تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819812938




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده ولی فقیه در استان:مساجد باید کانونی برای رفع همه نیازهای مردم باشند


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


نماینده ولی فقیه در استان:مساجد باید کانونی برای رفع همه نیازهای مردم باشند استان‌ها > قزوین - نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: مساجد باید کانونی برای رفع نیازهای فرهنگی، بهداشتی، سیاسی و اجتماعی باشند و نسبت به مسلمانان و مستضعفان عالم دغدغه ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نمایندگی ولی فقیه استان حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در مراسم افتتاح مسجد مسلم بین عقیل (ع) که در شهرک مینودر برگزار شد، با تقدیر از مؤمنان و نمازگزاران برای احداث این مسجد به آیه 43 از سوره مبارکه اعراف که خداوند می فرمایند "الحَمدُ لِلَّهِ الَّذي هَدانا لِهذا وَما كُنّا لِنَهتَدِيَ لَولا أَن هَدانَا اللَّهُ " اشاره کرد و اظهار داشت: همه امور دست خداوند است و به خواست ذات اقدس الهی به پیش می رود. خداوند همت و پشتکار را به مؤمنان عنایت می کند و احداث مسجد مسلم بن عقیل(ع) شهرک مینودر به برکت همین نعمت الهی پا گرفته است. وی تصریح کرد: با توجه به آیه شریفه "إِنَّمَا يَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللّهِ مَنْ آمَنَ بِاللّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ" فقط آنهایی که به خداوند و روز رستاخیز ایمان دارند مساجد را آباد می کنند، معنای آن این است که اگر کسی به خداوند متعال ایمان نداشته باشد، اهل خمس و زکات نباشد، انسانی که خودش دغدغه عبادت و مسجد نداشته باشد، اگر هم مسجدی احداث نماید مسجدی نخواهد شد که انسان به آن دل بدهد و در توسعه برنامه های اعتقادی مفید واقع شود؛ انسان نمی تواند در آن نمازی بخواند که دلنشین و با حضور قلب و اثرگذار باشد.
امام جمعه قزوین تأکید کرد: اگر میخواهیم مساجد، تأثیرگذار و مفید باشند باید به دست مؤمنان احداث شود و اگر کسیکه اهل خمس و زکات نباشد و مسجدی احداث کند ارزشمند نخواهد بود و اگر شهری بدون مسجد بماند بهتر است تا چنین مساجدی در شهرها احداث شوند. این مقام مسئول گفت: مساجد باید با پولها و انسان های پاک احداث شوند و خداوند نیز در قرآن می فرماید "لَّا يَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ" که این مهم نشان می دهد فقط انسان های پاک می توانند قرآن را لمس کنند؛ مسجد هم آیه و حقیقتی قرآنی است و این حقیقت قرآنی را باید انسان و مال پاک می تواند آباد کند.
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی خاطرنشان کرد: پیغمبر اسلام (ص) وقتی عقاید، اخلاق، احکام و همه مسائل دین به ایشان نازل شد، در اواخر عمر و در حجت الوداعشان ولایت علی (ع) را معرفی کردند و فرمودند" مَنْ كُنْتُ مَوْلاهُ، فَهذا عَلِىٌّ مَوْلاهُ" و خدای متعال هم حرف ایشان را خوب تحویل گرفت و گفت کافران از دین شما مأیوس شدند. نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار داشت: در کشور سوریه و عراق گروه تروریستی و تکفیری داعش هنوز مأیوس نشده و هنوز در حال تلاش برای نابودی این کشورها هستند، در فلسطین هم صهیونیست ها هنوز مأیوس نشده اند؛ اما دشمنان و معاندان در جمهوری اسلامی ایران به صورت کامل به یأس رسیده اند و این به برکت بهره مندی از نعمت ولی فقیه است که متصل به ولایت خدا، پیغمبر(ص) و اهل بین علیه السلام است و کشورهای دیگر از این عنصر حیات بخش محروم هستند.
وی گفت: بنابراین پس از اتمام ساخت ساختمان مساجد آنهایی که به مسجد وارد می شوند این دلیل بر آبادانی کامل مسجد نیست و بخش جدی در مسیر آبادانی حضور تأثیر گذار نمازگزاران در امور مختلف است و مساجد باید کانونی برای رفع نیازهای فرهنگی، بهداشتی، سیاسی، اجتماعی مردم باشد و فضا به گونه ای باشد که نسبت به مسلمانان و مستضعفان عالم دغدغه یجاد شود. 4646  

کلید واژه ها: استان قزوین -




پنجشنبه 28 خرداد 1394 - 10:28:01





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن