تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804699288




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون جهاد کشاورزی جنوب کرمان: خرید تضمینی سیب‎زمینی، پیاز و گوجه‎فرنگی عامل نجات 1.5 میلیون تن محصول شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون جهاد کشاورزی جنوب کرمان:
خرید تضمینی سیب‎زمینی، پیاز و گوجه‎فرنگی عامل نجات 1.5 میلیون تن محصول شد
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: خرید تضمینی و توافقی سیب‎زمینی، پیاز و گوجه‎فرنگی موجب فروش بیش از 1.5 میلیون تن محصول شد.

خبرگزاری فارس: خرید تضمینی سیب‎زمینی، پیاز و گوجه‎فرنگی عامل نجات 1.5 میلیون تن محصول شد



به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، اسلام شاهرخی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این روزها به دلیل برداشت نادرست برخی رسانه‎ها نسبت به بحث خرید تضمینی محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان دچار هجمه‎هایی شده است.
وی با اشاره به اینکه خرید تضمینی به منظور جبران بخشی از هزینه‎های کشاورز در هنگام عرضه بیش از حد محصول به بازار انجام می‎شود، بیان داشت: در این هنگام بالطبع قیمت این محصول به شدت افت می‎کند.
شاهرخی تصریح کرد: بر همین اساس دولت برای تعادل عرضه و تقاضا در سطح بازار، حمایت از کشاورز و جبران بخشی از هزینه‎های تولید اقدام به خرید تضمینی می‎کند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان خرید تضمینی را مصوبه شورای اقتصاد خواند و گفت: بر اساس هزینه‎های تولید کشوری قیمت این خرید تضمینی تعیین می‎شود و وزیر جهاد کشاورزی تنها یک رأی در این شورا داراست.
وی افزود: به دلیل تولیدات خارج از فصل و افزایش مخاطرات اقلیمی و طبیعی هزینه تولید در این منطقه بیشتر از سایر نقاط کشور است.
شاهرخی با بیان اینکه به همین دلیل خریدهای تضمینی تمام هزینه‎های کشاورزان منطقه را پوشش نمی‎دهد، عنوان کرد: البته در دستورالعمل خرید تضمینی بر تأمین بخشی از هزینه‎های تولید کشاورزان تأکید شده است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: برخی مواقع امکان نگهداری محصولات خریداری شده وجود دارد تا برای فرآوری و یا در فصلی که خلأ آن در سطح بازار وجود دارد، عرضه شود.
وی با تأکید بر اینکه نمی‎توان، محصول خریداری شده را به بازار عرضه کرد، بیان داشت: در صورت انجام این امر بار دیگر تعادل بازار به هم می‎خورد و موجب افت قیمت می‎شود و نه تنها خدمتی به کشاورزان انجام نمی‎شود، بلکه خیانت در حق آنان است.
شاهرخی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه منطقه جنوب کرمان جزو نخستین مناطقی است که تولید سیب‎مینی و پیاز را انجام می‎دهد و بعد از منطقه ما تولید و عرضه در دیگر استان‎ها استمرار دارد، خلأ عرضه بیش از این در بازار کشور وجود ندارد که امکان عرضه محصولات نگهداری شده را به ما بدهد.
وی تصریح کرد: با توجه به این امر فرصت عرضه این محصولات در سطح بازار نیست به همین دلیل چاره‎ای جز معدوم کردن و یا هدایت محصول به بخش‎های فرآوری نیست. 
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: همچنین در صورت دپوی این محصولات در مناطق سردسیر یا سردخانه‎ها امکان عرضه آن‎ها به بازار وجود ندارد، زیرا هزینه اضافی به دولت تحمیل شده است.
وی با اشاره به اینکه شرایط فرآوری در سطح کشور در این دو نوع محصول چندان فراهم نیست، افزود: هرچند که در بحث فرآوری پیاز در جنوب کرمان اکنون این امکان فراهم شده است و 5 هزار تن از محصول خریداری را به این امر اختصاص دادیم، اما توان فرآوری بیش از این وجود نداشت.
شاهرخی با بیان اینکه بحث معدوم کردن محصولات در تمام دنیا امری مرسوم است، تصریح کرد: 10 هزار تن سیب‎زمینی در جنوب کرمان از چرخه بازار خارج شد تا بتوانیم، 350 هزار تن محصول کشاورزان را نجات دهیم و آن‎ها را در سطح بازار با قیمت مناسب به فروش برسانیم. 
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با اشاره به اینکه محصول معدوم شده در واقع کمتر از سه درصد مجموع محصول بود، گفت: همچنین با این کار حدود بیش از 600 هزار تن محصول پیاز منطقه با قیمت مناسب در سطح بازار به فروش رفت.
وی با اشاره به اینکه حدود 11 هزار و 167 تن سیب‎زمینی و 9 هزار و 500 تن پیاز به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شد، افزود: محصولات سیب‎زمینی خریداری شده برای تهیه کود آلی ورمی‎کمپوست و بخشی از محصول پیاز برای تولید پیاز داغ و بخش دیگر برای تولید کود مذکور به کار گرفته می‎شود.
شاهرخی با بیان اینکه 5 هزار و 249 تن گوجه‎فرنگی نیز به صورت توافقی خریداری شده است، عنوان کرد: تمام گوجه‎فرنگی خریداری شده نیز برای تولید رب گوجه‎فرنگی به کار رفته است و حتی یک کیلوگرم آن دور ریخته نشده است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: حدود 91 هزار تن گندم بذری و نان نیز از کشاورزان جنوب کرمان به صورت تضمینی خریداری شده است.
وی با توجه به اینکه هیچ اهرمی برای جلوگیری از کشت بی‎رویه توسط کشاورزان وجود ندارد، بیان داشت: سازمان بر اساس برنامه ابلاغی وزارتخانه سطوح زیر کشت منطقه را تعیین می‎کند، اما با ابراز تأسف کشاورزان نسبت به این برنامه توجهی نکرده و به دلیل سودآوری محصولات در برخی سال‎ها و دیدگاه خویش اقدام به کشت می‎کنند.
شاهرخی با اشاره به اینکه از تریبون‎های مختلف از جمله نماز جمعه، مراکز خدمات و ... به کشاورزان در این زمینه هشدار داده شده است، عنوان کرد: همچنین به کشاورزان در زمینه تنوع کشت محصولات توصیه‎های فراوانی شده بود تا با ضرر و زیان مواجه نشوند، اما در این زمینه نیز بی‎توجه بودند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: در سال جاری در حال تهیه برنامه‎ای هستیم که با استفاده از جی‎پی‎اس سطوح واقعی کشت منطقه و پیش‎بینی تولید را به صورت واقعی به دست آوریم.
انتهای پیام/80001/و40

94/03/31 - 14:19





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن