تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى شن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815179928




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حدادعادل: تصويب لايحه بازسازي مدارس گام بلندي براي فرزندان ملت است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: حدادعادل: تصويب لايحه بازسازي مدارس گام بلندي براي فرزندان ملت است
سياسي. قوه مقننه. مجلس. مجلس شوراي اسلامي
رييس مجلس شوراي اسلامي گفت: اختصاص نزديك به چهار ميليارد دلار از حساب ذخيره ارزي براي بازسازي و مقاوم‌سازي مدارس گام بلند و شجاعانه مجلس براي فرزندان ملت معلمان و دانش آموزان است.

غلامعلي حدادعادل در سخنراني خود در جلسه علني روز چهارشنبه مجلس افزود:
تصويب اين لايحه سبب شد تا مدارسي كه بر اساس اصول فني ساخته نشده‌اند و در برابر زلزله مقاوم نيستند در مدت چهار سال بازسازي و مقاوم‌سازي شوند.

رييس مجلس شوراي اسلامي بااشاره به زلزله مهيبي كه اخيرا در كشور چين رخ داده است اظهار داشت: من پيام تسليتي را از طرف مجلس شوراي اسلامي به دولت ، ملت و رييس مجلس خلق چين فرستادم و از مرگ دهها هزار نفر كه در اين واقعه جان خودشان را از دست دادند، اظهار تاسف كردم.

حدادعادل ادامه داد: اين نكته گفتني است درصد بالايي از آمار كشته‌شدگان ، دانش آموزاني هستند كه مدرسه برسرشان خراب شده با اينكه اين مدرسها بتوني بوده و با مصالح سنتي سست هم ساخته نشده بود اما دولت چين معتقد است كه نظارت درست بر ساختمان‌هاي اين مدارس اعمال نشد و اين فاجعه به بار آمد.

وي اقدامات مجلس شوراي اسلامي در تصويب لايحه بازسازي و مقاوم‌سازي مدارس را براي پيشگيري از وقوع احتمالي چنين حوادثي مفيد دانست و گفت: ان شاالله چنين اتقاقي رخ ندهد ولي ضرورت دارد كه ما علاج واقعه را قبل از وقوع بكنيم.

حداد عادل تصريح كرد: بنده از وقتي اين قانون تصويب شده هر دو ماه يكبار در دفتر خودم جلسه‌اي با مسوولان براي پيگيري تخصيص بودجه در نظر گرفته شده براي بازسازي و مقاوم‌سازي مدارس دارم و از روند كار مطلع هستم.

وي تاكيد كرد: در گزارشي كه روز دوشنبه در شورا به بنده داده شد اعلام شد كه در پروژه تخريب و بازساري مدارس غيراستاندارد تاكنون ‪ ۲۵‬هزار و ‪۸۷۹‬ فضاي كلاسي تا پايان سال ‪ ۸۶‬مقاوم‌سازي شد و تعداد ‪ ۱۸‬هزار و ‪ ۵۹۸‬كلاس با ‪ ۲۵‬هزار و ‪ ۹۰۷‬اتاق كلاس جمعا ‪ ۴۴‬هزار و ‪ ۵۰۵‬فضاي كلاسي در دست مقاوم‌سازي است كه بيشتر آنها در سال ‪ ۸۷‬تحويل داده مي‌شوند و ‪ ۷‬هزار و ‪ ۲۲۰‬كلاس هم در سال ‪ ۸۷‬بازسازيشان شروع مي‌شود.

رييس مجلس در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره سالروز فتح خرمشهر افزود:
از اين فرصت استفاده مي‌كنم و پيروزي بزرگ ملت ايران را در آزادسازي خرمشهر و فتح خرمشهر به اين ملت تبريك مي‌گويم و ياد شهيدان فتح خرمشهر، رزمندگان و ايثارگران را گرامي مي‌دارم كه اين افتخار را نصيب ملت ايران كردند.

وي همچنين ادامه داد: ياد امام عزيز را گرامي مي‌داريم و فراموش نمي كنيم كه با اقدامات ايشان بعد از مدت‌ها لبخند شادي بر لب همه ملت ايران احساس شد.

حداد عادل از سرداران بزرگي كه با تدبير و شهامت خود اين پيروزي را به ارمغان آورند تشكر كرد و اظهار داشت: ديديم كه سرنوشت جنايت پيشگان به كجا انجاميد و عزت ملت ايران روز افزون شد . ان شاالله اين ملت در آينده نيز همچنان مسير عزت مندي را پيش از گذشته بپيمايند.

رييس مجلس شوراي اسلامي پيروزي دو تيم ورزشي كشورمان را در مسابقات آسيايي تبريك گفت و افزود: در دو روز پي در پي تيم فوتبال داخل سالن ايران و تيم ملي بستكبال به مقام قهرماني آسيا رسيدند و هر دو تيم با قدرتمندي اين پيروزي را كسب كردند . ان شاالله كه شاهد روزهاي درخشان تري براي باشگاه‌ها باشيم و همه وزرشكاران هم در ميدان ورزش و هم در ميدان اخلاق موفق باشند.
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 373]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن