تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مرگ آرى امّا پستى و خوارى هرگز، به اندك ساختن آرى امّا دست سوى اين و آن دراز كردن هرگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799185355




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امضاي مسئولان كشور پاي گزاره ‌برگ ملي هسته‌اي


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: امضاي مسئولان كشور پاي گزاره ‌برگ ملي هسته‌اي
سي‌امين محفل انس اعضاي اضطراري، امداد و درمان دوران دفاع مقدس در مسجد الزهرا(س) دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي، مانند سال‌هاي گذشته چهره‌ها و مسئولان بهداشت و درمان كشور را گردهم آورد تا علاوه بر امضاي گزاره‌برگ ملي هسته‌اي براي حمايت از پيشرفت‌هاي پزشكي در شرايط تحريم، ‌يك بار ديگر چالش‌ها و زخم‌هاي كهنه نظام سلامت از جمله درآمدهاي ميلياردي برخي پزشكان، مطرح شود.
نویسنده : زهرا چيذري 


سي‌امين محفل انس اعضاي اضطراري، امداد و درمان دوران دفاع مقدس در مسجد الزهرا(س) دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي، مانند سال‌هاي گذشته چهره‌ها و مسئولان بهداشت و درمان كشور را گردهم آورد تا علاوه بر امضاي گزاره‌برگ ملي هسته‌اي براي حمايت از پيشرفت‌هاي پزشكي در شرايط تحريم، ‌يك بار ديگر چالش‌ها و زخم‌هاي كهنه نظام سلامت از جمله درآمدهاي ميلياردي برخي پزشكان، مطرح شود.
همه‌ساله نخستين شب جمعه ماه مبارك رمضان موعد قرار پزشكاني كه براي گراميداشت ايثارگري‌هاي جامعه پزشكي در دوران دفاع مقدس گرد هم مي‌آيند. امسال هم اين محفل با حضور بيش از هزار و 500 استاد و اعضاي هيئت علمي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي، پزشكان و پيراپزشكان از جمله دكتر سيد‌حسن قاضي‌زاده‌هاشمي، وزير بهداشت، ‌همچنين وزراي پيشين بهداشت، جمعي از نمايندگان پزشك مجلس، اعضاي شوراي مركزي بسيج جامعه پزشكي، ‌چند تن از چهره‌هاي ماندگار پزشكي كشور و صدها نفر از نخبگان جامعه پزشكي و اعضاي هيئت علمي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي به همراه سردار علي فضلي، جانشين سازمان بسيج مستضعفين برگزار شد. در حاشيه اين مراسم مسعود پزشكيان، عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس و وزير اسبق بهداشت كه از جمله منتقدان طرح تحول سلامت است با اشاره به درآمد‌هاي ميلياردي برخي پزشكان از عميق شدن شكاف طبقاتي هم در ميان اعضاي جامعه پزشكي و هم ميان ساير اقشار جامعه با پزشكان انتقاد كرد.

   از درآمد يك ميلياردي پزشك تا در‌آمد يك ميليوني پرستار
مسعود پزشكيان در حاشيه محفل انس تيم‌هاي اضطراري دوران دفاع مقدس و بسيج جامعه پزشكي گفت: در طرح تحول سلامت قرار نبود به جايي برسيم كه يك پزشك ماهي 100 ميليون تومان يا در بازار آزاد تا ماهي يك ميليارد تومان درآمد داشته باشد در حالي كه يك معلم يا يك پرستار بايد با ماهي يك ميليون يا 5/1 ميليون تومان زندگي كند.
وي با اشاره به اينكه قرار بود بهداشت همگاني و پوشش بيمه مناسب همگاني داشته باشيم، افزود: نتوانستيم به عدالتي كه به دنبالش بوديم دست پيدا كنيم.
پزشكيان تصريح كرد: راه‌حل مشكلات نظام سلامت و بي‌عدالتي‌هاي موجود، اين است كه از شعار دادن دست برداريم و به جاي اينكه دنبال پول و پست و مقام باشيم، مثل مردم و براي مردم كار كنيم و به فكر فقرا و محرومان باشيم آن وقت مي‌توانيم به اهداف و آرمان‌هاي انقلاب دست پيدا كنيم.

   بايكوت رسانه‌هاي منتقد
عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از غير‌عادلانه و نادرست بودن روش كار در نظام بهداشت و درمان كشور، گفت: قرار بود منابع هدفمندي يارانه‌ها و ماليات بر ارزش افزوده را براي حاشيه‌نشين‌ها و مردم مناطق محروم هزينه كنيم نه در شهرها. قرار نبود اين پول‌ها را بين عده‌اي خاص تقسيم كنيم و درآمد آنها را بالا ببريم، تا شكاف طبقاتي و بي‌عدالتي بيشتر شود، اين كارها هم غير‌علمي است و هم غير‌اسلامي.
وزير اسبق بهداشت با انتقاد از بايكوت رسانه‌هاي منتقد گفت: قرار نبود يك عده‌اي در جامعه پزشكي درآمد ماهانه يك ميليارد توماني داشته باشند در حالي كه يك پرستار يا يك معلم بايد با ماهي 5/1 ميليون تومان زندگي مي‌كند. حالا پرستاران تيمي را دارند كه صداي‌شان را برسانند، خيلي‌ها هستند كه صداي‌شان به جايي نمي‌رسد. مشكل اينجاست كه رسانه‌ها را هم بايكوت مي‌كنند و آنها را هم به روش‌هاي مختلف ساكت مي‌كنند.

   اختلاف 70 برابري درآمدها بر‌خلاف قانون
به باور اين عضو كميسيون بهداشت مجلس مهم اين است كه ساكنان مناطق محروم كه هيچ وقت صداي‌شان به بالادستي‌ها نمي‌رسد، به پزشك دسترسي داشته باشد.
وي تصريح كرد: ما محرومان و فقرا را نمي‌بينيم و آن وقت فكر مي‌كنيم كار درست را انجام داده‌ايم در حالي كه مقصر من هستم كه در مجلس درست نظارت نكردم، مقصر دولت است كه قانون را اجرا نمي‌كند و همه ما مقصريم كه بي‌عدالتي را مي‌بينيم و ساكت نشسته‌ايم.
به گفته پزشكيان طبق قانون مديريت خدمات كشوري قرار بود فاصله كمترين و بيشترين درآمدها بيشتر از هفت برابر نباشد، حالا با گذشت 10 سال از تصويب آن قانون، شاهد اختلاف 70 برابري درآمدها هستيم و در عمل قانون اجرا نمي‌شود.

   امضاي جامعه پزشكي براي حمايت از گزاره‌برگ ملي هسته‌اي
عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس درباره انرژي هسته‌اي نيز گفت: واقعيت اين است كه برادران و خواهران ما و دانشمندان كشور ما به علم و مهارتي دست پيدا كرده‌اند كه دشمنان ما را به هراس افكنده و ترسانده است و اين يعني اينكه ما قدرت داريم.  پزشكيان افزود: ما بايد به سمتي برويم كه وابستگي‌مان را به دنيا كم كنيم. در دنيا هر كس به فكر منافع و مزاياي خودش است، ما هم بايد به فكر استقلال و عظمت كشورمان باشيم.  آيت الله سيد احمد خاتمي، عضو خبرگان رهبري در سخنراني خود در اين مراسم گفت: چنانچه مذاكرات به نتيجه برسد مشكلات اقتصادي تا حدي كم مي‌شود اما اينكه بگويند مشكلات حل مي‌شود جز طنز نيست. وي تأكيد كرد: جامعه ما دو قطبي نيست و كشور يك رهبر محبوب و مطاع دارد و مردم و دولت كلام مقام معظم رهبري را به عنوان تصميم نهايي قبول دارند.
در حاشيه اين مراسم معنوي، شركت‌كنندگان در اين محفل انس گزاره برگ ملي هسته‌اي را براي حمايت از پيشرفت‌هاي پزشكي در شرايط تحريم امضا كردند. امضاي بيانيه بسيجيان جامعه پزشكي در حمايت از مردم بي‌دفاع يمن و محكوميت جنايات رژيم آل سعود توسط اعضاي جامعه پزشكي از ديگر حاشيه‌هاي سي‌امين محفل انس بسيج جامعه پزشكي بود.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 146]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن