تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را رها مكن حتى اگر بعدش شعر باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819551855




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بدهی 5 هزار میلیارد تومانی وزارت راه و شهرسازی به پیمانکاران/ برنامه‌های قطار حومه‌ای در وزارت راه و شهرسازی کلید خورد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
بدهی 5 هزار میلیارد تومانی وزارت راه و شهرسازی به پیمانکاران/ برنامه‌های قطار حومه‌ای در وزارت راه و شهرسازی کلید خورد
وزیر راه و شهرسازی از طراحی قطارهای حومه‌ای در کشور خبر داد و گفت: متأسفانه وزارت راه و شهرسازی 5 هزار میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است

بدهی 5 هزار میلیارد تومانی وزارت راه و شهرسازی به پیمانکاران/ برنامه‌های قطار حومه‌ای در وزارت راه و شهرسازی کلید خورد
به گزارش خبرنگار حوزه راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه آزادراه جنوب تهران تا به امروز رشد فوق‌العاده‌ای داشته است گفت: شهر تهران یکی از بزرگترین مناطق کشور است که دارای 12 میلیون جمعیت که همچنان در حال رشد است.


وی در ادامه افزود: موضوع بسیار مهم آن است که این رشد جمعیت به دلیل عدم برنامه‌ریزی دقیق به تهران تحمیل شده است.


آخوندی توضیح داد: بزرگترین مسئله اصلی در تهران حمل‌ونقل بوده و به دلیل عدم وجود وسایل حمل ونقل آلودگی، امنیت و مسائل فرهنگی و اقتصادی با مشکل روبرو شده است.


وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: روزانه 1.5 میلیون نفر در تهران وارد و خارج می‌شوند و متأسفانه این میزان جمعیت همواره از طریق جاده رفت و آمد می‌کنند بنابراین اتصال به شبکه ریلی باید در اولویت قرار بگیرد.


وی یادآور شد: در حال حاضر باید شبکه ریلی مستقل برای شهرهای حومه تهران ایجاد کنیم در این زمینه برنامه مفصلی را انجام داده‌ایم.


وی تصریح کرد: 28 درصد تولید ناخالص و نیز 35 میلیون تن بار روزانه توسط شبکه حمل ونقل در تهران جابجا می‌شود.


آخوندی با اشاره به اینکه با ایجاد کریدورهای شمال به جنوب و نیز شرق به غرب عمده گره ترافیک در تهران برطرف می‌شود گفت: ‌متأسفانه به دلیل آلودگی و نیز افزیش ترافیک میزان کیفیت زندگی در تهران بسیار پایین است و باید یک فکر اساسی برای محیط زیست تهران انجام شود.


وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه باید از چرمشهر به سمت شریف آباد و از سمت شریف آباد نیز به سمت پردیس یک آزادراه تکمیل کننده راه‌اندازی کنیم گفت: این رینگ به جنوب متصل می‌شود و مسیر شرق به جنوب را تکمیل می‌کند.


وی یادآور شد: در حال حاضر یک بزرگراه از چرمشهر به شریف‌آباد به طول 42 کیلومتر در حال انجام است ولی به دلیل کمبود اعتبارات پیشرفت فیزیکی آن بسیار کند است.


وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه 75 درصد ترافیک ایران در مناطق تهران وجود دارد گفت: یکی از سیاست‌های مهم کشور بحث ترانزیت و حمل ونقل است و ایران سعی می‌کند به تمامی کشورهای همسایه از جمله ترکمنستان، ترکیه، پاکستان، افغانستان و عراق متصل شود.


وی افزود: در حال حاضر 2 هزار و300 کیلومتر آزادراه مورد بهره‌برداری قرار گرفته و سعی داریم تا افق 1405 به 10 هزار کیلومتر توسعه دهیم و در گام اول میزان آزادراه‌ها را به 5 هزار و 2 کیلومتر افزایش داده‌ایم.




وزیر راه و شهرسازی  یادآور شد: سعی کرده‌ایم با مشارکت بخش خصوصی شبکه آزادراهی خود را تکمیل کنیم و در حال حاضر نیز تعدادی از شبکه‌های آزادراهی ما در اختیار بخش‌های خصوصی قرار دارد.


آخوندی توضیح داد: در حال حاضر 4 هزار و 50 کیلومتر بزرگراه و 3 هزار کیلومتر راه اصلی در دست ساخت داریم و 200 هزار کیلومتر نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.


آخوندی تصریح کرد: در نتیجه 5 هزار کیلومتر آزادراه، 20 هزار کیلومتر بزرگراه و 23 هزار کیلومتر راه اصلی در کشور مورد بهره برداری قرار گرفته است که در آینده نزدیک به شبکه حمل و نقل متصل می‌شود.


آخوندی تصریح کرد: در حال حاضر 5 هزار میلیارد تومان بدهکاری به پیمانکاران داریم که در صورت تأمین مالی آنها هر چه زودتر آن را پرداخت می‌کنیم.


انتهای پیام/



اخبار مرتبط

دولت برنامه‌های خود را برای سال‌های بعد از تحریم مشخص کرد / کاهش چشمگیر میزان درآمدهای دولت
مسیر کرمانشاه-کامیاران دوبانده می شود
محدودیت تردد در محور تیران - سه راهی چادگان
مکانیزم جدید قیمت‌گذاری عوارض آزادراهی




۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن