تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):در انسان پاره گوشتى است كه اگر آن سالم و درست باشد، ديگر اعضاى بدنش هم با آن سا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820228761




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازتاب خارجی گردهمایی ده‌ها هزار ایرانی برای بدرقه غواصان شهید


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: بازتاب خارجی گردهمایی ده‌ها هزار ایرانی برای بدرقه غواصان شهید
تشییع پیکرهای 175 شهید غواص دست بسته دوران دفاع مقدس با بازتاب خارجی همراه بود.
به گزارش نامه نیوز، خبرگزاری رویترز در این باره نوشت: ایران روز سه شنبه مراسم تشییع جنازه عمومی و عاطفی 175 شهید جنگ با عراق را برگزار کرد، شهدایی که سه دهه گذشته از سوی عراق بازدشت و زنده به گور شده بودند.

تلویزیون ایران جمعیت گسترده ای را در تهران نشان می داد که برای گرامیداشت غواصان شهید و دیگر سربازان جنگ سال های 1980 تا 1988که به تازگی پیکرهای آنان پیدا شده است، جمع شده بودند؛ بسیاری از عزاداران در این مراسم آشکارا گریه می کردند.

محسن رضایی فرمانده سپاه جمهوری اسلامی ایران در دوران جنگ در سخنانی به عنوان سخنران این مراسم گفت: غواصان از ما دلیرتر بودند...آنها جان خود را برای استقلال کشور و موفقیت انقلاب دادند.

رویترز در ادامه می نویسد: بزرگداشت عمومی شهدای غواص، ادامه بزرگداشت جنگ است که سیاست ایران را تشکیل می دهد و در حالی برگزار شد که روز دوشنبه نیز مراسم صمیمی نیز در این زمینه برگزار شد که در آن عزاداران بخش هایی از قرآن را می خواندند و بر روی تابوت شهدا گل می گذاشتند.

رسانه های ایران ماه گذشته تصاویری منتشر کردند که در آن پیکرهای این شهدا همچنان در لباس غواصی بود و دستان آنان با سیم هایی گره زده شده بود.

مقامات تحقیق و تفحص این شهدا عنوان کردند که روی برخی از اجساد هیچ نشانه ای از جراحت وجود ندارد که این گمانه را به وجود می آورد که این شهدا از سوی نیروهای عراقی زنده به گور شده اند.

این خبرگزاری در ادامه می نویسد: جنگ به یکی از بخش های تعریف شده جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است؛ شخصیت های ارشدی مانند جنرال قاسم سلیمانی، فرمانده فعالیت های برون مرزی سپاه پاسادارن ایران نیز فعالیت های نظامی خود را به در حالی که یک جوان بود در سنگر آغاز کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز در این باره نوشت: ده ها هزار ایرانی در مراسم تشییع پیکر 270 سرباز ایرانی که در جنگ علیه عراق به شهادت رسیده بودند، شرکت کردند.

مقامات ایران اجساد این شهدا را در تفحص های گسترده در عراق پیدا کردند. روز سه شنبه نیز ده ها هزار ایرانی برای شرکت در مراسم تشییع پیکر آنها شرکت کردند.

جنگ میان ایران و عراق از سال 1980 آغاز و در سال 1988 به پایان رسید که بیش از 1 میلیون نفر در این جنگ کشته شدند.



۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن