تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از شما منكرى ببيند بايد با دست و اگر نتوانست با زبان و اگر نتوانست با قلبش آن ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804724643




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بورس ارز راه اندازی می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: رئیس سازمان بورس از آخرین اقدام‌ها برای حل مشکل قیمت گذاری خوراک پتروشیمی‌ها خبر داد و گفت: مدل مشخصی برای راه اندازی بورس ارز در حال تدوین است.

به گزارش تراز ، محمد فطانت رییس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره دیدگاه این نهاد نسبت به جایگاه شاخص بورس و واکنش به نوسان‌های این نماگر در اقتصاد ایران عنوان کرد: شاخص کل بورس به عنوان نماگری که معرف نوسان‌های بازار سهام و بیان کننده شرایط کلی این بازار مورد توجه فعالان و سرمایه‌گذارن قرار می‌گیرد، برای متولیان بازار سرمایه نیز دارای اهمیت بوده و به عنوان یک نماگر بورسی به آن بی‌توجه نیستند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: این در حالی است که جایگاه بورس در کشور بسیار ویژه و قابل اهمیت بوده و هدف مدیران سازمان بورس در دوره جدید مدیریتی رساندن بورس به جایگاه اصلی خود به عنوان یک بازار غیر دولتی و تحت نظام‌های خود انتظام، خارج از دستورهای دیکته‌ای است.

وی در مورد مطالبات سهامدارن و سرمایه‌گذاران در مورد حل مولفه‌های بنیادی صنایع تاثیرگذار بر بازار سهام به فارس گفت: نرخ خوراک پتروشیمی همواره به عنوان یکی از مطالبه‌های اصلی بازار سهام که حجم قابل توجهی از ارزش معاملات این بازار را نیز به خود اختصاص داده‌اند، همواره مطرح بوده است.

براین اساس طی هفته‌های گذشته به برگزاری نشست‌های تخصصی برای تدوین آیین‌نامه‌ای خاص که در قانون تنظیم مقررات مالی دولت پیش‌بینی شده بود، با همکاری 3 وزارتخانه امور اقتصادی و دارایی، نفت و صنعت‌، معدن و تجارت پیش‌نویس آیین‌نامه‌تهیه شده و در حال آماده شدن جهت ارائه به دولت است.

رئیس سازمان بورس درباره آخرین اقدام‌های صورت گرفته برای راه‌اندازی بورس ارز در کشور عنوان کرد: یکی از بخش‌هایی که اقتصاد کشور را با مشکلات بسیاری مواجه کرده این که در حال حاضر قدرت پیش‌بینی برای فعالان اقتصادی از دورنمای بازار ارز وجود ندارد. این در حالی است که پیش‌بینی‌های ارزی در دنیای امروز با اتکا به اوراق مشتقه و ابزارهای مالی پوشش ریسک صورت می‌پذیرد.

فطانت گفت: در این زمینه سازمان بورس به عنوان مسئول مستقیم نظارت و راهبری اوراق بهادار در حوزه‌های اقتصادی تلاش می‌کند تا موضوع معاملات آتی ارز را مشابه قراردادهای آتی سکه طلا بررسی و امکان‌سنجی نماید.

وی افزود: برای این منظور طبیعی خواهد بود که متولیان بازار ارز از جمله وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و سایر بازیگران اصلی این بازار از جمله بانک‌ها و صرافی‌ها با تشریک مساعی با استفاده از مکانیزم بازار به مدلی کاربردی دست یابد، تا بتوان برای بازار معاملات آتی ارز امیدوار بود.


منبع: فارس



جمعه 29 خرداد 1394 ساعت 13:17





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن