تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 13 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از به زبان آوردن سخنان زشت بر حذر باش. زیرا فرومایگان را گرد تو جمع می کند و گرانم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799273287




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیرکل ارشاد جنوب کرمان خبر داد تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی مدیحه‌سرایی رضوی


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مدیرکل ارشاد جنوب کرمان خبر داد
تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی مدیحه‌سرایی رضوی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی مدیحه‌سرایی و چاووشی‌خوانی رضوی تا 31 تیر ماه تمدید شد.

خبرگزاری فارس: تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی مدیحه‌سرایی رضوی



به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام سیداحمد حسینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پی درخواست‌های مکرر متقاضیان، مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی مدیحه‌سرایی و چاووشی‌خوانی رضوی تا 31 تیر ماه تمدید شد. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان بیان کرد: این جشنواره در موضوعات ولادت، شهادت، ولایت، سیره رضوی در مداحی و آیین‌های چاووشی‌خوانی برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: اهداف برگزاری این جشنواره شامل شناخت فرهنگ و معارف رضوی
در فرهنگ عامه نقاط مختلف کشور، توجه به مفاهیم عالی برگرفته از احادیث رضوی در خلق و تولید آثار فاخر در زمینه‌های مداحی و چاووشی، معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مداحان و چاووشی‌خوانان در ترویج فرهنگ و معارف رضوی و توجه ویژه به آیین‌های چاووشی‌خوانی نقاط مختلف کشور و احیای آن است.

حسینی ادامه داد: سایر اهداف برپایی جشنواره شامل معرفی و نمایش کرامات و سیره عملی حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) با استفاده از مداحی و چاووشی‌خوانی، بازشناسی و هویت‌بخشی به اشعار، احادیث و متون ادبی در فرهنگ رضوی در قالب‌های مداحی و چاووشی‌خوانی و تولید و ارائه آثاری فاخر برای استفاده در آیین‌های ویژه رضوی در طول سال است.

وی بیان داشت: هر مداح یا چاووشی‌خوان می‌تواند با ارائه دو اثر در جشنواره شرکت کند، حداکثر زمان برای بخش مداحی و چاووشی‌خوانی 11 دقیقه است و شرکت کنندگان می‌توانند در قالب و مناسبت‌های مختلف آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: شرکت کنندگان می‌توانند در سبک‌ها و شیوه‌های مختلف مداحی و چاووشی‌خوانی در نقاط مختلف کشور آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

حسینی با تاکید بر لزوم ارسال بیوگرافی و عکس پرسنلی به همراه تصویر کارت ملی توسط شرکت‌کنندگان برای حضور در جشنواره افزود: ملاک ارزیابی و انتخاب در بخش مداحی شامل انتخاب اشعار و متون ادبی متناسب با موضوع جشنواره، قرائت صحیح اشعار و متون فارسی و عربی و بهره‌گیری مناسب و اصولی از ردیف‌های آوازی موسیقی ایرانی و مداحی است.

وی ادامه داد: همچنین صوت شرکت‌کنندگان باید دارای ملاک‌های ارزیابی شامل ارتفاع، زیبایی و جاذبه، توانایی در سرعت انتقال درجه در پرده‌ها و استفاده مطلوب و هنرمندانه از صوت و لحن شامل رعایت خشوع و خضوع و حس معنوی، رعایت همگونی نغمات و پرده‌ها، تحریرهای فنی و زیبا، برخورداری از آغاز و پایان مناسب، تطبیق آهنگ‌ها با مضامین و معانی متن و رعایت فرازها و فرودها و اجرای ممتاز باشد.

حسینی ابراز داشت: هر مداح یا چاووشی‌خوان می‌تواند با ارائه حداکثر سه قطعه اثر روی لوح فشرده با فرمت mp3 به همراه اشعار قرائت شده در جشنواره شرکت کند.

وی گفت: جوایز بخش مدیحه‌سرایی جشنواره شامل نفر اول تندیس، لوح تقدیر و جایزه 15 میلیون ریالی، نفر دوم تندیس، لوح تقدیر و جایزه 14 میلیون ریالی و نفر سوم تندیس، لوح تقدیر و جایزه 13 میلیون ریالی خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین جوایز بخش چاووشی‌خوانی شامل تندیس، لوح تقدیر و جایزه 15 میلیون ریالی برای نفر اول، نفر دوم تندیس، لوح تقدیر و جایزه 14 میلیون ریالی و نفر سوم تندیس، لوح تقدیر و جایزه 13 میلیون ریالی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان بیان داشت: زمان اعلام نتایج پذیرفته‌شدگان 15 مرداد ماه و زمان برگزاری جشنواره نیز 27 28 مرداد ماه است.
انتهای پیام/80002/غ40

94/03/28 - 13:43





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن