همواره کاهش داشته است. مصباحی مقدم تأکید کرد: اگرچه می‌توان با صرفه‌جویی در سایر دستگاه‌ها سهم آموزش و پرورش را افزایش داد و همانطور که نوبخت اعلام کرده تاکنون دولت 6 هزار میلیارد تومان صرفه جویی در بودجه جاری داشته است اما جا دارد که سایر دستگاه‌ها خود با صرفه جویی بیشتر این رقم را افزایش دهند. نماینده تهران اظهار داشت: بیشتر مشکلات وزارت آموزش و پرورش ربطی به وزیر ندارد فانی با پیگیری‌های انجام داده توانسته پاداش معلمان را در سال 92 پرداخت کند اما باید برای سال 93 نیز پیگیری کند و از همین‌جا از جهانگیری و نوبخت می خواهیم کاری کنند تا پاداش پایان خدمت بازنشستگان پرداخت شود.


وی ادامه داد: یکی از مواردی که استیضاح کنندگان به آن اعتراض دارند استفاده از برخی نیروهای مورددار است که اگر مجلس بار دیگر به شما رأی اعتماد داد کمیته‌ای تشکیل دهید و در مورد این گونه انتصابات بررسی و تصمیم‌گیری‌های مجدد انجام دهید. 


عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات تأکید کرد: سوال و استیضاح حق نمایندگان است و متأسفم که برخی از شخصیت‌ها و رسانه‌ها به دلیل تعداد بالای سوالات و استیضاح به مجلس حمله می‌کنند اما این تعداد بالا نشان دهنده تحرک و پویایی مجلس است پس چرا می‌خواهید یک مجلس خاموش و منفعل داشته باشید که زیبنده کشورمان نیست.
مصباحی مقدم تصریح کرد: برخی مسائل بیان شده توسط نمایندگان مربوط به فانی نیست اما دفاع از وزیر به معنای بی‌نقص بودن وی هم نیست زیرا وزیر آموزش و پرورش فعالیت‌هایی را که انجام داده رسانه‌ای نکرده پس بهتر است تبلیغات کارهای خود را انجام دهد. نماینده تهران اظهار داشت: برکناری فانی وارد شدن به یک معادله باخت باخت است و نفعی برای معلمان ندارد پس بهتر است بماند و برنامه‌ریزی و تلاش کند. وی در ادامه با اشاره به سخنان حداد عادل بیان داشت: وزارت آموزش و پرورش به خودی خود چنان پر مسئله است که نباید فانی با استفاده از افراد شبهه‌دار به مشکلات آن بیافزایید و در انتصاباتی که به عنوان معاون و مشاور انجام داده‌اید تجدید نظر کنید. عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات با تأکید بر اینکه امسال سال همدلی و همزبانی گفت: در دیدار شب گذشته با مقام معظم رهبری، ایشان فرمودند باید از دولت حمایت کرد زیرا دولت در میدان است و همچنین رئیس جمهور در ضیافت افطار با نمایندگان خواست تا برای همدلی به استیضاح رأی ندهیم و بر این همدلی و همزبانی تأکید کرد. مصباحی مقدم خاطر نشان کرد: مجددا برای تأکید بر این همدلی و همزبانی به فانی رأی می‌دهیم. 


انتهای پیام/ 
 






۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن