تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):مؤمن، خاموشى اختيار مى‏كند تا سالم بماند و سخن مى‏گويد تا سودى ببرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804248065




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتشار 500هزار سند محرمانه/ پیام‌ عشوه‌گرانه آمریکا برای مقام‌های ایران


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


«ویکی‌لیکس» این بار به سراغ آل‌سعود رفت؛
انتشار 500هزار سند محرمانه/ پیام‌ عشوه‌گرانه آمریکا برای مقام‌های ایران
وب‌سایت افشاگر "ویکی لیکس" از روز جمعه با انتشار 60هزار سند محرمانه از عربستان، اعلام کرد که در هفته‌های آینده 500 هزار سند مرتبط با آل‌سعود را برملا خواهد کرد. یکی از این اسناد نامه سفارت عربستان در تهران به وزارت خارجه‌شان است.



به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، وب‌سایت "ویکی لیکس" که در سال‌های اخیر با انتشار اسناد محرمانه جنجال‌آفرین شده، این بار به سراغ سعودی‌ها رفته است و قصد دارد اسنادی محرمانه از عربستان سعودی منتشر کند.   ویکی‌لیکس، جمعه  اعلام کرد که در هفته‌های آینده بیش از ۵۰۰ هزار سند دیپلماتیک عربستان سعودی را منتشر خواهد کرد.   براساس اطلاعیه این وبسایت، اسناد یادشده شامل تماس‌های محرمانه وزارت خارجه عربستان سعودی با سفارتخانه‌های مختلف در اقصی نقاط جهان، گزارش‌های "فوق محرمانه" نهادهای دولتی عربستان سعودی از جمله وزارت کشور و سازمان‌های اطلاعاتی آن است.   ویکی‌لیکس روز جمعه در نخستین مرحله از انتشار این مدارک، بیش از ۶۰ هزار سند را منتشر کرد که اغلب با سربرگ "وزارت خارجه عربستان سعودی" هستند و برخی با علامت "محرمانه" یا "فوری" نشانه‌گذاری شده‌اند.    

    به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، در صورتی که اعتبار این اسناد و مدارک تایید شود شناخت بهتری از عملکرد حکومت عربستان سعودی در قبال مسائل بین‌المللی از جمله رقابت دیرینه‌اش با ایران در منطقه، حمایتش از مخالفان مسلح حکومت بشار اسد در سوریه و دولت نظامی در مصر، و مخالفتش با توافق اتمی احتمالی با ایران به دست می‌آید.   سایت بی بی سی نوشته است: در یکی از این اسناد، مربوط به سال ۲۰۱۲، بدبینی عربستان سعودی به مذاکرات اتمی با ایران به شکلی واضح بیان شده است. در این نامه که از سفارت عربستان سعودی در تهران به وزارت خارجه این کشور در ریاض ارسال شده، از ارسال "پیام‌های عشوه‌گرانه آمریکایی‌ها" به واسطه یک میانجی ترکیه‌ای برای مقام‌های ایران ابراز ناخرسندی شده است.   سایت آمریکایی رادیو فردا، درباره این سند آورده است: این سند پیامی است از سفارت عربستان سعودی در تهران به وزارت خارجه عربستان در ریاض که عنوان می‌کند یک واسطه ترکیه‌ای پیام‌های آمریکایی‌ها را که به "لاس زدن" می‌ماند به ایران رسانده‌ است.    

    ویکی لیکس در سال‌های گذشته تعداد زیادی از اسناد محرمانه ایالات متحده را منتشر کرد که برخی از آنها مربوط به عربستان سعودی بود. از جمله یکی از این اسناد بیان می‌کرد که پادشاه سابق عربستان از ایالات متحده خواسته است که جهت نابودی تاسیسات اتمی ایران به این کشور حمله کند.   هنوز مشخص نیست که ویکی‌لیکس چگونه به این اسناد عربستان سعودی دسترسی یافته است.   اما ویکی‌لیکس با انتشار بیانیه‌ای در وبسایت خود، به حمله سایبری گروهی موسوم به "ارتش سایبری یمن" به شبکه کامپیوترهای وزارت خارجه عربستان سعودی اشاره کرده و گفته است که مقام‌های ریاض در ماه مه، وقوع این حمله را تایید کردند.   پس از انتشار بیانیه ویکی‌لیکس، وزارت خارجه عربستان سعودی در حساب توییتر خود از شهروندان این کشور خواسته است تا "از ورود به وبسایت‌های حاوی اسناد و اطلاعات درز کرده و نادرست، با هدف آسیب رساندن به امنیت ملی، خودداری کنند."  

    در بیانیه ویکی‌لیکس آمده است که انتشار این اسناد تازه در سومین سالگرد پناه بردن "جولیان آسانژ" بنیانگذار این وبسایت افشاگر، به سفارت اکوادور در لندن صورت می‌گیرد.   جولیان آسانژ پیشتر به سبب انتشار اسناد محرمانه وزارت خارجه آمریکا، تحت تعقیب قرار گرفت و به سفارت اکوادر در لندن پناه برد. وی نمی‌تواند از سفارت خارج شود چون پلیس او را دستگیر خواهد کرد.     444  



۳۰/۰۳/۱۳۹۴ - ۰۵:۵۲




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن