تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سجده شكر برهرمسلمانى واجب است،با آن نمازت را كامل و پروردگارت را خشنود مى سازى و فرش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799169558




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برنامه شهردار جدید اصفهان برای مترو و زاینده‌رود |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: برنامه شهردار جدید اصفهان برای مترو و زاینده‌رود
بنده هم به عنوان شهردار اصفهان به همشهريانم قول مي‌دهم كه براي احياي زاينده‌‌رود هر كاري كه از دستم برآيد، انجام دهم.
کد خبر: ۵۱۰۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۰ - 22 June 2015



با گذشت سه هفته از استيضاح و بركناري مرتضي سقاييان‌نژاد، شهرداري كه ١٢ سال سكاندار مديريت شهري اصفهان بود، ديروز شوراي شهر اصفهان بالاخره شهردارجديد اين شهررا انتخاب كرد.

به گزارش اعتماد، شهرداري كه درنهايت از بين ٤٥ نفر كانديدا معرفي شده بود و ديروز جزو چهار كانديداي نهايي بود. اما قبل از جلسه نهايي دو كانديدا، يعني دكتر ابوالحسني و دكتر محمدي از كانديدايي شهرداري استعفا دادند و در نهايت شوراي شهر، شهردار اصفهان را از بين دو كانديداي باقي مانده انتخاب و معرفي كرد. دو گزينه به نام سردار خراساني و دكتر جمالي‌نژاد. دكتر مهدي جمالي‌نژاد گزينه‌اي بود كه ديروز با ١٩ راي موافق و دو راي ممتنع، سند شهرداري اصفهان به نام وي صادر شد. مهدي جمالي‌‌نژاد، متولد ١٣٤٨ جوان‌ترين شهردار اصفهان پس از انقلاب اسلامي و داراي دكتراي برنامه‌ريزي شهري از دانشگاه اصفهان است. او عنوان كارشناسي خود در حوزه گردشگري را از يكي از دانشگاه‌هاي مالزي دريافت كرده است.

جمالي‌نژاد سابقه‌اي ٢٠ ساله را در بدنه شهرداري اصفهان دارد و در دولت پيشين نيز معاون عمراني استاندار اصفهان بوده است. وي در حال حاضر مشاور استاندار در امور عمراني و معاون هماهنگي امور مناطق و سازمان‌هاي شهرداري اصفهان است. مقالات بسياري از او در برخي مجلات خارجي و داخلي در خصوص شهرسازي، نوع نگاه به شهرنشيني و گردشگري به چاپ رسيده است. شهردار جديد اصفهان در گفت‌وگو با «اعتماد» به ديپلماسي شهري بسيار تاكيد دارد و معتقد است كه ديپلماسي شهري در ايجاد و بهبود گفت‌وگو، تفاهم و اعتماد ميان شهرها و ملت‌ها بسيار موثر است. ديپلماسي فعال شهري ابزار نفوذ ميان ساير ملت‌ها و معرفي اصفهان و ايران به ساير ملل دنيا است. گفت‌وگوي «اعتماد» با او كه نخستين مصاحبه جمالي‌نژاد به عنوان شهردار اصفهان در رسانه‌هاست را مي‌خوانيد؛ او از اولويت‌هاي كاري، برنامه‌ها و... مي‌گويد.

  آقاي دكتر شما بيش از ٢ دهه فعاليت مستمر در بدنه شهرداري اصفهان را دركارنامه خود داريد. پس بايد به خوبي با مشكلات ، چالش‌ها و نيازهاي اين كلانشهر كشور آشنا باشيد. مسلما هر كانديدايي برنامه‌هايي را براي اداره شهر ارايه كرده است. برنامه‌هاي مبتني برنيازهاي اصفهان و مشكلات آن. برنامه شما به عنوان كانديداي شهرداري اصفهان، برچه مسائل و محورهايي تاكيد داشت؟

برنامه‌هايي كه بنده به شوراي شهر ارايه دادم شامل برنامه‌اي بود با ١٧ محور و چشم‌انداز. محورهايي با سرفصل‌هايي چون: اصفهان ستاد خلاق و نوگرا، اصفهان شهر دانش بنيان، جايگاه بين‌المللي اصفهان در منطقه و جهان، توجه به عمران ونوسازي بافت فرسوده و احياي بافت تاريخي شهر، اصفهان مهد اطلاع‌رساني و مشاركت شهروندي؛ اصفهان پيشگام در مديريت نوين شهري و... اينها محورهايي بودند كه در برنامه من ديده مي‌شد.

  اصفهان شهري است توريستي و تاريخي. شهري كه به نوعي يكي از مشهورترين شهرهاي ايران در عرصه بين‌المللي دربخش گردشگري و تاريخي محسوب مي‌شود. به عنوان شهردار نصف جهان، چه برنامه‌هايي براي رونق گردشگري و صنعت توريسم در اين شهرداريد؟

شهرداري گرچه متولي مستقيم بحث گردشگري نبوده و نيست، اما همواره تلاش كرده تا در اين مقوله نقش موثري را داشته باشد. به خصوص در مورد گردشگري شهري و آماده‌سازي بسترهاي لازم براي توسعه گردشگري. در همين زمينه براين باورم كه شهرداري با توجه به پتانسيل‌هايي كه دارد مي‌تواند دربخش‌هاي جانبي گردشگري مانند تبليغات و بازاريابي و... تاثيرگذار باشد. به‌علاوه الان اصفهان بيشتر از جنبه تاريخي آن مورد توجه گردشگران و توريست‌هاي داخلي و خارجي است، در حالي كه اين شهرداراي پتانسيل‌هاي بالايي در بخش‌هاي مختلف گردشگري و انواع آن است. مثلا ما در موته و قمشلو مي‌توانيم تورهاي طبيعت گردي را داشته باشيم يا در بخش كويرگردي با توجه به اينكه در اطراف اصفهان كويرهاي زيبا و بكري وجود دارد، مي‌توانيم تورهاي موفقي را برگزاركنيم. درحقيقت نگاه ما به گردشگري، استفاده از تمامي پتانسيل‌هاي موجود و كمك به متوليان امر، براي رونق صنعت توريسم و گردشگري است.

  يكي از بحث‌هايي كه باعث شد تا شهردار پيشين اصفهان استيضاح شود، بحث متروي اصفهان و تاخير در راه‌اندازي آن بود. شما برنامه‌اي براي تسريع در تكميل متروي اصفهان داريد؟

بله. فكر مي‌كنم با تعامل بين شهرداري، استانداري و ميراث فرهنگي مي‌توانيم متروي اصفهان را به گونه‌اي تكميل كنيم كه ميراث فرهنگي و ابنيه تاريخي را تحت تاثير قرار ندهد. من به اين تعامل اميدوارم و آن را دست‌يافتني مي‌دانم. بنابراين به مردم قول مي‌دهم كه كار مترو را با سرعت و جديتي بيشتر ادامه دهم.

  اصفهان از جمله آلوده‌ترين شهرهاي ايران است، به‌خصوص در سال گذشته كه آلودگي هوا درآن به حد بحراني رسيد. برنامه‌اي براي كاهش اين آلودگي داريد؟

همانطور كه مستحضريد، متولي اصلي آلودگي هوا ما نيستيم ولي تلاش مي‌كنيم به عنوان يكي از دستگاه‌هاي مديريت شهري و نهادي كه با حمل‌و‌نقل شهري درگير است به سازمان‌هاي متولي كمك كنيم. درهمين راستا تلاش خواهيم كرد با توسعه و نوسازي ناوگان حمل و نقل عمومي، آلودگي هوا را كاهش دهيم. درهمين زمينه تلاش خواهيم كرد سرانه فضاي سبز خود را نيز افزايش دهيم. گرچه خوشبختانه اصفهان از سرانه سبز خوبي برخوردار است ولي باز هم مي‌توان آن را توسعه داد تا كمكي باشد به كاهش آلودگي هواي شهرمان. البته در اين راه بايد حداكثر تلاش خود را براي صرفه‌جويي در مصرف آب مورد نياز براي آبياري فضاي سبز شهر به كار بريم چون خشكسالي واقعا به معضلي جدي براي اصفهان بدل شده است.

 به كمبود آب و خشكسالي اشاره كرديد. الان چند سالي است كه زاينده‌رود عملا خشك شده است. البته مي‌دانيم كه متولي آن شما نيستيد ولي در هر صورت از آنجايي كه اين رودخانه نقشي كليدي در سرزندگي شهر و رونق گردشگري آن دارد، پس نبايد با حوزه شما هم بيگانه باشد. ديدگاه شما براي احياي زاينده‌‌رود چيست؟

بحث خشكسالي مقوله‌اي است كه كل كشور با آن درگير است و فقط مختص اصفهان نيست. ما تنها كاري كه دراين مورد مي‌توانيم انجام دهيم صرفه‌جويي در بحث آبياري فضاهاي سبز شهري است. در مورد زاينده‌رود هم با همكاري استانداري و آب منطقه‌اي جلسات خوبي برگزار شده و حتي از كارشناسان خارجي دعوت شده تا به اصفهان بيايند و راهكارهاي حل مشكل كم‌آبي، به خصوص احياي زاينده‌رود را بررسي كنند. بنده هم به عنوان شهردار اصفهان به همشهريانم قول مي‌دهم كه براي احياي زاينده‌‌رود هر كاري كه از دستم برآيد، انجام دهم. گرچه اين مساله امروز به مساله‌اي ملي بدل شده است.

   الان زاينده‌‌رود آب دارد؟

خيلي كم. درحد يك جريان ضعيف.

  عملكرد كدام يك از شهرداران پيشين اصفهان را مي‌پسنديد، غلامحسين كرباسچي، ملك‌مدني يا سقاييان‌نژاد و چه تاثيري از آنها گرفته‌ايد؟

به نظر من تمام شهرداران قبلي شهرداران قوي و موثري بوده‌اند. حالا هر كدام برحسب نياز شهر و دوره مديريت خود، يكي از محورهاي شهري را بيشتر مود توجه قرار داده‌اند. مثلا يكي به حوزه عمران توجه داشته، يكي به فضاي سبز و... بنده به نوبه خود تلاش كرده‌ام تا از هركدام كاري و روشي را ياد بگيرم كه در ادامه فعاليتم در شهرداري بتواند كمكم كند. بنابراين نمي‌توانم به شخص خاصي از بين شهرداران اشاره كنم.

سخنگوي شوراي شهر اصفهان: اميدواريم شهردار نصف جهان را زنده كند

ندا وآشياني‌پور، عضو هيات‌رييسه شوراي شهر اصفهان و سخنگوي اين شورا در مورد دلايل انتخاب جمالي‌نژاد به عنوان شهردار اصفهان به «اعتماد» گفت: برنامه‌هايي كه آقاي جمالي‌‌نژاد در شورا ارايه دادند، برنامه‌هايي زودبازده بود. براي شوراي شهر اصفهان كه تنها دو سال از عمر آن باقي‌مانده اين مهم بود كه شهردار منتخب، برنامه‌هايي براي رونق شهر دراين دو سال ارايه دهد. برنامه‌هاي آقاي جمالي‌نژاد درست همين فاكتورها را داشت. يعني مي‌توانست بعد از دوسال كارنامه خوبي را براي شهر به دنبال داشته باشد. وي در مورد سرفصل‌هاي برخي برنامه‌هاي شهردار جديد اصفهان نيز گفت: برنامه‌هاي جمالي‌نژاد از بخش‌هاي مختلفي تشكيل شده بود. از برنامه‌هاي فرهنگي و ايجاد امكانات و تسهيلات براي سالمندان و زنان بي‌سرپرست و كودكان كار تا برنامه‌هايي براي فعاليت زنان در شهر و ايجاد نشاط براي آنها از طريق تامين نيازهاي شهري. همچنين وي در برنامه‌هاي خود طرح‌هاي خوبي نيز براي توسعه و رونق حمل‌و‌نقل عمومي و شهري، محيط زيست و... داشتند. در حقيقت برنامه ايشان برنامه‌اي سلامت محور و محله محور بود كه مي‌تواند در صورت تحقق اصفهان را در مدت دوسال باقي مانده عمر شوراي شهر، متحول كند.

آشياني‌پور همچنين با اشاره به سوابق كاري جمالي‌نژاد در پست‌هاي پيشين خود گفت: وي مدير جواني است كه در طول ٢٠ سالي كه در شهرداري بوده است، عملكرد خوبي را در حيطه وظايف خود داشته است. مثلا در زماني كه معاونت هماهنگي امورمناطق شهرداري را برعهده گرفت، برنامه‌هاي خوبي را درحوزه گردشگري به اجرا درآورد كه واقعا خلاقانه و مبتكرانه بود كه اميدواريم اين رويه در سمت جديد وي نيز ادامه يابد.

 سخنگوي شوراي شهر اصفهان درپايان با ذكر اينكه جوان بودن و خلاق بودن جمالي‌نژاد از جمله ديگر فاكتورهاي انتخاب وي به عنوان شهردار اصفهان بود، اظهار اميدواري كرد، با تعامل خوب بين شهرداري و شوراي شهر، شاهد رونق شهر و زندگي شهري و رفاه براي شهروندان و زنده نگاه داشتن ياد اصفهان به عنوان مظهر نصف جهان    باشيم.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 321]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن