تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تا مى‏توانى بكوش كه صبح و شب در قلبت (حتّى) قصد فريب و نيرنگ كسى نباشد؛ چرا كه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815333043




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قاليباف: با اين شيوه رانندگي، تهران منظم نمي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: قاليباف: با اين شيوه رانندگي، تهران منظم نمي‌شود
اينكه هر كسي كنار خيابان مي‌ايستد، هر كجا مسافر را سوار و پياده مي‌كند و با هر سرعتي كه مي‌خواهد حركت مي‌كند، نتيجه همين مي‌شود؛ بدون انضباط شهري اگر شهر يك ميليون ماشين هم داشته باشد، باز هم ترافيك در آن وجود خواهد داشت.


اينكه هر كسي كنار خيابان مي‌ايستد، هر كجا مسافر را سوار و پياده مي‌كند و با هر سرعتي كه مي‌خواهد حركت مي‌كند، نتيجه همين مي‌شود؛ بدون انضباط شهري اگر شهر يك ميليون ماشين هم داشته باشد، باز هم ترافيك در آن وجود خواهد داشت.
 محمدباقر قاليباف، شهردار تهران در نشست توجيهي اجراي طرح انضباط شهري كه در محل تالار ايران‌زمين برگزار شد، گفت: انضباط شهري شرط موفقيت در زندگي و حفظ همه سرمايه‌هاي اجتماعي، منابع انساني و منابع مادي در شهر است. ما به دنبال ارتقاي كيفيت زندگي هستيم و اين منوط به تغيير در سبك زندگي ما است كه اينها هم ميسر نمي‌شود مگر اينكه نظم و انضباط را رعايت كنيم، به حقوق هم احترام بگذاريم و به مسئوليت اجتماعي توجه داشته باشيم.
وي با اشاره به راهبردهاي اصلي اجراي طرح انضباط شهري در منطقه 12 تأكيد كرد: اجراي اين طرح بايد از سوي افراد دغدغه‌مند و كساني كه به اين كار باور دارند صورت گيرد. ما مي‌خواهيم كار را با هم انجام دهيم و بايد باور داشته باشيم كه اين كار يك كار اداري نيست.
وي تأكيد كرد: اين كار از جنس دهها كار ديگري نيست، كه انجام مي‌دهيم، بايد بدانيم اگر به اين موضوع رسيدگي نكنيم اين خطري است كه در خانه تك تك ما، خانواده ما و محل ما را بسيار زود خواهد زد. همه ما نسبت به خطري كه در جامعه بوده مديون هستيم چراكه بخشي از اشكالاتي كه پيدا شده تقصير ما است.
شهردار تهران افزود: هر كسي در مقابل اين حوادث مسئوليت بيشتري دارد، گناه بيشتري هم دارد، به اين ترتيب در مقابل بخشي از جرايمي كه اتفاق مي‌افتد، ما مسئول هستيم.
وي تصريح كرد: بعضي‌ها فكر مي‌كنند نظم از نظامي‌گري و كار پادگاني است. اين در حالي است كه نظم نجات‌دهنده اخلاق انسان‌هاست. همچنين بايد توجه داشت كه تقوا و نظم با هم است، چه‌بسا آدم بدون نظم، به تقوا هم نمي‌رسد. مخصوصاً وقتي كه ما در يك مركز جمعيتي مثل شهرها و كلانشهرها - و آن هم در مجتمع‌هاي آپارتماني كه گاهي جمعيت يك مجتمع و شهرك از يك شهرستان بزرگ‌تر است - زندگي مي‌كنيم. در اين ميان اگر نظم شهري نباشد، چگونه مي‌خواهيم در اينجا زندگي كنيم؟ حتماً در صورت نبود نظم در ابتدايي‌ترين موضوعات خود مي‌مانيم.
شهردار تهران در ادامه انضباط شهري را شرط موفقيت در زندگي و حفظ همه سرمايه‌هاي اجتماعي، منابع انساني و منابع مادي در شهر دانست و اظهار داشت: ما مي‌گوييم به دنبال ارتقاي كيفيت زندگي هستيم و اين منوط به تغيير در سبك زندگي ما است؛ مطمئن باشيد هر دو اينها منوط به اين است كه ما نظم و انضباط را رعايت كنيم، به حقوق هم احترام بگذاريم و به مسئوليت اجتماعي توجه داشته باشيم.
قاليباف گفت: ما نيازمند انضباط شهري در موضوعات مختلف ترافيكي و كالبدي هستيم، همانطور كه در معماري، شهرسازي، نماي ساختماني و ميزان بارگذاري‌ها و... نيز به انضباط نيازمند هستيم.
شهردار تهران با تأكيد بر ضرورت انضباط در حوزه نظافت و تميز بودن شهر گفت: نظافت براي بعضي كشورها مهم نيست اما در كشورهايي مثل ما نظافت اهميت دارد، به عنوان مثال در كل شهر توكيو نمي‌توانيد سطل زباله پيدا كنيد ولي ما در شهر تهران تعداد بالايي سطل زباله داريم و اين همه زباله در كنار خيابان وجود دارد. در بعضي نقاط هفته‌اي يك بار زباله‌ها را جمع‌آوري مي‌كنند و ما روزي سه بار زباله را جمع مي‌كنيم.
وي با تأكيد بر ضرورت توجه به ذهن و رفتار در حوزه انضباط اجتماعي گفت: انضباط شهري به تنهايي صرفاً توجه به خط سفيد نيست، البته تجربه و علم در دنيا در پنج شش دهه اخير ثابت كرده است كه اگر فرهنگ ترافيكي را رعايت كرده و قوانين راهنمايي و رانندگي از سوي مردم شهر رعايت شود، آن مردم بقيه موضوعات و حقوق را هم رعايت خواهند كرد، يعني فردي كه قوانين راهنمايي و رانندگي را رعايت مي‌كند حتماً تفكيك زباله را هم انجام مي‌دهد، ماليات را به وقت پرداخت مي‌كند، حقوق خود را به وقت از دولت مطالبه مي‌كند و روند حركت صحيح اجتماعي اتفاق مي‌افتد.
قاليباف تأكيد كرد: اگر در خط سفيد تغيير در ذهن و رفتار اتفاق بيفتد، در بقيه زمينه‌ها هم ناخودآگاه اين اتفاق مي‌افتد. همچنين بايد توجه داشته باشيم كه در تلاش‌هاي خود اول بايد به كار جمعي بپردازيم اما اگر نتوانستيم كار جمعي انجام دهيم، تكليف از دوش ما برداشته شده نيست. از اين رو اين ما هستيم كه مي‌توانيم حركت جمعي را در شهر به وجود بياوريم.
قاليباف با اشاره به آغاز اجراي طرح انضباط شهري، يادآور شد: ما نيازمند يك مفاهمه خوب در اين زمينه با مخاطبان خود هستيم، زماني مي‌توانيم در كارهاي فرهنگي و اجتماعي موفق باشيم كه خانه به خانه عمل كنيم. ما بايد در هرخانه‌اي را بزنيم و تنها سازماني كه قادر است اين كار را انجام دهد، شهرداري تهران است.
وي اظهار داشت: بايد توجه داشت كه اين كار به صورت بخشنامه‌اي و تبليغ يك‌طرفه قابل اجرا نيست بلكه بايد اين موضوع را تبديل به يك موضوع اجتماعي كرده و همه را نسبت به آن دغدغه مند كنيم.
قاليباف در پايان گفت: مطمئن هستم آثار و بركات اين طرح محدود به پرداخت اضافه كاري نيست، بلكه آثار و بركات آن اين است كه اگر همه با نيت خير اين كار را انجام دهيم، در درون خودمان آرامش دروني، ذهني و رواني پيدا خواهيم كرد. بنابر اين بايد اين كار را با نيت الهي انجام دهيم و اين حركت را تقديم خداوند كنيم. در ادامه نيز اگر عوضي از اين كار مي‌خواهيم، از خدا بخواهيم كه اين بركت را به خودمان، شهرمان و جامعه بدهد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن