تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798552882




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زندگی خانواده مازندرانی در کنار مارهای سمی |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: زندگی خانواده مازندرانی در کنار مارهای سمی
گاهی به‌صورت روزانه این مارها را می‎بینیم ولی گاهی نیز ممکن است هر سه روز یک‎بار شاهد حرکت گروهی آنان باشیم، اما تداوم حضور آنها یک مسأله ثابت در تمام این سال‎ها بوده است.
کد خبر: ۵۱۰۷۲۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱ - 21 June 2015


داستان زندگی عجیب یک خانواده در روستایی واقع در عمق جنگل‎های میاندورود در حالی تعجب بسیاری از اهالی روستا و برخی از مردم این منطقه را برانگیخته است که پدر این خانواده هنوز هم پس از 37 سال زندگی در کنار مارهای خطرناک، از آن به‌عنوان یک خاطره جالب و البته رویدادی خطرناک در زندگی خود و خانواده‎اش یاد می‎کند.

به گزارش تابناک مازندران، ماجرا از این قرار است که فردی به نام «بزرگ موسوی‎نیا» از اهالی روستای وارمی در شهرستان میاندورود به‌صورت روزانه و هفتگی مارهایی سمی را در حیاط و منزل روستایی خود مشاهده می‎کند که این روند با گذشت سال‎ها به یک مساله عادی برای خانواده موسوی‎نیا بدل شده است.

این مرد روستایی ، با اشاره به ساخت منزل مسکونی خود در این حیاط در سال 1357، گفت: تقریباً از همان سال متوجه حضور غیرعادی مارها در حیاط خود شدم، در صورتی که پیش از آن، این ماجرا نبود.

موسوی‎نیا به ظاهر شدن گروهی مارها در حیاط و ساختمان منزل خود اشاره کرد و ادامه داد: گاهی به‌صورت روزانه این مارها را می‎بینیم ولی گاهی نیز ممکن است هر سه روز یک‎بار شاهد حرکت گروهی آنان باشیم، اما تداوم حضور آنها یک مسأله ثابت در تمام این سال‎ها بوده است.

وی تعداد مارهای سمی ظاهرشده در حیاط و منزل روستایی خود را در هر بار مشاهده متفاوت اعلام و اظهار کرد: برخی اوقات تعداد این مارها 3 عدد است اما در برخی از روزها این تعداد به 8 تا 10 عدد نیز رسیده است که نزدیک به هم حرکت می‎کنند و نوعی حالت تدافعی و حمایتی نسبت به یکدیگر در رفتار آنها مشاهده می‎شود.

این کشاورز مازندرانی به سبک روستایی و سنتی منزل خود اشاره کرد و با ذکر یک خاطره جالب از ورود مار به داخل منزل، افزود: یک روز در اتاق پذیرایی به همراه خانواده در حال خوردن ناهار بودیم که به‌صورت اتفاقی چشمم به سقف اتاق افتاد، در کمال ناباوری شاهد آویزان شدن یک مار از چوب‎های سقف منزل شدم، خانواده‎ام سراسیمه از منزل خارج شدند و من به‌تنهایی مجبور به مبارزه با این موجود مهاجم و خطرناک شدم که درنهایت به‌سختی توانستم خطر وی را به‌صورت موقتی دفع کنم.

موسوی‎نیا به گردش روزانه مارها در حیاط منزل و استراحت شبانه آنها در مخفیگاه اشاره و بیان کرد: در این سال‎ها تمام اهل خانواده‎ام و کسانی ‎که به منزل من می‎آیند، روش رفتار با این حیوانات خطرناک را یاد گرفته‎اند، اعضای خانواده من بلافاصله پس از دیدن مارها هیچ اقدامی نمی‎کنند تا این میهمان‎های ناخوانده به گوشه‎ای بخزند و از دیدگان محو شوند.

وی در پایان از تصمیم خود برای تغییر مکان زندگی پس از 37 سال سکونت در این حیاط خبر داد و خاطرنشان کرد: با وجود تنگناهای مالی در حال ساخت یک منزل در نقطه‎ای دیگر به جز این حیاط هستم زیرا زندگی با این حیوانات به‌دلیل افزایش تعداد آنها بسیار سخت شده است و از طرفی تصمیم گرفته‎ام با هدف بقای حیوانات وحشی و محیط زیست طبیعی خانواده‎ام را به نقطه‎ای دیگر به دور از مارها ببرم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن