تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):در تفسير آيه «با مردم به زبان خوش سخن بگوييد» فرمود: يعنى با همه مردم، چه مؤمن و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821252636




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خريد تضميني 5 هزار تن پياز در جنوب کرمان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ تير ۱۳۹۴ (۱۴:۴۳ب.ظ)
خريد تضميني 5 هزار تن پياز در جنوب کرمان موج - مدير کل تعاون روستايي جنوب کرمان با بيان اين که در طرح خريد تضميني 9 هزار و 500 تن پياز از کشاورزان خريداري شده است، گفت: براي جلوگيري از هدررفت اين محصولات با يکي از کارخانه‌هاي فرآوري قرارداد منعقد شده تا پنج هزار تن از اين محصولات را خريداري و فرآوري کند.
به گزارش خبرگزاري موج، فرود سالاري افزود: سال 1390 سطح زير کشت پياز حدود چهار هزار و 500 هکتار بود اما امسال به بيش از شش هزار و 500 هکتار رسيد.
وي بيان کرد: همچنين سال 90 قيمت خريد تضميني اين محصول 900 ريال و در سال جاري دو هزار و 400 ريال بود و اين به معناي آن است که انگيزه براي برداشت اين محصول توسط توليدکننده و فروش براي تعاون روستايي حدود پنج برابر شده است.
وي گفت: مدت دوره خريد در سال 90 حدود 45 روز و در سال جاري بيش از 50 روز ادامه داشت که دو بار تمديد شد تا جايي که کشاورزان اعلام کردند ديگر محصولي براي فروش ندارند.
مدير تعاون روستايي جنوب کرمان اظهار کرد: کل پياز خريداري‌شده در سال جاري 9 هزار و 500 تن و در سال 90 حدود 50 هزار تن بود و اين به معناي آن است که کمتر از يک‌پنجم سال 90 پياز خريداري‌شده به همين دليل اين دوره سالم‌ترين خريد را داشتيم.
وي با اشاره به اين که بيش از يک هزار تن محصول به مقصد کارخانه بارگيري شده است بيان کرد: مابقي محصول پياز نيز اکنون در حال بارگيري است.
سالاري درباره محصول سيب‌زميني خاطرنشان کرد: يک محموله آزمايشي از اين محصول به کارخانه‌اي در کرج ارسال شد تا در صورت امکان از آن کود کرمي يا ورمي کمپوست توليد شود.
وي با توجه به اين که نتايج اين آزمايش‌ها مثبت اعلام شده است گفت: به همين دليل ابتدا سيب‌زميني‌ها مقابل آفتاب پهن مي‌شود تا پس از خشک شدن به کارخانه بارگيري شود.
وي افزود: اميد است به‌زودي تمام سيب‌زميني خريداري‌شده را براي توليد اين کود به کارخانه ارسال کنيم.
در چند روز گذشته خبرهايي در سايت‌هاي خبري و نشريات مبني بر خراب شدن محصول خريداري‌شده تضميني پياز و سيب‌زميني منتشر شده بود.
جنوب استان کرمان يکي است مناطق مهم در توليد سيب‌زميني و پياز در سطح کشور است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن