تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820647649




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تبعیض ، بلای جان جامعه پرستاری


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: تبعیض ، بلای جان جامعه پرستاری


حوزه سلامت کشور ۱۴۰ هزار پرستار کم دارد اما دولت برای استخدام پرستار نمی تواند مجوز صادر کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ، محمد میرزا بیگی معاون پرستاری وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با بیان این مطلب در برنامه نبض ، کل جامعه پرستاری کشور در همه بخش ها را 140 هزار نفر اعلام کرد و گفت : بر اساس استانداردهای بین المللی هم اکنون به همین میزان پرستار در کشور نیاز داریم .

میرزا بیگی در تشریح استانداردهای بین المللی اظهار داشت : تعداد پرستاران مورد نیاز یا به ازای هر هزار نفر جمعیت سنجیده می شود ، یا نسبت به هر تخت بیمارستانی و یا به ازای هر پزشک که اگر تعداد پرستاران با هر کدام از این شاخص ها در نظر گرفته شود ، در می یابیم که 140 هزار پرستار در کشور کمبود داریم .
میرزا بیگی

معاون پرستاری وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه دولت برای استخدام هفت هزار نفر مجوز داده است تصریح کرد : سازمان مدیریت و برنامه ریزی در گذشته نیز برای استخدام 23 هزار پرستار مجوز داد اما با این مجوز ، تعدادی پرستار و تعدادی نیروی پشتیبان استخدام شدند .

میرزابیگی حجم کمبودها در گروه پرستاری کشور را بالا دانست و افزود :به منظور تامین بخشی از پرستاران مورد نیاز ، قرار شده است یک شرکت و موسسه متمرکز با تمامی دانشگاه های علوم پزشکی قرارداد ببندد و پرستاران را با پایه حقوقی یک میلیون و هفتصد هزار تومان استخدام کند  .

وی با تاکید بر اینکه این حجم نیاز و کمبود نیروی پرستار باید از سال ها پیش برنامه ریزی می شد گفت : ظرفیت پذیرش دانشجویان رشته پرستاری باید در سال های گذشته افزایش می یافت ضمن اینکه باید خدمات پرستاری را سطح بندی کرد تا تمامی افراد گروه پرستاری نیازی نداشته باشند تا تمامی دوره آموزشی چهارساله پرستاری را طی کنند .

معاون پرستاری وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی همچنین ریشه تبعیض ها در میان جامعه پزشکی و پرستاری کشور را مربوط به سال 78 دانست و اظهار داشت : سال 78 و با بنیاد طرح کارانه اتفاقی افتاد که تمامی تبعیض ها در جامعه درمانی کشور از آن ناشی می شود .

در ادامه این برنامه حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگوی تلفنی در پاسخ به اینکه چرا مجلس نسبت به رفع کمبودهای جامعه پرستاری اقدام نمی کند گفت : مجلس نمی تواند طرحی را تصویب کند که برای دولت بار مالی داشته باشد مگر اینکه دولت به مجلس لایحه ای بفرستد که از طریق آن لایحه این کمبودها رفع شود .

شهریاری با انتقاد از سیاست وزارت بهداشت برای استخدام شرکتی پرستاران گفت : در استخدام شرکتی ، نیروها احساس امنیت شغلی نمی کنند و از آنجا که طرز تفکر دولت ها با یکدیگر متفاوت است معلوم نیست روشی که امروز اعمال می شود در دولت بعدی نیز تداوم داشته باشد .  
شهریاری

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد : در مجالس هفتم و هشتم هر آنچه مورد نیاز جامعه پرستاری کشور بود با تصویب قوانینی همچون قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری تصویب شد اما دولت ها به این قوانین اعتقادی نداشتند و آنها را اجرایی نکردند .

شهریاری با تاکید بر اینکه جامعه پرستاری حق دارد در مورد اعتبارات حوزه سلامت متوقع باشد تصریح کرد : حقوق پرستاران ما در مقایسه با کشورهای پیشرفته بسیار ناچیز است و اختلاف فاحش درآمدی میان جامعه پزشکی و پرستاری ، وزارت بهداشت را ملزم می کند که نسبت به رفع این تبعیض ها اقدام کند .

شمس الدین شمس عضو شورای عالی نظام پرستاری نیز در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به اینکه تمامی پرستاران شرکتی ، تبدیل وضعیت خود به استخدام رسمی دولت را خواستار هستند گفت : وقتی پرستاری امنیت شغلی نداشته باشد در کیفیت خدماتی که ارائه می کند موثر خواهد بود .
شمس

شمس با انتقاد از اجرا نشدن قوانینی که در مجلس تصویب شده است گفت : قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری هشت سال پیش در مجلس تصویب شد ولی هنوز اجرایی نشده است بنابراین از مجلس انتظار داریم اجرای آن را از دولت پیگیری کند .

عضو شورای عالی نظام پرستاری یکی از بهانه ها برای اجرا نکردن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری را نبود بودجه و اعتبارات دانست و با تاکید بر اینکه مسئولان وزارت بهداشت باید اعتبارات مورد نیاز را در بودجه های سنواتی کشور پیش بینی کنند تصریح کرد : مسئولان وزارت بهداشت برای اجرای طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری اراده ندارند و گرنه باید این اعتبارات در بودجه کشور در نظر گرفته می شد.








 


جمعه ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن