تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806895322




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خاطره‌گويي از امام(ره) ‌ مجوز مي‌خواهد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: خاطره‌گويي از امام(ره) ‌ مجوز مي‌خواهد
معتقديم كه در انتشار خاطرات مربوط به امام نيز طبق قانون «نحوه حفظ آثار و ياد حضرت امام» بايد از مؤسسه مجوز بگيرند.


معتقديم كه در انتشار خاطرات مربوط به امام نيز طبق قانون «نحوه حفظ آثار و ياد حضرت امام» بايد از مؤسسه مجوز بگيرند.
حميد انصاري، قائم‌مقام مؤسسه تنظيم و  نشر و حفظ آثار امام خميني(ره) در گفت‌وگو با تسنيم با بيان اينكه «استكبارستيزي حتماً از اركان و اصول امام راحل است و استكبار ستيزي امام حتي فراتر از حوزه سياست خارجي برخاسته از اصل توحيد است»، تصريح كرد: امروز ممكن است هركسي سنگ امام و انقلاب را به سينه بزند ولي در رفتار و گفتار و كردارش يك جور ديگري عمل كند. خط امام همين خطي است كه امام در زندگي خودشان داشتند. اصولش را هم فرموده‌اند و بايد استخراج كنيم و بيان كنيم، اين مي‌شود خط امام. آنها كه امام را مي‌شناسند، خط امام را هم مي‌شناسند؛ مي‌دانند امام نظرش درباره دشمن و نظام استكبار و ساير مسائل چه بوده است.
انصاري خاطرنشان كرد: هر نوع تحريف يا زاويه گرفتن از اين اصول و محكمات انديشه امام مي‌تواند به‌سرعت در رويكردها تأثير بگذارد، لذا مسئله بسيار خطير و اساسي است و وظيفه همگان، به‌خصوص كساني كه در متن حيات نظام جمهوري اسلامي ايران نقشي دارند بايد مراقب اين بخش باشند. وي تأكيد كرد: اگر يك روزي خداي ناكرده نظام جمهوري اسلامي در يك شرايطي رژيم صهيونيستي را به رسميت بشناسد و همراهي و تعامل كند اين نظام قطعاً بايد بگوييم از خط و آرمان امام فاصله گرفته چون اين جزو اصول تغيير‌ناپذير انديشه سياسي امام است. آزادي قدس يك آرمان قطعي و مقدسي است كه بايستي براي آن تلاش كرد و محو رژيم اسرائيل از نظر امام خميني (ره) يك آرمان و يك آرزوي مطلوب و مقدس است. قائم‌مقام مؤسسه تنظيم و نشر آثار امام(ره) در پاسخ به سؤالي مبني بر «چطور درباره اسناد جعلي، مؤسسه ورود مي‌كند اما درباره خاطره نه؟ مگر همين خاطره‌ها به‌عنوان سند در تاريخ ثبت نمي‌شود،» گفت: نقل خاطرات مقوله ديگري است، عنوانش خاطره است. گوينده خاطره مي‌گويد، من در جايي با امام بودم يك‌وقت اين جايي كه دارد مي‌گويد، در يك جمع عمومي است كه ما مستنداتش را داريم. صوت و تصوير و فيلم داريم. ولي يك‌وقت مي‌گويد، من در جلسه‌اي خصوصي خدمت امام بودم و صحبتي شد، در اين جا مورد به مورد را مؤسسه نمي‌تواند تأييد يا تكذيب و اظهار نظر بكند با كدام مبنا و مستند مي‌توانيم بر نقلي صحه بگذاريم يا آن را رد كنيم؟
انصاري افزود: جلسه خصوصي امام كه مخفيانه ضبط نمي‌شده، بله، اگر مخالف با مسلمات انديشه امام باشد يا سيره امام اين را نفي كند، اينجا مؤسسه موضع مي‌گيرد كه تاكنون گرفته است. البته معتقديم كه در انتشار خاطرات مربوط به امام نيز طبق قانون «نحوه حفظ آثار و ياد حضرت امام» بايد از مؤسسه مجوز بگيرند. اتفاقاً يكي از موارد اختلاف نظر مؤسسه با برخي از مراكز اسناد و مؤسسات انتشارات تاريخي همين موضوع بوده كه حتي در برهه‌اي به رسانه‌ها نيز كشيده شد، ما مصر بوده و هستيم كه طبق قانون و حكم حضرت امام انتشار هرچه منسوب به امام مي‌شود بايد از مرجعي كه حضرت امام تعيين كرده است و در قانون هم تصريح شده است مجوز بگيرند، از جهت اينكه اگر مطلبي در اين خاطرات نسبت داده شده كه اسناد و شواهد متقن خلاف آن را ثابت مي‌كند، تصحيح شود. بديهي است كه صدور مجوز مؤسسه به‌معناي تأييد خاطرات نيست. وي در پاسخ به اين سؤال كه «اگر قرار باشد هركه با امام بوده، نقل قول كند و به‌صرف ارتباط با امام خاطره‌اش معتبر باشد، تكليف نقل‌هاي متناقض چه مي‌شود؟ تشخيص صحت و اعتبار اين خاطره‌ها با چه‌كساني است؟‌»، خاطرنشان كرد: بخش عمده‌آن با جامعه است، آن جايي كه ببينيم خلاف اصول امام است موضع مي‌گيريم و گرفته‌ايم. ولي خاطره، خاطره است. عنوان و اسمش هست: خاطره. سند مكتوب نيست، صوت و تصوير نيست، كسي روايت مي‌كند واقعه‌اي يا بياني از كسي را در يك واقعه‌اي؛ اين دارد نقل مي‌كند و اعتبار نقلش به ميزان وثاقت او ميزان صداقت راوي و ميزان آشنايي و ارتباطي كه ‌با منبع خاطره داشته بستگي دارد.
قائم‌مقام مؤسسه تنظيم و نشر آثار امام ادامه داد: حتي در روايات و نقل از معصومين(ع) كه احكام الهي را بيان مي‌كنند با آنكه از لحاظ سنديت يكسان نيستند و احاديث ضعيف فراواني در كتب حديث وجود دارد ولي هيچ‌وقت علما و فقها نگفته‌اند اين خاطرات و اين نقل‌ها را از درون كتب احاديث برداريد چون سند ارائه نشده! حتي ممكن است راوي جايگاهش، مقامش و عدالتش به‌حدي باشد كه اصطلاحاً در علم رجال مي‌گويند از اصحاب اجماع است يعني صحت نقل و روايتش نياز به تحقيق ندارد. در مورد نقل‌هايي كه از وقايع انقلاب و زندگي و مطالب امام مي‌شود نيز به وضعيت راوي و شواهدي كه روايتش را تأييد يا رد مي‌كند يا سندي كه ارائه مي‌كند بستگي دارد، مگر اينكه موضوعي كه دارد بيان مي‌كند و مطلبي كه از امام نقل مي‌كند خلاف مسلمات اصول و انديشه امام باشد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن