تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسد نمى ورزد، و منافق حسد مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805050089




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ثبت نام و سنجش سلامت کلاس اولی ها در فارس آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: ثبت نام و سنجش سلامت کلاس اولی ها در فارس آغاز شد خبرگزاری پانا: دبیر ستاد سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان فارس با اعلام این خبر گفت: ارجاع به پایگاه تخصصی، تنها برای بررسی دقیق سلامت نوآموزان است و جای نگرانی وجود ندارد.
۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۷ خرداد ساعت 08:53

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا ، رستم اکبری زاده در آیین نمادین آغاز طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان ،که در دبستان ابتدایی شهید فروغی شیراز برگزار شد، گفت: اجرای این طرح ،همزمان با سراسر کشور و با همکاری وزارتخانه های آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت می گیرد.
دبیر ستاد سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان فارس افزود:هر ساله ثبت نام کلاس اولی ها اول خردادماه آغاز می شد، اما الکترونیکی شدن فرآیند سنجش سلامت سبب شد تا فرآیند ثبت نام و سنجش سلامت از 25 خرداد آغاز شود.
اکبری زاده همچنین گفت: والدین نوآموزان مهلت دارند تا پایان تیرماه فرآیند ثبت نام و سنجش سلامت فرزندان خود را انجام دهند.
وی افزود: والدین نوآموزان باید برای سنجش سلامت فرزندان خود ،ابتدا به دبستان محل زندگی خود (دبستانی که قرار است نوآموز آنجا ثبت نام شود) با همراه داشتن کارت واکسیناسیون کامل ، شناسنامه نوآموز و شناسنامه والدین مراجعه کنند.
اکبری زاده گفت: در این مرحله توسط مدیر دبستان و از طریق سامانه ، نوبت سنجش برای نوآموز اخذ و به صورت کتبی یا پیامک به اولیا اطلاع داده می شود.
وی ادامه داد: درمرحله بعد، نوآموز به همراه والدین خود با همراه داشتن کارت واکسیناسیون کامل، شناسنامه نوآموز ، شناسنامه والدین ، یک قطعه عکس 4×3 و 120 هزار ریال وجه نقد بابت برچسب سنجش به پایگاه سنجش مراجعه می کند.
رییس آموزش و پرورش استثنایی فارس اظهار کرد: در این مرحله ارزیابی هایی شامل بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی، دید رنگ، توده بدنی و ... انجام گرفته و کارت سلامت به مهر پایگاه ممهور و نوآموز به پزشک خانواده معرفی می شود.
دبیر ستاد سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان فارس گفت: بعد از مراجعه به پزشک و انجام معاینات و ممهور شدن کارت به مهر پزشک، نوآموز برای ثبت نام به دبستان مربوط مراجعه می کند.
اکبری زاده همچنین گفت:تعداد اندکی از افراد که در طرح پزشک خانواده ثبت نام نکرده اند باید به درمانگاه های معرفی شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز مراجعه کنند.
وی همچنین گفت:در صورت ضرورت، بررسی دقیق تر نوآموز در هریک از ارزیابی های اولیه، وی به پایگاه تخصصی ارجاع داده خواهد شد و پس از آن که ارزیابی های دقیق تردر پایگاه های تخصصی انجام شد، نوآموز به پزشک خانواده معرفی و بعد از انجام معاینات پزشکی و ممهور شدن کارت به مهر پزشک، برای ثبت نام به دبستان مراجعه خواهد کرد.
دبیر ستاد سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان فارس بیان داشت: ارجاع به پایگاه تخصصی تنها برای بررسی دقیق تر و اطمینان کامل از سلامت نوآموز و رفع مشکل احتمالی نوآموز بوده و به معنی تشخیص قطعی وجود مشکل یا مشکلاتی در سیستم سلامت نوآموز نیست.
وی افزود:نوآموزان عشایراستان فارس باید به پایگاه های سنجش نزدیک به محل سکونت خود مراجعه کنند و معاینات و ارزیابی های پزشکی آنها با حمایت دانشگاه علوم پزشکی به صورت رایگان انجام می شود.
اکبری زاده ادامه داد: آن گروه از نوآموزانی که در زمستان 93 از ناحیه یک آموزش و پرورش شیراز در طرح سنجش شرکت کرده اند نیاز به شرکت در طرح سنجش ندارند و با همان کارتی که به خانواده های آنها ارائه شده است، باید برای ثبت نام به مدرسه مراجعه کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سال گذشته 69 هزار و 987 نوآموز در طرح سنجش سلامت شرکت کردند که پیش بینی می شود این آمار امسال به حدود 77 هزار نفر افزایش یابد.
دبیر ستاد سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان فارس اظهار کرد: سال 93 تعداد پایگاه های سنجش سلامت در این استان 70 پایگاه بود و امسال این تعداد به 72 پایگاه افزایش می یابد.
وی ادامه داد: برای رفاه حال مردم و بالا بردن کیفیت ارزیابی تخصصی، پایگاه تخصصی شهر شیراز امسال به دو پایگاه تخصصی افزایش می یابد.
اکبری زاده درباره نتایج ارزیابی سال 93 این طرح گفت:از 69 هزار و 987 نوآموز مراجعه کننده سال قبل حدود 91 درصد در مرحله اول به مدارس معرفی شدند و 9 درصد برای اطمینان و بررسی دقیق تر به پایگاه تخصصی ارجاع داده شدند.
دبیر ستاد سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان فارس گفت:از شش هزار و 576 نفر ارجاعی به پایگاه تخصصی 360 نفر یعنی حدود نیم درصد در گروه های مختلف استثنایی مانند کم توان ذهنی، نابینا، ناشنوا، چند معلولیتی، جسمی حرکتی، رفتاری هیجانی و اوتیسم وارد مدارس خاص استثنایی شدند.
وی گفت:والدین دانش آموزان درصورت داشتن هرگونه ابهام و یا برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانند با شماره های32358780 و 32352728 آموزش و پرورش استثنایی استان فارس تماس بگیرند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 383]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن