تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيرت از ايمان است و بى بند و بارى از نفاق.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804327561




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مزیت های ملی مورد توجه قرار نمی گیرد |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: مزیت های ملی مورد توجه قرار نمی گیرد
کد خبر: ۵۱۰۷۹۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۳ - 21 June 2015


عضو کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی گفت: تاکید بر مشارکت مردم و مزیت های کشور دو اصل کلیدی سیاست های اقتصاد مقاومتی است اما بیش از 75 درصد بودجه کشور در اختیار شرکت های دولتی است و اقتصاد غیر رقابتی را رقم می زند و مزیت های ملی نیز متاسفانه چندان مورد توجه قرار نمی گیرد.

 به گزارش خانه ملت شمس الله شریعت نژاد در نشست علنی امروز یکشنبه(31 خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: برای تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان که در جهت دفاع از حقوق ملت ایران و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی تلاش می کنند آرزوی توفیق دارم.

نماینده مردم تنکابن،رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی با تشکر از ابتکار و مهارت دولت تدبیر و امید در مهار تورم و توسعه سلامت افزود: دو نکته کلیدی در سیاست های 24 گانه اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری تاکید بر مشارکت مردم و مزیت های کشور است.

عضو کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس تصریح کرد: تکیه بر دو موضوع فوق از آن جهت حایز اهمیت است که بیش از 75 درصد بودجه کشور  در اختیار شرکت های دولتی است و اقتصاد غیر رقابتی را رقم می زند و مزیت های ملی نیز متاسفانه چندان مورد توجه قرار نمی گیرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: مصادیق عدم توجه به مزیت های ملی خصوصا منابع طبیعی بسیار زیاد است که از جمله این مزیتها در استان مازندران وجود اراضی محدود و در عین حال بسیار حاصلخیز اعم از جلگه،جنگل ومراتع بالا دست است که در شرایط کاملا بلاتکلیفی در بحث سیاست گذاری و بهره گیری از توان طبیعی آنها قرار دارند.

وی افزود: دریای مازندران در پایین دست که استعداد بالا در حوزه گردشگری و آبزی پروری و تجارت و بازرگانی دارد با کمترین ظرفیت تنها در حوزه بازرگانی فعال است این در حالی است که جمع کثیری از جوانان بیکار و تحصیلکرده و مستعد منتظر اقدام دولت می باشند.

شریعت نژاد گفت: مشکل اساسی این است که متاسفانه هیچ برنامه ای که متکی بر مزیت های منطقه و تاکید بر مشارکت مردم داشته باشد خصوصا در سه شهرستان غربی استان مازندران،تنکابن و رامسر و عباس آباد از گذشته وجود ندارد وبه همین اعتبار پاسخگویی به خیل عظیم جوانان جویای کار عملا ممکن نمی‌باشد و این منطقه زمانی به بهانه کشاورزی و امروز به بهانه گردشگری عقب نگهداشته شده است.

وی ادامه داد: به ورد به فصل گرما و هجوم گردشگران به استان‌های شمالی به خصوص غرب استان مازندران، کمبود شدید آب شرب و ترافیک بر مشکلات جاری مردم می‌افزاید.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: حفظ طبیعت شمال کشور خصوصاً شهرستان‌های مذکور انتظار همه مردم ایران است، ما حجم زیاد و انبوه جوانان بیکار در حاشیه این منابع مستعد که منتظر باز کردن افقی روشن برای آینده خود در زمینه اشتغال و تولید از ناحیه دولت می‌باشند، عملاً بر عمق این مشکل می‌افزاید.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس ادامه داد: ضمن اینکه با ریختن زباله در این طبیعت زیبا بدون هدایت اصولی پسماند و تامین بودجه برای امحای زباله، تحقق امر حفاظت این مناطق قطعاً ممکن نمی‌باشد.

وی تصریح کرد:‌عدم وجود راه‌های مناسب با وجود همه مکاتبات و پیگیری‌های انجام شده خود بر این مشکل و معضل افزوده است و جالبتر اینکه برنامه‌های راهسازی نیز در دولت بعضا‌ معطل مانده و بلاتکلیف رها شده که از جمله آنها می‌توان به کمربندی شهرستان‌های عباس‌آباد، سلمان‌شهر و شفارود که همواره خاطره تلخ در اذهان مسافران و گردشگران باقی می‌گذارد است.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: برای غرب استان مازندران که جمع کثیری از مردم در مساحتی محدود و محصور در میان جنگل و دریا قرار دارند، ایجاد منطقه آزاد تجاری و گردشگری می‌تواند راهکاری کلیدی برای توسعه منطقه باشد و این خواسته مورد انتظار مردم و نمایندگان منطقه است.

شریعت‌نژاد گفت: از دولت انتظار می رود با نگاه واقع بینانه  برنامه کاربردی برای تعیین افق آینده توسعه غرب استان مازندران تهیه و به مرحله اجرا درآورد.

وی تصریح کرد: برای مهار بیش از یک میلیارد متر مکعب آب شیرین منطقه احداث سد پیش بینی و به مرحله اجرا درآید.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر توجه به حقوق و مطالبات معلمان و بازنشستگان فرهنگی ادامه داد: موضوع توسعه شبکه راههای غرب استان مازندران با جدیت بیشتری مورد توجه قرار گیرد و اعتبار مکفی برای این منظور اختصاص یابد.

وی ادامه داد: برای توسعه اسکله ها  و فعالیت آبزی پروری در دریای خزر  از سوی وزارتخانه ها توجه ویژه ای صورت گیرد، همچنین انحصار برخی فعالیت ها که مزیت کشور می باشد و در اختیار برخی افراد و یا شرکت ها است شکسته شود که از جمله آنها تولید گوشت مرغ است.

شریعت نژاد افزود: شائبه وجود آنفولانزای مرغی در یک مرغداری خانگی نباید موجب تعطیلی مرغداری درشمال کشور شود.

وی گفت: بانک ها در خصوص امهال وامهای کشاورزان آسیب دیده از برف سال 92با وجود مصوبه دولت همکاری نداشتند و وزیر اقتصاد و دارایی باید به مدیران عامل این بانک ها تذکر جدی بدهند.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن