تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه دیدید که مردی باکی ندارد که چه می گوید و چه درباره اش گفته می شود،چنین ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805055219




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درخشش بازیگران گیلانی در تئاتر پایتخت / مصاحبه با علیرضا وحدی بازیگر تئاتر فهرست


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


درخشش بازیگران گیلانی در تئاتر پایتخت / مصاحبه با علیرضا وحدی بازیگر تئاتر فهرست استان‌ها > گیلان - اگر بخواهیم اولین نشانه های پیدایش تئاتر مدرن و امروزی ایران را پیدا کنیم بی شک سر نخ آن در دستان پر توان هنرمندان گیلانی پیدا می شود که سابقه و تجربه ای بیش از یک قرن را بر دوش می کشند و در طول سالیان دراز هنرمندان بسیاری از گیلان زمین به تئاتر و سینمای این مملکت معرفی گردیده و خدمات ارزنده و ماندگاری به فرهنگ و هنر این مملکت ارزانی داشته اند .

 از اولین بازیگر زن تئاتر ایران مرحوم فرخ لقا هوشمند تا مادر سینمای ایران زنده یاد حمیده خیر آبادی تا مرحوم کیومرث ملک مطیعی و عباس امیری تا ناصر و مهدی هاشمی ، حمید لولایی ، سیروس گرجستانی و همچنین شهرام حقیقت دوست ، پژمان بازغی و ... این لیست بلند بالا به همین راحتی ها به اتمام نمی رسد .
نمایندگان نسل جدید تئاتر استان گیلان اینک در آخرین اثر کارگردان خوش نام و خلاق تئاتر این مملکت رضا ثروتی به ایفای نقش می پردازند .
در ادامه مصاحبه اختصاصی خبرگزاری خبر آنلاین با علیرضا وحدی یکی از این بازیگران مستعد و آینده دار گیلانی را می خوانید:

سلام خودتان را معرفی کنید و از تجاربتان در تئاتر بگویید
سلام علیرضا وحدی هستم. اینکه بخواهیم در مورد تجربه در تئاتر حرف بزنیم باید به تجربه فرد در مواجه با زندگی و انسان ها رجوع کنیم. اما اگر از کارها و اجرا ها بخواهید اطلاع داشته باشید ، میتونم به چند تئاتر کارگاهی و دو اجرای عموم که با گروه تئاترجهش در رشت همکاری کردم اشاره کنم و تئاتر فهرست به کارگردانی رضا ثروتی که در حال حاضر مشغول اجرا هستیم. چگونه برای ایفای نقش در تئاتر فهرست انتخاب شدید؟
بهمن سال 92 گروه آرتیمان ورک شاپی پانزده جلسه ای زیر نظر رضا ثروتی برگزار کرد که من به اون ورک شاپ رفتم و افراد بر اساس قابلیت ها و خلاقیت هاشون برای اینکار انتخاب شدن. بازیگران گیلانی دیگری نیز در فهرست حضور دارند؟
بله, بهرام تیغ نورد یکی دیگه از بازیگران گیلانی هستش که با هم به این کارگاه رفتیم. وضعیت کمی و کیفی بازیگری در نسل جدید و جوان تئاتر گیلان را چگونه ارزیابی می کنید؟
ما استعداد های خیلی خوبی در استان داریم. بچه های پر انرژی ای که تمام زندگی خودشون رو برای تئاتر میذارن. اما این کافی نیست , تا وقتی که این انرژی ها ، این استعداد ها به سمت درست هدایت نشن اتفاق خوبی در استان نمیوفته و نسل جدید مدام به مهاجرت فکر میکنه. فاکتورهایی مثل نبودن سالن مناسب تئاتر, بی توجهی به نمایشنامه های بزرگ دنیا, فراموش کردن عنصرهایی مثل نور ,طراحی صحنه,طراحی لباس , موسیقی و... باعث میشه تا ما سال ها کارهایی رو ببینیم که از نظر کیفیتی تغییر چندانی نکرده. نسل جدید هم از همین کارها الگو میگیره و ما فقط تئاتر رو از نسلی به نسل دیگه با همون تفکرات و همون کیفیت انتقال میدیم. نمایشنامه فهرست را مختصر تعریف کنید؟
فهرست روایت رهبر ارکستری هست که در صدد ساخت قطعه ای برای مردگان است, قطعه ای که او را به انزوا میکشاند و با مردگانش مواجه میکند. تمرینات چه مدت طول کشید؟
تمرینات اینکار از یک سال پیش شروع شد. اما تمرینات اصلی به مدت دو ماه بود. از پانزده فروردین که ما 13ساعت از روز رو داخل سالن مشغول تمرین بودیم. دوری از زادگاه و خانواده مشکلی را برای شما ایجاد نکرد؟
دوری از خانواده همیشه دشواره. اما چیزی که این سختی را لذت بخش میکنه ارزوها و اهدافی هستن که شخص داره. هرچی این آرزوها بزرگتر باشن سختیاش هم لذت بخش تره. خاطره ای از تمرینات را تعریف کنید که برای شما ماندگار شد؟
هر لحظه از فهرست برای من خاطرست. ما گروهی بودیم که تئاتر را زندگی کردیم. رضا ثروتی میگفت که ما باید هر ذره از وجودمون رو درون اون سالن بذاریم. خیلی سخته لحظه ای رو بیشتر از لحظه ى دیگه دوست داشته باشی در جایی که با تمام وجودت حضور داشتی. استقبال از فهرست چگونه بوده است و اجرا ها تا چه زمانی ادامه دارد؟
استقبال از فهرست بی نظیره, همه ى بچه های گروه مورد تحسین بزرگان هنر این کشور قرار گرفتن. اجرای فهرست تا 12 تیر ماه ادامه داره. برنامه های آتی شما در زمینه تئاتر چیست؟
تئاتر میتونه مسیری رو تا بی نهایت ذهن یک کارگردان طی کنه. من فکر میکنم جذاب ترین قسمت تئاتر کارگردانی و خلق اثر باشه. که احتمالا یکی از اهداف آتی من هم کارگردانی هستش. و سخن پایانی؟
در سخن پایانی فقط میتونم آرزو کنم که ما روزی در استان به مرحله ای برسیم که هیچ هنرمندی مجبور نشه برای پیشرفت به پایتخت برود./ شایان ذکر است تئاتر "فهرست" به دراماتورژى، طراحى و كارگردانى رضا ثروتى هر روز به غير از شنبه ها در تالار حافظ به روى صحنه مى رود. خرید اینترنتی بلیت تئاتر فهرست
  اشکان خوش سرور 4646

کلید واژه ها: استان گیلان - تئاتر -




دوشنبه 1 تیر 1394 - 16:06:31





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 217]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن