تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسد نمى ورزد، و منافق حسد مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805247212




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استراتژی اصلی آموزش و پرورش کیفیت بخشی است/تهیه نقشه راه سند تحول


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: ˝فانی˝ در دفاع خود در صحن علنی مجلس؛ استراتژی اصلی آموزش و پرورش کیفیت بخشی است/تهیه نقشه راه سند تحول خبرگزاری پانا: وزیر آموزش و پرورش گفت: ذیل 5 سیاست اعلام شده، اعلام کردیم که سند تحول بنیادین نیز به کیفیت بخشی مبتنی بر عدالت آموزشی تاکید دارد.
۱۳۹۴ چهارشنبه ۳ تير ساعت 10:43

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، علی اصغر فانی در مراسم استیضاح که امروز سوم تیرماه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار شد اظهار داشت: از نمایندگان محترم تشکر می کنم که فرصتی را در اختیار آموزش و پرورش قرار دادند تا گزارشی از عملکرد 22 ماه اخیر کشور را تقدیم همکاران فرهنگی، معلمان و مربیان که به راستی ستون فقرات آموزش و پرورش هستند کنیم. وی افزود: اهمیت آموزش و پرورش برای همه عزیزان ملموس است و آموزش و پرورش فصل مشترک بین دولت و ملت است. مقام معظم رهبری فرمودند که اپ 40 میلیون مخاطب مستقیم دارد، 13 میلیون دانش آموز، 26 میلیون خانواده و یک میلیون فرهنگی و به تعبیری دیگر می توان گفت مخاطب آموزش و پرورش همه افراد جامعه هستند.
 
وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش با بیش از 105 هزار مدرسه در 752 منطقه، 13 میلیون دانش آموز و یک میلیون فرهنگی بزرگترین نهاد کشور است یعنی در همه جا حضور دارد همه همکاران بنده نیز تلاش کردند تا اقتصاد آموزش و پرورش را ارتقا دهیم زیرا آموزش و پرورش یک نهاد سرمایه است نه هزینه ای.
 
فانی عنوان کرد: سهم بودجه آموزش و پرورش در سال 92، 9.1 درصد و سال 93، 10.7 درصد و سال 94، 11.2 درصد بوده است یعنی این سهم از بودجه کشور 2.1 درصد رشد کرده است. همه می دانند که 0.1 درصد بودجه عدد قابل توجه ای است و رشد بودجه بودجه آموزش و پرورش از 92 تا 94، از 5.3 در سال 92 به 24.1 درصد در 94 افزایش داشته و این به جز آن 1350 میلیارد تومانی است که برای رتبه بندی به بودجه آموزش و پرورش اضافه شده است.
 
وی بیان کرد: همانطور که در تریبون مجلس عرض کردم استراتژی اصلی آموزش و پرورش کیفیت بخشی است و 5 سیاست را اعلام کردیم که سند تحول بنیادین نیز به کیفیت بخشی مبتنی بر عدالت اموزشی تاکید دارد.
 
فانی افزود: برخی از دستاوردهای 22 ماه اخیر را خدمتتان عرض می کنم؛ رشد کمی و کیفی در راستای تحقق عدالت اموزشی یکی از این موارد است. 17 اردیبهشت 93 وقتی به خدمت رهبر انقلاب اسلامی رسیدیم یکی از مطالبات ایشان تهیه نقشه راه سند بود و بر اساس مطالبه رهبری این نقشه را تهیه کردیم و اسفندماه سال گذشته به پایان رسید که یک نسخه از آن را به رئیس جلسه تقدیم می کنم.
 
نقشه راه سند تحول؛ مبنای تنظیم برنامه ششم
 
وی گفت: این نقشه مبنای تنظیم برنامه ششم توسعه در آموزش و پرورش خواهد بود که البته 40 راهکار از 131 راهکار سند تحول بنیادین در قالب 99 برنامه در آموزش و پرورش اجرا شده است.
 
وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: در راستای انسداد مبادی بی سوادی نیز میزان کسانی که در آموزش ابتدایی هستند از 99.4 درصد به 98.5 درصد در سال تحصلی جدید افزایش یافته است. باید بگویم که 110 مدرسه تک دانش آموزه داریم و بیش از هزار مدرسه زیر 5 دانش آموز، همچنین آیین نامه کلاس های چندپایه و آیین نامه مدارس عشایری و مناطق محروم به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسیده است.
 
وی خاطرنشان کرد: از تعداد افراد تحت پوشش در متوسطه اول تعداد از 87 درصد به 94.3 درصد افزایش یافته و دانش آموزان متوسطه دوم از 76 درصد به 82.24 درصد افزایش یافته اند. سیاست بعدی ما ساماندهی نیروی انسانی بود که در جشنواره بهره وری وزارت آموزش و پرورش دستگاه برتر بهره وری شناخته شد و لوح تقدیر دریافت کرد که از همه همکاران صف تا ستاد به دلیل افزایش بهره وری تشکر می کنم .
 
اقدامات بر اساس کیفیت بخشی آموزشی بوده است
وزیر آموزش و پرورش افزود: از محل بهسازی منابع نیروی انسانی بیش از هزار میلیارد صرفه جویی برای آموزش و پرورش داشته ایم که از آن اقداماتی برای فرهنگیان انجام دادیم؛ از جمله برای کیفیت بخشی آموزشی ، اجرای مرخصی زایمان پس ازسه سال که در مجلس شورای اسلامی تصویب شده بود از 6 ماه به 9 ماه ، اجرای قانون مدیریت کشوری و افزایش حق شغل معلمان از 800 به 1500 امتیاز، برقراری فوق العاده شغل مرزی پس از 5 سال ، ثبت 100 هزار فرهنگی بازنشسته در رتبه خبره و عالی با کمک سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از اقداماتی بوده است که انجام دادیم. فانی تصریح کرد:جذب بیش از 64 هزار و 600 دانشجو معلم در 98 پردیس دانشگاه فرهنگیان و تصویب برنامه های راهبردی و سرفصل دروسشان همچنین اجرای برنامه های پژوهشی و فرهنگی ، تهیه برنامه ده ساله منابع انسانی از اقداماتی بوده است که صورت گرفته است. وی افزود: امیدوارم در راستای جلسه غیرعلنی که با برخی از نمایندگان داشتیم بتوانیم اقداماتی را در زمینه بهبود معیشت فرهنگیان، بیمه تکمیلی فرهنیگان، قوانین مورد نیاز برای اجرای سند تحول بنیادین، راهکارهایی برای برنامه ششم توسعه ، اقداماتی برای مقاوم سازی و بازسازی 35 درصد از فضاهای آموزشی ، افزایش درامد آموزش و پرورش و اصلاح بخشی از مقررات مالی ، استفاده از قانون تبدیل به احسنت کردن برخی از املاک ، تهیه بسته ویژه دانش آموزان روستایی و مناطق محروم و ارتقا بودجه آموزش و پرورش کشور داشته باشیم.  
 














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن