تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس حقيقت را از طريق قرآن نشناسد، از فتنه ها بركنار نمى ماند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820006449




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آسیب شناسی وعارضه یابی چهار هزار واحد صنعتی استان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس اعلام کرد: آسیب شناسی وعارضه یابی چهار هزار واحد صنعتی استان خبرگزاری پانا: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: ساماندهی وضعیت معادن فارس رشد بیش از 100درصدی دریافت حقوق دولتی معادن را به همراه داشت .
۱۳۹۴ يکشنبه ۳۱ خرداد ساعت 10:15

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا، مهندس علی همتی در دیدار مدیرکل بازرسی استان و رئیس منطقه 3 بازرسی کشوری با ارایه گزارشی از وضعیت واحدهای تولیدی ، صنعتی ، معدنی وتجاری گفت : از آنجا که مهمترین مجموعه افتصادی هستیم ،لذا تلاش کرده ایم تا همکاران باروحیه وانگیزه وتلاش مضاعفی به انجام وظایف اداری وخدمات رسانی به مردم عزیز بپردازندکه بحمدا... به گفته متقاضیان فعالیتهای مختلف و مراجعین به این مهم نزدیک شده ایم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس افزود : دربخش معادن وابطال پروانه های بهره برداری غیر فعال وضعیت مناسبی پیداکرده ایم به گونه ای که در یک ونیم سال اخیر مشکلات بسیار کاهش یافته است بسیاری از معادن غیر فعال را ابطال وبابرگزاری چند مزایده معادن به برندگان واگذار گردیده و راه اندازی شده اند .
وی با اشاره به دریافت حقوق دولتی معادن و واریز به خزانه دولت اضافه کرد : ساماندهی وجدیت در وضعیت معادن قابل بهره برداری استان منجر به این شدکه در بخش دریافت حقوق دولتی از معادن استان فارس در سال 93 به میزان 17 میلیارد تومان نسبت به سال 92ا زرشد بیش از 100 درصدی برخوردارشویم.این درحالی است که دریافت حقوق دولتی معادن در سال 91 به میزان 4 میلیاردتومان ، سال92 میزان 8 میلیارد تومان وسال 93 به بیش از 17 میلیارد تومان رسید که پیش بینی می شود با راه اندازی وبهره برداری تعداددیگری از معادن به حمدا...درسال جاری به بیش از 30میلیارد تومان برسد.
وی به پروژه های بزرگ که در سفر هیات دولت آغاز عملیات اجرایی آنها آغاز ویا افتتاح شد اشاره کرد وگفت : عملیات ساخت طرح های آلومینیوم جنوب، شمش آلومینیوم و شمش منیزیوم، تولید فرآورده های نفتی از گاز طبیعی (GTL) درمنطقه ویژه صنایع انرژی بر لامرد، همزمان با سفر استانی هیات دولت آغازشد که طرح آلومینیوم جنوب با مشارکت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران وشرکت سرمایه گذاری غدیر بعنوان بزرگ ترین و پیشرفته ترین پروژه تولید شمش آلومینیوم در کشور شناخته می شود ; که در زمان راه اندازی 750 نفر اشتغال ایجاد می کندهمچنین شمش منیزیوم در زمان راه اندازی با 350 نفر اشتغال . علاوه بر آن طرح جی تی ال (GTL)برای جدا کردن اتان و محصولات سنگین از گاز طبیعی و در نهایت تولید بنزین، گازوئیل و میعانات گازی در این منطقه 150 نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.
همتی افزود : کارخانه کاشی پاسارگاد سرام آباده تولید کننده کاشی و سرامیک با سرمایه گذاری 750 میلیارد ریالی ومیزان ظرفیت 80 هزار تن با حضور دکتر سرقینی معاون امور معادن وصنایع معدنی در محل کارخانه واز طریق ویدئو کنفرانس توسط دکتر روحانی رئیس محترم جمهوری فرایند تولید را به طور رسمی آغاز کرد، معدن چاه مرغی که با حضور مهندس نعمت زاده و همکاری استاندار ومسولین شهرستان پس از 4 سال توقف راه اندازی و کارخانه تولید نمای ساختمانی آلمینیومی (پرمیوم باند) با میزان ظرفیت تولید سالانه ، 10 هزار تن و اشتغال 180 نفر توسط مهندس ابویی مهریزی معاون طرح وبرنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد.
همتی گفت : راه اندازی معادن وصنایع در استان مصداق اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبری است که سازمان جزو اولویت ها وسیاستهای خود قرارداده واقدامات خوبی دراین زمینه انجام شده است.
وی در خصوص آسیب شناسی وعارضه یابی چهار هزار واحد صنعتی استان اظهار داشت : از تعداد واحدهای صنعتی اشاره شده موجود درفارس تعداد 576 واحد صنعتی دچار مشکل ویا تعطیل شده است که اغلب مسایل بانکی( با 67 درصد ) ، وثایق بانکی ومالی وبرخی نیز مسایل بیمه ای ونیز مدیریتی و... است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس تصریح کرد : با راه اندازی کارگروه تسهیل ورفع موانع تولید به منظور بررسی، تبادل نظر و هماهنگی برای حل و فصل مشکلات و موانع موجود واحدهای تولیدی و سیاستگذاری در مورد سرمایه گذاری ها و مسائل کلان تولید موضوعات بررسی وراهکار اجرایی وعملیاتی ارایه می شود ودرصورت نیاز به مرکز ارجاع داده می شود.
همتی یاد آور شد : کارگروه تسهیل ورفع موانع تولید با عضویت استاندار بعنوان رییس ، سازمان صنعت ، معدن و تجارت بعنوان دبیر، سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، جهاد کشاورزی ، اداره کل امور مالیاتی، سازمان تامین اجتماعی ، شرکت شهرک های صنعتی ، اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی و خانه صنعت ، معدن و تجارت تشکیل می شود .
وی با اعتقاد به اینکه که ضرورت داردصنف وصنعت درکنار هم فعالیت کنند افزود : روند کنترل بازار ، نظارت وبازرسی از اصناف وبازار شرایط بهتری پیدانموده است و در صادرات برخی تولیدات استان از جمله فرش وسایر محصولات تولیدی وکشاورزی وصنعتی ومعدنی وضعیت مناسبی پیدانموده ایم که این مهم با تلاش همکاران روز به روز رشد قابل توجهی می یابد.
وی در پایان با اعتقاد به اینکه با حضور مدیرکل جدید بازرس کل استان فضا ، باب و وراه جدیدی ایجاد می شود افزود : سازمان برای کم نمودن فشار دلال ها و واسطه ها با انگیزه لازم اعلام همکاری وآمادگی می نماید تا با بازرسی کل در استان همکاری بیش از پیش را داشته باشد کما که تاکنون نیز اینگونه بوده است .
در ادامه معاونین سازمان گزارشی از وضعیت فعالیت وخدمات دهی ونیز مشکلات در حوزه های مختلف کاری خود ارایه نمودند.
در این جلسه کاظم اکرمی مدیر کل بازرسی استان فارس و رئیس منطقه 3 بازرسی کشوری با ابراز خرسندی از راه اندازی وآغاز عملیات اجرایی پروژه های صنعتی ومعدنی گفت : راه اندازی این پروژه ها قطعا دراستان اشتغال وتولید ورفع بیکاری ونیز آسایش وامنیت وآرامش وتوسعه اقتصادی را به همراه دارد .
اکرمی افزود : چنانچه صنعت وتولید دچار مشکل شود مردم نیز در عرصه های مختلف دچار مشکل می شوند لذا همکاری ، حمایت وتلاش در راه اندازی وایجاد واحدهای تولیدی وصنعتی ومعدنی جهت توسعه اقتصادی وهمه جانبه ضرورت دارد .
وی با اشاره به اینکه شکایت ازدستگاها باید با دلیل وبرهان ومصادیق وسند باشد اضافه کرد : ارزیابی به لحاظ نوع کاردر هر سازمان ونهادی فرق دارد و قضاوت ها بر اساس شاخص های مربوط به هرنهادی متفاوت است .
اکرمی اظهارداشت : بازرسی ها براساس آئین نامه وقانون شکل می گیرد درغیر اینصورت پذیرفته شده وقابل کنترل نیست بگونه ای که در بازرسی ها حق هیچ گونه برخورد ناشایست وتوهین وجود ندارد وبه صرف و ظن یک گزارش نمی شود فردی رامحکوم ومتهم کرد .
مدیر کل اداره بازرسی استان فارس در پایان تصریح کرد : به دلیل حساسیت در معادن نظارت در این بخش ضرورت دارد و از اهمیت خاصی برخورداراست هرچند کمبود نیروی انسانی نیز برکسی پوشیده نیست .













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن