تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):كسى كه در دلش هوايى جز خشنودى خدا خطور نكند، من ضمانت مى‏كنم كه خداوند دعايش را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804825108




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معرفي معاون جديد سازمان حفاظت محيط زيست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۱ خرداد ۱۳۹۴ (۲۱:۴۵ب.ظ)
معرفي معاون جديد سازمان حفاظت محيط زيست موج - رييس سازمان حفاظت محيط زيست گفت: حمايت‌هاي مقام معظم رهبري و رييس دولت يازدهم، منجر به افزايش مس,وليت اين سازمان براي بهره گيري از فرصت‌ها شده است و بايد از همه ظرفيت‌ها استفاده کنيم.
به گزارش خبرگزاري موج، با حضور معصومه ابتکارT رييس سازمان حفاظت محيط زيست، فرهاد دبيري بعنوان معاون جديد محيط طبيعي و تنوع زيستي سازمان حفاظت محيط زيست معرفي و از زحمات و تلاش‌هاي ارزنده احمد علي کيخا تقدير شد. کيخا به منظور نامزدي در انتخابات مجلس شوراي اسلامي از اين سمت استعفا کرده است.
معصومه ابتکار در اين مراسم که پيش از ظهر امروز با حضور معاونين سازمان حفاظت محيط زيست و جمعي از مديران و کارشناسان معاونت محيط زيست طبيعي و تنوع زيستي سازمان برگزار شد؛ با اشاره به تبريک حلول ماه مبارک رمضان گفت: معاونت محيط زيست طبيعي اين سازمان مسئوليت خطيري براي حفاظت و بهبود شرايط محيط زيست طبيعي بر عهده دارد و دکتر کيخا در اين مدت از مديران توانمند و بسيار دقيق بودند که دستاوردها خوبي در زمان تصدي مسئوليت ايشان داشته‌ايم.
وي تصريح کرد: پيشرفت‌ها و تحولات خوبي در مديريت مناطق، احياي طرح‌هاي مناطق حيات وحش، داشتن برنامه براي حفاظت از گونه، بازنگري سياست‌هاي شکار و صيد، تنوع زيستي ژنتيکي، موزه‌ها رويکردها و دستور العمل هاي نوين اين حوزه گام‌ها و حرکت‌هاي خوبي برداشته شده است و بايد بيشتر تلاش کرد تا موانع و مشکلات را برطرف کرد.
رييس سازمان حفاظت محيط زيست حضور دکتر دبيري علي رغم گرفتاري‌ها، اتفاق مهمي براي معاونت طبيعي خواند و گفت: ايشان با توجه به پيشينه و تسلط به مسائل حوزه محيط زيست مي‌توانند در معاونت محيط طبيعي با سرعت خوب و مطمئن بر اساس هدف گذاري‌ها پيش برود.
رييس سازمان حفاظت محيط زيست با بيان اينکه انتظارات از معاونت محيط طبيعي زياد است و مسئوليت آن بسيار سنگين است، گفت: خوشبختانه بدنه کارشناسي و مديران خوبي در اين معاونت وجود دارند ولي جا براي کار و پيشرفت زياد و برنامه‌هاي جامونده زياد است.
وي ادامه داد: مديريت زمان مهم‌ترين عنصر در سازمان حفاظت محيط زيست است که اگر انجام نشود طبيعت ايران که به دلايل مختلف در حال سقوط است، از بين مي‌رود.
ابتکار با بيان اينکه در شرايط بحراني طبيعت ايران انتظارات از معاونت طبيعي زياد است، اظهار کرد: ارتباط سازمان حفاظت محيط زيست مي‌بايست با ادارات کل حفاظت محيط زيست بيشتر شود و با بر نامه ريزي و هدفگذاري تا حد امکان مسئوليت‌ها به ادارت کل واگذار شود تا در بخش ستاد به وظايف اساسي خود در زمينه سياستگذاري، همسو سازي و ارتباط با جريان‌هاي مردم نهاد، رسانه‌ها، مجلس و همه ارگان‌هاي مرتبط اتفاق بيفتد.
وي با اشاره به اينکه مديران و کارشناسان اين معاونت از بدنه سازمان و از نيروهاي درون سازماني هستند و شايستگي و توانمندي دارند، افزود: انتظار داريم با قوت بيشتر کارها به نتيجه برسد و زمان‌ها را به حداقل برسانيم و کيفيت کار را ارتقا دهيم.
ابتکار تصريح کرد: بسياري از مشکلاتي که در استان‌ها با چالش مواجه هستيم با نگاه علمي و همکاري مشترک مردم و تحولاتي که در رويکرد کنوانسيون‌هاي بين المللي از جمله تنوع زيستي، رامسر و رويکردهايي که پژوهش‌ها ملل مختلف مطرح است؛ برطرف شود.
وي ادامه داد: نگاه در جلب مشارکت مردم در منافع حفاظت، جلب مشارکت و سرمايه گذاري بخش خصوصي که بايد در کشور بومي سازي شود تا بتوانيم از مخاطرات جدي که طبيعت را تهديد مي‌کند حداقل مهار کنيم.
ابتکار با تاکيد بر نشانه گذاري مقام معظم رهبري در 17 اسفند سال گذشته در حمايت در سطح عالي کشور از محيط زيست، گفت: رييس جمهور نيز با حمايت ويژه خود در جاي جاي مسائل تخصصي محيط زيست از جمله درياچه اروميه تا تالاب‌ها اظهار نظر کارشناسي کردند و محيط زيست را به عنوان نقطه عطف دولت خود عنوان کرد ند که نشان دهنده توجه و اراده دولت نسبت به محيط زيست است.
وي ادامه داد: اين موضوع براي محيط زيست کشور در تعامل با دستگاه‌ها بسيار راهگشا است ولي مسئوليت ما بسيار سنگين مي‌کند.
ابتکار با اشاره به شرايط بحراني کشور از جمله در زمينه بيکاري، تورم و مشکلات دولت در تأمين منابع مالي خود گفت: رييس جمهور در اين شرايط دولت را دولت محيط زيست مي‌داند و اين مسئوليت ما را سنگين مي‌کند و بايد از همه ظرفيت‌هاي استفاده کنيم تا همه بر نامه‌ها به نتيجه کار برسانيم و نتايج در شاخص‌ها، آمارها و اطلاعاتي که به دست مي‌آيد؛ ديده شود.
اين گزارش مي‌افزايد، احمد علي کيخا معاون سابق محيط زيست طبيعي و تنوع زيستي سازمان حفاظت محيط زيست در اين مراسم با تشکر از رييس سازمان حفاظت محيط زيست و فرصتي که براي فعاليت در حوزه محيط زيست فراهم شده است، گفت: در حال حاضر پايداري نسبي در دفاتر معاونت محيط زيست طبيعي وجودارد و همکاران با جان و دل براي کار مايه مي‌گذارند البته تا سقف انتظارات رييس سازمان فاصله دارد.
وي وجود دکتر ابتکار را براي حفاظت محيط زيست کشور فرصت و نعمت خواند و گفت: با حضور ايشان بهترين فرصت براي ارتقاي جايگاه محيط زيست وجود دارد.
کيخا با اشاره به عزم خود براي نامزدي در انتخابات مجلس شوراي اسلامي گفت: اگر کشور بخواهد توسعه يابد بايد مجلس کارآمد داشته باشيم و اميدوارم در زمان حضور در مجلس بيشتر بتوانم هميار و کمک سازمان حفاظت محيط زيست باشم و در مجلس هم سرباز اين سازمان هستم.
بنابر اين گزارش، فرهاد دبيري معاون محيط زيست طبيعي و تنوع زيستي سازمان حفاظت محيط زيست در اين مراسم با تشکر از تلاش‌ها و پشتکار عجيب دکتر کيخا در پيگيري مسائل محيط زيست طبيعي گفت: شرايط تغيير کرده است ولي مشکلات و چالش‌هاي محيط زيست طبيعي خيلي فرق نکرده است در گذشته مشکلات محيط زيست کمتر بود ولي چالش معادن و طرح‌هاي توسعه اي نيز در آن زمان وجود داشت.
وي با اشاره به افزايش تعداد مناطق حفاظت شده گفت: انتظارت از حوزه معاونت محيط زيست طبيعي زياد است و اين معاونت پر چالش ترين و به نوعي آسيب پذير ترين معاونت سازمان است و هيچ معاونتي مورد خطاب نهادهاي عمومي و علاقمندان محيط زيست نيست.
به گفته دبيري، اگر در اين حوزه انگيزه‌ها تقويت شود باري از دوش رييس سازمان حفاظت محيط زيست برداشته مي‌شود و در بدنه محيط طبيعي ظرفيت‌هاي زيادي است که بايد از آن‌ها استفاده شود.
وي با تاکيد بر اينکه امکانات سازمان حفاظت محيط زيست پاسخگوي همه مسائل محيط زيست نيست، گفت: 17.5 ميليون هکتار عرصه در قالب 200 منطقه حفاظت شده و 5.5 ميليون هکتار منطقه شکار ممنوع را نمي‌توان با 2500 نيروي رسمي و پيماني محيط بان و 200 نيروي قراردادي محيط بان اداره کرد
مجابي تصريح کرد: 1800 واحد سازماني با 1200 خودرو که 40 در صد از رده خارج شده است که امکان مديريت بحران‌هاي که در حوزه طبيعي رخ مي‌دهد؛ نيست.
وي افزود: بسياري از مشکلات به لحاظ امکانات اندک رخ داده است که نتوانسته مديريت شود و تبديل به يک بحران زيست محيطي شده است.
معاون توسعه مديريت حقوقي و امور مجلس سازمان حفاظت محيط زيست افزايش دو برابري اعتبار اين سازمان از 90 ميليارد به 180 ميليارد تومان در زماني که رشد در دولت منفي بوده است کار بزرگي است اما براي مديريت اين از وسعت مناطق حفاظت شده کافي نيست
مجابي با اشاره به فرصت استثنايي برنامه ششم توسعه براي افزايش اعتبارات سازمان حفاظت محيط زيست، گفت: برخورد دقيق رهبري با موضوع محيط زيست که بزودي سياست‌هاي کلي برنامه که بسيج ملي براي حفظ محيط زيست ابلاغ مي‌شود.
وي در ادامه به صحبت‌هاي رييس جمهور در زمينه محيط زيست اشاره کرد و گفت: رييس جمهور دولت را دولت محيط زيست مي‌داند.
معاون سازمان حفاظت محيط زيست تصريح کرد:14 صدم درصد از بودجه کل کشور به محيط زيست تعلق دارد و نمي‌تواند پاسخگوي مشکلات محيط زيست کشور باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 180]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن