تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803343077




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هر توافقنامه‌ای که متضمن مسئولیت‌های جدید ملی باشد باید به تصویب مجلس برسد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در گفتگوی ویژه خبری امشب مطرح شد؛
هر توافقنامه‌ای که متضمن مسئولیت‌های جدید ملی باشد باید به تصویب مجلس برسد
رئیس کمیته هسته ای مجلس شورای اسلامی و یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگوی ویژه خبری امشب به بررسی طرح الزام دولت در حفظ دستاوردهای هسته ای پرداختند.

هر توافقنامه‌ای که متضمن مسئولیت‌های جدید ملی باشد باید به تصویب مجلس برسد
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، "ابراهیم کارخانه‌ای" رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی و "جواد جهانگیرزاده" عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری امشب شنبه 30 خرداد ماه به بررسی طرح الزام دولت در حفظ دستاوردهای هسته‌ای پرداختند.


در ابتدای این برنامه کارخانه ای در پاسخ به این سؤال که چرا این طرح با اولویت در دستور کار مجلس قرار گرفت گفت: یکی از دلایل اصلی که باعث شد این طرح با اولویت در برنامه مجلس قرار گیرد زیاده‌خواهی‌های آمریکا بود.


وی ادامه داد: آمریکایی‌ها از ابتدای مذاکرات تا الآن نشان دادند که دائماً بر زیاده‌خواهی‌های آن‌ها افزوده شده لذا می‌بایست این زیاده‌خواهی‌ها در یک جا متوقف شود


رئیس کمیته هسته ای مجلس شورای اسلامی با بیان این که زیاده‌خواهی در ذات آمریکایی‌ها وجود دارد گفت: دخالت آن‌ها در تأسیسات هسته ای ما نیز  نمودی از این زیاده‌خواهی است لذا ما می‌بایست در مقابل این زیاده‌خواهی آن‌ها بیاستیم و بر همین اساس طرحی که در یازدهم اسفند ماه سال 93 با 173 رای به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده بود در این مقطع با اولویت در دستور کار مجلس قرار گرفت.


وی یادآور شد: این طرح در زمانی به تصویب رسیده بود که آمریکایی‌ها تهدید کرده بودند که چنانچه جمهوری اسلامی ایران تا دهم فروردین ماه تن به خواسته های آن‌ها ندهد آن‌ها تحریم‌های شدیدتری را علیه ما وضع خواهند کرد که بر همین اساس این طرح به امضای 225 نماینده رسید و نهایتاً با 173 رای تصویب شد البته بعد از تصویب این طرح معادلات یک مقدار با بیانیه لوزان تغییر کرد چرا که در این بیانیه نیز شاهد بودیم آمریکایی‌ها دائماً زیاده‌خواهی و عهده شکنی می‌کنند که بنده این عهدشکنی را یک نیرنگ می‌دانم .


رئیس کمیته هسته ای مجلس اضافه کرد: دبه آمریکایی‌ها در رابطه با تعداد سانتریفیوژها و تحقیق و توسعه به منظور تثبیت فکت شیت آمریکایی‌هاست چون آن‌ها اعلام کردند که الآن آن‌ها به این فکت شیت تن دادند چرا که تمام خواسته های آن‌ها در این جا دیده شده است لذا همه این موارد باعث شد که نمایندگان به این فکر بیفتند که طرحی را قبلاً اولویتش به تصویب رسیده بود را در دستور کار مجلس قرار دهند.


در ادامه این گفتگو جهانگیرزاده نیز در پاسخ به این سؤال که چه ضرورتی باعث شد که این طرح با اولویت در دستور کار مجلس قرار گیرد نیز اظهار داشت: بحث مذاکرات می‌طلبد که همه ارکان نظام در مذاکرات نقش جدی ایفا کند و با توجه به نوع رفتارهایی که حریف دارد طبیعی است که مجلس نیز قائل به این موضوع است که باید شرایط مناسب را برای مذاکره کنندگان فراهم کند.


وی ادامه داد: یکی از موارد ایجاد شرایط و تمهید شرایط دفاع از مذاکره کنندگان و آن چه که خروجی مذاکرات خواهد بود است که در نهایت به تایید و تصویب نظام خواهد رسید لذا طبیعی است چارچوب کار باید به درستی انجام شود.


هر توافقنامه‌ای که متضمن مسئولیت‌های جدید ملی باشد باید به تصویب مجلس برسد


عضو کمیسیون امنیت ملی اضافه کرد: بر مبنای قانون اساسی هر توافق نامه ای که متضمن مسئولیت‌های جدید ملی برای کشور باشد باید به عهده مجلس قرار گیرد و مجلس باید حدود و صقور آن را مشخص کند.


وی یادآور شد: در طرحی که چهارشنبه گذشته با 92 درصد آرا به تصویب رسید روی 3 نکته جدی اعم از بحث تحقیق و توسعه، حفظ دستاوردهای هسته ای و لغو یک جا و همزمان تحریم‌ها تاکید شده است.


جهانگیرزاده ادامه داد: نقشی که مجلس از ابتدای مذاکرات هسته ای ایفا کرده نقش تائید کننده است اما در عین حال آن‌ها به عنوان نمایندگان ملت می‌خواهند که ندای ملت را در قانون بیاورند چرا که وقتی امری تبدیل به قانون شد امکان تخطی هیچ کسی از قانون وجود نخواهد داشت.


جهانگیرزاده تاکید کرد: اگر چه ما نسبت به مذاکره کنندگان خود اعتماد کامل داریم و معتقدیم آن‌ها پیگیر حقوق ملی هستند ولی وقتی می‌بینیم وسط مذاکرات موضوع تایید کنگره مطرح می‌شود لذا در این مقطع باید جای مجلس نیز مشخص شود.


عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: در همین طرح پیش بینی شده که اگر قرار است کشور تعهد جدیدی بپذیرد این تعهد باید به تصویب مجلس برسد ضمن این که در انتهای طرح پیش بینی شده وزیر امور خارجه در یک زمان بندی مشخص در مجلس حضور یابد و راجع به پیشرفت مذاکرات به نمایندگان گزارش دهد و همه این‌ها ضمن فعال کردن یک قوه ، هدایت، حمایت و کنترل روند توافقات هسته ای است که به نظر می‌رسد در این مقطع یک ضرورت جدی است.


در ادامه گفتگوی ویژه خبری امشب کارخانه ای در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر این که منظور از لغو همه تحریم‌ها که در این طرح آمده است چیست گفت: در بند یک این طرح آمده که کلیه تحریم‌ها در روز توافق به طور کامل و یکپارچه لغو گردد.


وی یادآور شد: تحریم‌ها به چهار دسته تقسیم می‌شود که روی همین تقسیم بندی نیز حرف است


وی ادامه داد: یک مورد از تحریم‌ها ، تحریم‌های شورای امنیت است که شامل 6 قطعنامه است که قرار است در یک قطعنامه جدید تجمیع شوند، یک مورد دیگر از تحریم‌ها ، تحریم‌های اتحادیه اروپا است که این نیز شامل دو قسمت است یک قسمت تحریم‌هایی که از طریق مصوبات اتحادیه اعمال می‌شود و دوم تحریم‌هایی که از طریق تک تک اعضای اتحادیه اعمال می‌شوند ، یک مورد دیگر از تحریم‌ها تحریم‌های آمریکا است که این خود شامل چند بخش است از جمله آن می‌توان به تحریم‌های دولت آمریکا، ایالت‌های آمریکا، دستگاه های اجرای آمریکا، تحریم‌های مجلس سنا و کنگره و قوه قضاییه اشاره کرد لذا تحریم‌های آمریکا خیلی گسترده است و منظور از لغو همه تحریم‌ها در این طرح همه این دسته بندی می‌شود.


رئیس کمیته هسته ای مجلس اظهار داشت: در توافق نامه لوزان بندی آمده که بر اساس آن‌ها این طور برداشت می‌کنند که در ابتدا می‌بایست جمهوری اسلامی ایران تعهدات خود را انجام دهد و بعد از راستی آزمایی آژانس آن‌ها تعهدات خود را اجرایی کنند و نکته دوم این است که تمام تحریم‌ها یک جا لغو نخواهد شد بلکه به صورت ادواری و چند مرحله ای خواهد لذا پیام این طرح این است که تمامی تحریم‌ها می‌بایست در روی توافق لغو شود.


وی ادامه داد: در توافق احتمالی اگر تحریم‌های کنگره به قوت خود باقی بماند این توافق نامه هیچ فایده ای برای ملت ایران ندارد.


کارخانه ای اظهار داشت: تحریم‌های شورای امنیت نیز می‌بایست به صورت یک جا لغو شود.


خبر در حال تکمیل است...








۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 132]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن