تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در پاسخ به پرسش از معناى سنّت، بدعت، جماعت و تفرقه فرمودند: به خدا سوگند، سنّت، هم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798435473




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زندانی ناجی زندانبان


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین:

زندانی ناجی زندانبان نگهبانان زندان که به صورت رسمی با عنوان افسران تادیبی شناخته می‌شوند، شبانه روز با شغلی سر و کار دارند که برای بیشتر مردم کابوسی وحشتناک قلمداد می‌شود. این افراد در تمامی ساعات کاری در محیطی سربسته با دیوار‌هایی از جنس آهن و بتن که شرورترین و خطرناک‌ترین انسان‌ها را در خود حبس کرده به صورت خودخواسته و با شجاعت تمام خدمت می‌کنند.
 

آنها می دانند هنگام انجام وظیفه هر لحظه ممکن است قربانی شورشی وحشیانه شده و جان خود را از دست بدهند اما با این حال شجاعانه به خدمت ادامه می دهند. در کنار همه این شرایط اما گاهی تاریخ شاهد اتفاقاتی عجیب و باورنکردنی در زندان ها بوده که همین افراد خطرناک، ناجی جان نگهبانان شده و آنها را از مرگ حتمی نجات داده اند که در این بخش شرح مختصری از برخی از این ماجراها را برایتان آورده ایم.
گروگانگیری در زندان 14 سپتامبر 2012 گروهی 120 نفره از زندانیان خشونت طلب یکی از زندان های جنوب کارولینا تصمیم گرفتند به کمک سلاح های دست سازشان یکی از نگهبانان را گروگان گرفته و با ضرب و جرح او و تهدید دیگر نگهبانان،زهر چشمی از تمامی کادر زندان بگیرند.بنابر گزارش خبرگزاری های آمریکا این گروه شورشی حوالی ساعت 5 بعدازظهر به یکی از نگهبانان حمله کرده و پس از بستن دست و پایش، او را درون یک کمد در یکی از بخش های زندان مخفی کردند. باقی شورشیان نیز با بستن در های زندان و بیرون نگه داشتن نگهبانان باعث افزایش تنش در داخل و خارج زندان شدند. از مهم ترین دلایلی که مسئولان زندان را از رفع این درگیری عاجز کرده بود، نامشخص بودن محل نگهداری نگهبان گروگان گرفته شده بود. چرا که اگر نیروهای پلیس برای نجات گروگان وارد زندان می شدند ممکن بود، شورشیان وی را زخمی یا به قتل برسانند. اما در همین زمان مسئولان زندان در کمال ناباوری یک تماس تلفنی عجیب از داخل زندان برای کمک به رفع این درگیری دریافت کردند. طی این تماس چند نفر از زندانیان با افشای محل نگهداری گروگان،از مسئولان خواستند برای نجات جان او و اتمام این غائله اقدام کنند. نیروهای پلیس پس از دریافت این تماس مخفیانه داخل زندان شده و طی 15 دقیقه گروگان را آزاد و غائله را ختم به خیر کردند.در ادامه مسئولان، گروگان را به بیمارستان منتقل و شورشیان را برای تنبیه تا مدت ها قرنطینه کردند. حمله وحشیانه زندانی روانی راشل هریس، بیست و دو ساله به مدت یک سال بود که به عنوان افسر نگهبان در یکی از زندان های آریزونا خدمت می کرد اما 24 ژوئن 2013 اتفاق عجیبی افتاد که وی بدترین روز کاری خود را تجربه کرد. راشل در آن روز مثل همیشه کار خود را با سر زدن به سلول ها آغاز کرد،اما زمانی که به سلول بابی رویز، زندانی متهم به قتل، رسید متوجه حالتی عجیب در وی شد، از این رو تصمیم گرفت داخل سلول شده و مطمئن شود که اوضاع مرتب است.

به محض ورود راشل به سلول، ناگهان بابی مثل یک حیوان وحشی به او حمله ور شد و گوش راست او را گاز گرفت و کند! دو زندانی دیگر که در سلول کناری بودند با شنیدن فریادهای راشل به طرف او دویدند و با جدا کردن بابی به کمک نگهبان شتافتند. این دو با کمک گروه دیگری از زندانیان تا رسیدن افسران پلیس از راشل مراقبت کرده و بابی را دست بسته نگه داشتند.پس از رسیدن ماموران راشل به بیمارستان منتقل شد اما قسمت کنده شده گوش او به قدری آسیب دیده بود که قابل برگشت نبود و پزشکان تنها موفق به مداوای بخش باقی مانده گوش وی شدند.

از طرف دیگر، دست یکی از زندانیان ناجی هنگام جدا کردن بابی از راشل بشدت آسیب دیده بود. به همین دلیل راشل پس از بهبود و بازگشت به زندان با یک گردهمایی به صرف پیتزا از تمامی زندانیانی که در طول این اتفاق به کمک او شتافته بودند، تشکر و قدردانی کرد. حمله زندانی اصلاح ناپذیر جولای 1983، یکی از نگهبانان زندانی در فلوریدا به نام جیمز چاپمن که سعی در نصیحت کردن یک زندانی و سربه راه کردن او داشت برعکس باعث سر رفتن حوصله او و تحریک وی به عکس العملی خشونت بار شد. آلفونزی متیس که به جرم قتل نفس در زندان به سر می برد و پس از مدت ها حبس سرش برای یک دعوای حسابی درد می کرد پس شنیدن نصیحت های چاپمن قصد جان او را کرد و با سلاح خود ساخته اش از تیغ و مسواک به او حمله ور شد. اما خوشبختانه سه نفر از زندانیانی که متوجه این جدال شده بودند خود را به آنها رسانده و چاپمن را از مرگ حتمی نجات دادند. اما متیس دیوانه که از نجات افسر نگهبان به ستوه آمده بود دوباره با تمام قوا به سمت چاپمن یورش برد و تیغ را به اندازه 20 سانتی متر از بالا تا پایین سینه وی کشید.

در این حمله زندانیان ناجی، متیس را خلع سلاح کرده و او را برای انتقال به سلول انفرادی به دیگر نگهبانان تحویل دادند. البته جدا از این حمله وحشیانه، شانس با چاپمن یار بود و زخم روی سینه اش عمیق نبود و نیازی به بخیه نداشت. از طرف دیگر زندانیان ناجی برای جلوگیری از دشمنی و کینه دیگر زندانیان از نگهبانان درخواست کردند که هویتشان ناشناس باقی بماند. زندانیان درستکار 29 نوامبر 1960 بود که مایک ریگز، نگهبان 42 ساله یکی از زندان های ایالت نوادا در آمریکا گروهی نه نفره از زندانیان را برای تمیز کردن یکی از آرامستان ها،به منطقه ای نزدیک کارسون سیتی برد.زندانیان پس از رسیدن به آرامستان مشغول تمیزکاری محیط شدند اما از آنجا که از بین بردن علف های هرز هم جز وظایف آنها بود،ریگز یک کپسول گاز برای تسهیل کار و سوزاندن علف ها همراه خود آورده بود.تا اواسط روز همه چیز عادی بود و زندانیان مشغول کار بودند که ناگهان حادثه هولناکی رخ داد؛کپسول گاز در کنار ریگز منفجر شد و شعله های آتش او را دربر گرفتند. در آن شرایط با توجه به دور بودن زندانیان از زندان و سوختن تنها نگهبان درست جلو چشمان آنها، زندانیان به راحتی می توانستند نگهبان را به حال خود رها کنند تا در شعله های آتش بسوزد، سپس با خیال راحت فرار کنند، اما به جای اینکار به سمت ریگز دویدند و برای نجات وی بسرعت لباس های او را از تنش درآوردند. سپس او را سوار بر کامیون زندان کرده و به سرعت به بیمارستان منتقل کردند. در نتیجه اقدام بموقع و شجاعانه زندانیان ریگز با وجود سوختگی های شدید در نواحی صورت و دستانش از آن انفجار جان سالم به دربرد . دادستان،به پاس اقدام شجاعانه زندانیان برای نجات نگهبان، به تمامی 9 زندانی ناجی، عفو مشروط بخشید. نگهبان خوش اشتها مایکل فلتون یکی از مسئولان زندان ایالت جورجیا بود که در بیشتر دوران خدمتش به تنهایی در اتاق کنترل به نظارت امور زندان می پرداخت. 18 دسامبر 1993 فلتون مانند همیشه مشغول کار بود که احساس گرسنگی باعث شد وی سفارش یک همبرگر بزرگ بدهد. پس از رسیدن همبرگر فلتون سخت مشغول خوردن بود که ناگهان تکه ای از ژامبون در گلوی او گیر کرد و راه نفس کشیدن را بر او بست. فلتون نمی توانست از بی سیم استفاده کند و همکارانش را برای کمک صدا کند. به همین دلیل تنها راهی که در آن لحظه به ذهنش رسید این بود که خود را به نزدیک ترین سلول برساند و از زندانیان تقاضای کمک کند.هرچند در وهله اول این کار ریسک بزرگی به نظر می رسید، چرا که اصولا زندانیان دل خوشی از نگهبانان نداشته و از مرگ آنها استقبال نیز می کنند. اما به هرحال بخت با فلتون یار بود و دونفر از زندانیان با وجدان سر راه او سبز شدند. این دو با دیدن وضعیت او، دست به کار شده و به کمکش شتافتند. در این عملیات یکی از آنها به انجام مراحل احیا و باز کردن راه گلوی وی و دیگری به آرام کردن فلتون در حین مراحل نجات پرداخت.این دو درنهایت پس از لحظاتی تلاش موفق به خارج کردن ژامبون از گلوی نگهبان و نجات جان او شدند و در نتیجه تلاش به موقع و سریع این ناجیان، فلتون فردای آن روز توانست دوباره به کار بازگردد. دینـا فراهانی / تپش (ضمیمه چهارشنبه روزنامه جام جم)


 


پنج شنبه 28 خرداد 1394 ساعت 06:34





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن