تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله مردى را ديدند كه موهاى ژوليده و جامه‏اى چركين و سر و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813090997




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پافشاري خرس زخمي بر لغو تحريم هاي نظامي در مذاکرات هسته اي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۱ خرداد ۱۳۹۴ (۹:۴۵ق.ظ)
پافشاري خرس زخمي بر لغو تحريم هاي نظامي در مذاکرات هسته اي موج - گروه اقتصاد سياسي
يکي از کشورهايي که بيشترين زيان را از تحريم هاي ايران ديد روسيه بود. شوراي امنيت سازمان ملل در مارس سال 2007 با تکيه بر اين ادعا که ايران براي ساخت تسليحات هسته‌اي تلاش مي‌کند، تحريم‌هاي تسليحاتي را عليه تهران تصويب کرد. با فرماني که ولاديمير پوتين در روز ۱۶ ارديبهشت ۱۳۸۷ (۵ مه ۲۰۰۸) امضاء کرد، روسيه رسماً به تحريم‌هاي شوراي امنيت سازمان ملل عليه جمهوري اسلامي ايران پيوست. در فرمان ولاديمير پوتين آمد: تمامي سازمان‌ها و دستگاه‌هاي دولتي، بانک‌ها و موسسات و اشخاص حقوقي وحقيقي زير حوزه قضايي روسيه بايد به خاطر داشته باشند که از تاريخ ۳ مارس سال ۲۰۰۸، از انتقال، يا تأمين هر نوع مواد، يا تجهيزات و يا فناروي هسته‌اي که امکان استفاده دوگانه نظامي و غير نظامي از آنها وجود دارد، از خاک روسيه به ايران ممنوع است.
اين کشور در حال حاضر با توجه به شرايط منطقه اي و بين المللي که از يک سو مورد تحريم غرب و آمريکا قرار گرفته و از سويي ديگر تحت فشارهاي ناشي از تغيير موازنه قدرت، تلاش مي کند که در مذاکرات هسته بيشترين توجه را به آزاد کردن فروش تجهيزات نظامي به ايران داشته باشد.
«آلکساندر ياکاونکو»، سفير روسيه در انگليس و معاون سابق وزير خارجه روسيه بين سالهاي ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۱ طي يادداشتي در اوايل ارديبهشت سال جاري در شبکه خبري راشاتودي نوشت: متقاعد کردن کشورهاي هميار مسکو در گروه ۱+۵ براي رفع تحريم‌هاي تسليحاتي عليه ايران را از اولويت‌هاي کشورش در مذاکرات هسته‌اي است.
اين سفير روس در اين يادداشت درباره اهداف روسيه در گفت‌وگوهاي هسته‌اي مي‌نويسد: روسيه، اولويت‌ها و اهداف مهم خود را دارد. يکي از آنها متقاعد کردن شريکانمان براي پذيرفتن اولويت رفع تحريم‌هاي تسليحاتي عليه ايران است، چرا که آنها ارتباطي با برنامه هسته‌اي ندارند.
سرگئي ريابکوف، معاون وزير خارجه روسيه که از مقامات فعال اين کشور در مذاکرات هسته اي بوده است همواره تاکيد بر اين داشته که روسيه بر رفع محدوديت‌هاي تسليحاتي به عنوان اولين گام از اقدام براي کاهش تحريم‌ها اصرار دارد. وي در آخرين اظهاراتش در اين خصوص به نقل از خبرگزاري اسپوتنيک تاکيد کرد که قدرت‌هاي جهاني هنوز نتوانسته‌اند به يک تفاهم مشخص بر سر لغو محدوديت‌هاي تسليحاتي عليه ايران دست يابند. معاون وزير امور خارجه روسيه تصريح کرد: اين يکي از اصلي‌ترين موضوعات مورد اختلاف در گروه 1+5 است که ما هنوز نتوانسته‌ايم به يک نقطه تفاهم بر سر آن برسيم.
روسيه يکي از 6 کشور در قالب گروه موسوم به 1+5 در حال مذاکره با ايران براي حل مسئله هسته‌اي است. مسکو که از سال گذشته به دليل مناقشات شرق اوکراين، خود درگير تحريم‌هاي غرب شده و به دنبال گسترش مناسبات اقتصادي با کشورهاست، در جريان اين گفت‌وگوها بارها از برداشته شدن تحريم‌ها و بويژه تحريم هاي تسليحاتي ايران حمايت کرده است. بديهي است روسيه و هريک از اعضاي گروه 1+5 به منافع خود در مذاکرات مي انديشند. در نظر داشتن رفتار روسيه، نکته قابل تاملي است که از سوي مسوولين کشور بايد مورد توجه قرار گيرد. چرا که اين کشور همواره تلاش داشته تا ضمن نشان دادن خود به عنوان يک کشور دوست به ايران، بيشترين منافع را هرچند در ضديت با ايران باشد، داشته باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن