تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را با اعتقاد و دوستى محمد و آل پاكش و با تسليم در ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799049945




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رویترز: توافق با ایران میراث بزرگی برای جان کری خواهد بود


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: رویترز: توافق با ایران میراث بزرگی برای جان کری خواهد بود
یک خبرگزاری غربی نوشت که اگر وزیر خارجه آمریکا بتواند به توافق هسته‌ای با ایران دست یابد، این یک دستاورد منحصر بفرد در طول زندگی حرفه‌ای وی به شمار خواهد رفت.
به گزارش نامه نیوز به نقل از رویترز، دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران می‌تواند یک میراث و دستاورد بزرگ برای جان کری وزیر خارجه آمریکا پس از شکست‌های متوالی تلقی شود.

شکست در انتخابات ریاست جمهوری 2004 میلادی علی رغم 28 سال فعالیت جان کری در سنا، و شکست در برقراری صلح و آرامش بین فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی از مهمترین شکست‌های کری به شمار می‌رود.

جان کری 71 ساله انرژی قابل توجهی را برای دنبال کردن توافق تاریخی با ایران صرف کرده و ده‌ها هزار مایل برای برگزاری نشست‌های متعدد با همتای ایرانی خود، سفر کرده است. جان کری قصد دارد تا در آخرین مرحله مذاکرات هسته‌ای با ایران در شهر وین شرکت کند. این در شرایطی است که پای جان کری اواخر ماه گذشته شکسته است.

آمریکا و قدرت‌های جهانی در حال مذاکره با ایران برای دستیابی به توافق جامع هسته‌ای تا پایان ژوئن یعنی 9 تیرماه هستند. ایران و گروه 1+5، 2 آوریل (13 فروردین)، به چارچوب توافق اولیه‌ای دست یافتند که بر اساس آن برنامه هسته‌ای ایران محدود خواهد شد و به‌ازای آن تحریم‌های بین‌المللی علیه تهران لغو می‌شود.

به اعتقاد مقام‌هایی که در مذاکرات هسته‌ای ایران شرکت داشته‌اند، سبک مذاکراتی جان کری با ایران ترکیبی از انرژی بی حد و حصر، انعطاف پذیری‌های تاکتیکی است.

البته منتقدان نیز بر این باورند که جان کری برخی اصول و قوانین کلاسیک در مذاکرات را نقض کرده است. حامیان جان کری نیز بر این باورند که هیچ کسی به اندازه وی برای دستیابی به توافق با ایران تلاش نمی‌کرد و تلاش‌های ناموفق وی برای پایان دادن به جنگ داخلی سوریه و درگیری بین اسرائیل و فلسطین نشان می‌دهد که وی برای حل و فصل سخت ترین مشکلات و چالش‌ها، ریسک شکست را پذیرفته است.

در 6 ماه گذشته، جان کری با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در شهرهای مختلف از ژنو، پاریس و داووس گرفته تا لوزان، مونتروکس و مونیخ و نیویورک دیدار و گفتگو کرده است.

مذاکره کنندگان کهنه کار بر این باورند که تمایل جان کری برای دیدار با ایرانی‌ها نشان می‌دهد که او بیشتر از آنکه به دنبال حل و فصل سخت ترین مسائل باقی مانده باشد، برای دستیابی به توافق با ایران مصمم است.

ریچارد آرمیتاژ معاون سابق وزیر خارجه آمریکا در دولت جورج دبلیو بوش در این باره گفت: وزیر خارجه آمریکا بودن با در اختیار داشتن یک کیلومترشمار یک ابزار اندازه گیری بسیار غلط دارد. دولت آمریکا بسیار مشتاق است. ایرانی ها می توانند این مساله را احساس کنند. اگر وزیر خارجه قصد دارد هر روز خود را درگیر پروازهای 11 ساعته و نیمه کند، چه انگیزه‌ای برای ایرانی‌ها باقی می‌ماند تا در مواضع خود عقب نشینی کنند؟

آرمیتاژ بر لزوم بازرسی‌های سریع از تاسیسات ایران تاکید کرد و گفت: این مساله ما را مطمئن می‌کند که ایران به دنبال تقلب نیست.

آمریکا و قدرت های جهانی در حال مذاکره با ایران برای دستیابی به توافق جامع هسته ای تا پایان ژوئن یعنی 9 تیرماه هستند. ایران و گروه 1+5، 2 آوریل (13 فروردین)، به چارچوب توافق اولیه‌ای دست یافتند که بر اساس آن برنامه هسته‌ای ایران محدود خواهد شد و به‌ازای آن تحریم‌های بین‌المللی علیه تهران لغو می‌شود.


منبع: تسنیم


۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن