تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد ميهمانش را گرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812798297




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اول تير 350 هزار مشترک سيمکارت هايشان قطع خواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۱ خرداد ۱۳۹۴ (۱۴:۱۶ب.ظ)
مهلت تمام شد؛ اول تير 350 هزار مشترک سيمکارت هايشان قطع خواهد شد موج - طرح احراز هويت سيم کارت ها در فاز دوم به اجرا گذاشته مي شود و طبق اين طرح بالغ بر 350 هزار مشترک سيم کارت هايشان قطع خواهد شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج؛ طي سال‌هاي گذشته به واسطه سيم‌کارت هاي جعلي مشکلات متعددي ايجاد شده و اقدامات خلاف کارانه از جمله کلاهبرداري و حتي قتل صورت گرفت و از سوي ديگر به واسطه اين سيم‌کارت ها قاچاق ترافيک انجام شد و حجم اين قاچاق نيز بسيار بالاست و درنهايت مصوب شد جلوي اين تخلفات گرفته شود.

فاز اول
در اين فاز از تمام مشترکان خواسته شد که کد ملي خود را پيش از نيمه بهمن ماه سال گذشته، به اپراتور اعلام کنند. بر همين اساس طي دو ماه اپراتورها بين دو تا هشت بار از طريق شيوه‌هاي مختلف از جمله پيامک به مشترکان خود اطلاع داده‌اند که لازم است مشخصات خود را به شيوه‌هايي که به آنها اعلام شده تکميل کنند. بر همين اساس حدود 15 تا 20 درصد افراد اطلاعات خود را اعلام کرده‌اند اما همچنان بخشي از مشترکان به اين موضوع توجه نکردند که در صورت استمرار اين بي توجهي سيم‌کارت‌ آنها از بهمن ماه قطع شد. و حتي طبق قانون عده اي که سيم‌کارت‌هايي خريداري کردند، در صورتي که امکان برقراري ارتباط با مالک اصلي خط را نداشتند و نتوانستند سيم‌کارت خود را تغيير مالکيت دهند، سيم‌کارت‌ آن ها قطع شد. البته طبق اظهارات معاون نظارت رگولاتوري به صورت کامل اجرايي شده و اکنون براي تمامي سيم‌کارت‌هاي فعال در کشور کد ملي مربوط به مالک وجود دارد.

سيم کارت بدون هويت راه کاري براي قاچاق مکالمه
محمود خسروي مدير عامل شرکت ارتباطات زير ساخت در اين باره اظهار داشت: مباحثي مهمي از جمله چالش‌هاي امنيتي، مزاحمت‌ها و کاهش درآمد دولت، وزارت ارتباطات را به مقابله با سيم‌کارت‌هاي بي‌هويت واداشت که موضوع لزوم احراز هويت مشترکان سيم‌کارت در تمام دنيا جا افتاده است.
مديرعامل شرکت ارتباطات زيرساخت افزود: اخيراً نيز شرکت ارتباطات زيرساخت کار وسيعي را درباره برخورد با قاچاقچيان مکالمه بين‌الملل در دست انجام دارد که بخشي از عاملان اين اقدام مجرمانه بر بستر سيم‌کارت‌هاي بي‌هويت فعاليت داشتند.
وي همچنين ادامه داد: در نتيجه اين برنامه، حمله همه‌جانبه‌اي به شرکت‌هاي قاچاق‌کننده ترافيک انجام شد و بخش زيادي از سيم‌کارت‌هايي بي‌هويت شناسايي و مسدود ‌شده‌اند.

فاز دوم
در اين فاز قرار بر اين شد تا تمام مشترکاني که بيش از 10 سيم کارت دارند سيم کارت هاي آن ها قطع شود که البته اين فاز گرفتاري هاي زيادي براي معاون نظارت رگولاتوري داشت. در ابتدا اخباري مبني بر اين که هيات عمومي ديوان عدالت اداري بند يکم و دوم بخشنامه معاونت امنيت سيستم‌هاي ارتباطي وزارت ارتباطات مبني بر ممنوعيت فروش يا فعال کردن سيم کارت‌هاي قبلي فروخته شده براي اشخاص حقيقي داراي بيش از ۹ سيم کارت فعال را ابطال کرد؛ منتشر شد.

آخرين مهلت به مشترکين
مشترکاني که از هر اپراتورتلفن همراه بيش از ۱۰ سيمکارت به نامشان ثبت شده تنها تا امروز براي تعيين تکليف فرصت داشتند، درغير اين صورت تمام سيمکارت‌هاي آن ها قطع مي شود.
غلامرضا داداش‌زاده معاون نظارت سازمان تنظيم مقررات ارتباطات در اين باره گفت: از سوي اپراتورها حداقل شش بار از طريق پيامک اين موضوع به افرادي که بيش از ۱۰ سيمکارت دارند، اعلام شده و اين افراد مي‌توانند از طريق مراجعه به دفاتر امور مشترکين اپراتورها نسبت به تعيين تکليف سيمکارت‌هاي خوداقدام کنند.
داداش زاده يادآور شد: اگر تا پايان خرداد‌ چنين اقدامي صورت نگيرد ،تمام سيمکارت‌هاي اين افراد به طور دوطرفه قطع خواهد شد وتا زمان تعيين تکليف تنها سرويس پيام کوتاه اين سيمکارت‌ها قابل استفاده خواهدبود.

قطع عمليات و راي هيأت عمومي ديوان عدالت اداري
متعاقب اين خبر هيات عمومي ديوان عدالت اداري براساس شکايتي مبني بر "ضايع شدن حق و حقوق مشترکان تلفن همراه با اجراي اين طرح"، رأي به توقف آن داد.
بر اين اساس، هيات عمومي ديوان عدالت اداري بند يکم و دوم بخشنامه معاونت امنيت سيستم‌هاي ارتباطي وزارت ارتباطات مبني بر ممنوعيت فروش يا فعال کردن سيم‌کارت‌هاي قبلي فروخته شده براي اشخاص حقيقي داراي بيش از 9 سيم‌کارت فعال را ابطال کرد. در راي هيات عمومي ديوان عدالت اداري آمده است: "نظر به اينکه مطابق اصل 22 قانون اساسي حقوق اشخاص مصون از تعرض اعلام شده است، بنابراين فراز دوم بند 1 و بند 2 بخشنامه شماره 26294/15/الف/م/خ مورخ 17 خرداد سال 91 معاونت امنيت سيستم‌هاي ارتباطي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در حدي که فروش يا فعال کردن سيم‌کارت‌هاي قبلي فروخته شده به اشخاص حقيقي که داراي بيش از 9 سيم‌کارت فعال هستند به هر طريق و تحت هر عنوان ممنوع اعلام شده است، از اين جهت که فعالسازي سيم‌کارت که از حقوق دارندگان سيم‌کارت بوده است را سلب مي‌کند، مغاير حکم قانوني صدرالذکر است و مستند به بند 1 ماده 12 و ماده 88 قانون تشکيلات و آيين دادرسي ديوان عدالت اداري مصوب سال 1392، اين قسمت از بند 1 و بند 2 بخشنامه مورد اعتراض ابطال مي‌شود."
با اين حال، غلامرضا داداش‌زاده معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، درباره وضعيت اجراي اين فاز از ساماندهي سيم‌کارت‌ها با توجه به دستور ديوان عدالت اداري مبني بر توقف اجراي اين طرح، گفت: همچنان چيزي به صورت رسمي و مکتوب به ما ابلاغ نشده است و کار به وقت خود باقيست.

رأي امضا نشده است و ابلاغ نمي شود
در ادامه علي اکبر بختياري، مديرکل حوزه رياست ديوان عدالت اداري در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري موج گفت: خبر هيات عمومي ديوان عدالت اداري براساس شکايتي مبني بر "ضايع شدن حق و حقوق مشترکان تلفن همراه با اجراي اين طرح" را تأييد مي کنم و مخالف اين امر هستيم.
بختياري افزود: هيات عمومي ديوان عدالت اداري بند يکم و دوم بخشنامه معاونت امنيت سيستم‌هاي ارتباطي وزارت ارتباطات مبني بر ممنوعيت فروش يا فعال کردن سيم‌کارت‌هاي قبلي فروخته شده براي اشخاص حقيقي داراي بيش از 9 سيم‌کارت فعال را ابطال کرده است.
وي يادآور شد: درست است که اين موارد ذکر شده انجام شده است؛ اما، هنوز اين رأي قطعي به امضا نرسيده و تا وقتي امضا نشود، ابلاغ نخواهد شد.

قطع تعدادي چشمگير از سيم کارت ها
با اين وجود که رأي داده شده در ديوان عدالت اداري به امضا نرسيده و ابلاغي از ديوان به رگولاتوري داده نشده است؛ همچنين، معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات تأکيد بر اين دارد که تا زماني که رأي داده شده ابلاغ نشود فاز دوم به قوت خود باقي خواهد ماند. پس نتيجه مي توان گرفت که از فردا شاهد قطعي سيم کارت هاي تعداد زيادي باشيم که صداي اعتراض مشترکين با توجه به اخطارهاي متعدد و پياپي باز هم شنيده خواهد شد.

فاز سوم به زودي
فاز سوم طرح احراز هويت مشترکان موبايل نيز به اين صورت است که در اين مرحله يک سامانه جامع که به کمک اپراتورها طراحي شده به همخواني کدهاي ملي اعلام شده با اطلاعات اعلام شده از سوي مشترکان خواهد پرداخت؛ که طي هفته‌هاي آتي نيز از سوي سازمان تنظيم مقررات ارتباطات بخشي از سايت اين سازمان براي اعلام مشخصات مشترکان در نظر گرفته خواهد شد تا با ورود به اين سامانه افراد بتوانند مشخصات سيم‌کارت‌هايي که به نام آن ها ثبت شده و اطلاعات کافي درباره اين خطوط را مشاهده کنند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن