تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر که رکوع نمازش را کامل انجام دهد هیچ ترس و وحشتی در قبر با سراغش نمی آید. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805558493




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حقوق شهروندی در حوزه سلامت مغفول مانده است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: قاضی‎زاده هاشمی در جمع خبرنگاران:
حقوق شهروندی در حوزه سلامت مغفول مانده است
وزیر بهداشت گفت: در وزارت بهداشت به دلیل ارتباط بسیار نزدیکی که بین مردم و ارایه دهندگان خدمت در سراسر کشور وجود دارد، حقوق مغفول شده بسیاری از مردم داریم که اینها رعایت نمی‌شوند.

حقوق شهروندی در حوزه سلامت مغفول مانده است
به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اهمیت حقوق شهروندی در حوزه سلامت گفت: در وزارت بهداشت به دلیل ارتباط بسیار نزدیکی که بین مردم و ارایه دهندگان خدمت در سراسر کشور وجود دارد، حقوق مغفول شده بسیاری از مردم داریم که اینها رعایت نمی‌شوند.


وی ادامه داد: در عین حال حقوق زیادی هم ارایه دهندگان خدمت، پرستاران و گروه‌هایی که در معرض اشعه هستند مانند رادیولوژیستها و همکارانی در آزمایشگاه‌ها کار می‌کنند و به طور کلی پزشکان که در معرض آسیب‌ هستند، دارند که آنها نیز مغفول است.


وزیر بهداشت با اشاره به رونمایی از پایگاه ملی قوانین و مقررات سلامت، تصریح کرد: این اولین سیستمی است که در آن  از مجموعه قوانین درهم و پیچیده‌ای حوزه‎های همه را یکجا ارائه می‎کند؛ البته بایستی مجدد به مجلس برود و تایید شود. به این ترتیب از طریق پردازه برای مفاد قانونی متفاوت، گام موثری در جهت رعایت حقوق شهروندان برداشته خواهد شد.


وزیر بهداشت بیان کرد: ما امیدواریم در وزارت بهداشت تا پایان امسال خیال مردم را از این جهت راحت کنیم و این حرکت یک وحدت رویه در کل کشور باشد. نمی‌شود که یک مراجعه‌ کننده به مرکزی، پاسخ متفاوت بشنود که ما در شهرهای مختلف این موضوع را به کرات دیده‌ایم امیدواریم این اقدام موثری باشد و در همه دستگاه‌ها شاهد این گونه اتفاقات باشیم.


وی ادامه داد: از وزارتخانه‌ها هم خواهش کردیم که در جهت رعایت حقوق شهروندی در بخش سلامت از آلودگی هوا، پارازیتها، ساخت جاده‌ها، ارشاد تا غذای مردم در حوزه جهاد کشاورزی و آن بخشهایی که قانون گذارند و تعیین تکلیف می‌کنند واقعا در اجرای قوانین دقت لازم را داشته باشند و در جاهایی که هنوز قانون نداریم قوانین پیشنهاد شود که مردم سلامتشان آسیب نبیند.


وزیر بهداشت بیان کرد: دستگاه‌ها باید کارشان را خوب انجام دهند و مردم هم در جهت توانمند شدن برای رعایت بهداشت و سلامت خودشان توجه داشته باشند بنابراین بیماری یک بخش عمده‌اش در گرو عملکرد بقیه دستگاه‌های اجرایی کشور است.


قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مبنی بر فرستادن اجباری پزشکان به مناطق محروم و کمبود نیروی متخصص در این نقاط از کشور گفت: ما سالهاست می‌گوییم راه حل این کار پول نیست. زیرا کشورمان آن قدرها ثروتمند نیست و بعد از مدتی نیروها محل خدمت را ترک می‌کنند و تنها راه حل استفاده از نیروهای بومی همان مناطق است.


وی افزود: اگر ما تعداد متخصصین را افزایش دهیم دیگر در پایتخت و امثال آن کاری نیست و از طرفی هم اگر از افراد با استعداد آن مناطق استفاده کنیم و رقمی بالغ بر 1500 نفر برای مناطق بومی جذب شوند مشکل حل می‌‌شود.


قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه داوطلبان یک بار در کل منطقه برای یک کرسی پزشکی رقابت می‌کنند و اگر پذیرفته نشوند باید دوباره با هم استانی‌های خود رقابت کنند گفت: فرض کنید در استان خوزستان اگر داوطلبی در کنکور شرکت کرد یک بار در کل کشور رقابت می‌کند و اگر حائز رتبه‌بندی نشد برای باقیمانده ظرفیت که حداقل 30 درصد ظرفیت کل استان خوزستان است این خود خوزستانی‌ها هستند که بومی رقابت می‌کنند و لو اینکه نمره‌اش خیلی متفاوت از نمره کشوری باشد.


وی اضافه کرد: تصور من بر این است که در غالب تفاهم‌نامه‌ای که می‌نویسیم دانشگاه‌ها باید ظرفیت 5 تا 10 سال آینده مشکل طرح نیروی انسانی را بتوانند حل کنند اگر این کار استمرار پیدا کند ممکن است در کوتاه مدت در دانشگاه و اعضای هیات علمی به دلیل کمبود فضا فشار وارد شود ولی در دراز مدت هم به نفع مردم و هم به نفع جامعه پزشکی است.


قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: بالاخره بعد از 37 سال هنوز نمی‌توانیم که با کسی فارغ‌التحصیل این رشته است و بسیاری از آنها که متاهل هستند و بیش از چند سال خارج از محلی که علاقمند به زندگی هستند مجبور به ارایه خدمت باشند، یک روزی باید این مشکل حل شوند و فکر می‌کنم شورای آموزش پزشکی تخصصی کشور خیلی راهگشا باشد و امیدوارم بتوانیم آن را به درستی اجرا کنیم.


وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر انتخابات پرستاری 29 خرداد گفت: جامعه پرستاری ما بسیار رشید و بالغ هستند و هر کسی که انتخاب کنند حتما موثر خواهد بود و آنچه من به عنوان یک پزشک می‌توانم خواهش کنم این است که همه گروه‌ها سراغ آرامش بروند و دنبال جنجال نباشند و همه از قانون تبعیت کنند و از این مسیر است که کشور می‌تواند پیشرفت کند یعنی التزام به قانون و آرامش و وحدت در عین حال مطالبات هر گروه صنفی دارد شاید مهمتر از همه اینها که نمی‌توانم بگویم چون اینها خودش زمینه‌ساز نگاه بلندی است که بایستی داشت که صنفی بخشی نگاه نکنیم کل کشور را ببنیم و کل ملت را ببنیم در مسیر منافع ملی منافع خودمان را تعریف کنیم.


وی افزود: پرستاران خودشان توجه دارند و همیشه همراه مردم و در کنار مردم بودند و شغلشان پرستاری است و این به معنی پرستار صرفا از بیمار نیست و این شغلی‌ است که همه ملت ایران نسبت به هم و نسبت به کشورشان دارند و باید داشته باشند.


وزیر بهداشت در رابطه با انتقادات افراد رد صلاحیت شده در انتخابات پرستاری گفت: از میان 3000 نفر 20 نفر ردصلاحیت شده‌اند و امیدوارم بقیه تایید صلاحیتها هم همین طور باشد دوره‌های قبل را ببنید که چه تعداد افراد رد می‌شدند آنها هم حتما برحسب قانون بوده و اعمال سلیقه نمی‌توانند انجام دهند دستگاه‌های نظارتی هم هستند.


وی افزود: به نظر می‌رسد در سایه  انتخابات اگر اوضاع ردی بیشتر نباشند کمتر نیستند حالا چه طور شده که در این حوزه سرو صدا ایجاد می‌شود البته من نشینده‌ام موضوع سیاسی است، هم حوزه آموزش و پرورش هم صنوف پرستاری همه باید حواسمان باشد که صنفهای مختلف مقابل هم قرار ندهیم.


قاضی‌زاده هاشمی در پایان خاطر نشان کرد: منظور من بیشتر در رسانه‌های داخلی است که صنفها را مقابل هم قرار ندهند اینها خطاهای تجربه شده و نخ‌نما که باید بیشتر مراقبت شود.


انتهای پیام/






۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن