تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 13 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر نزد خداوند عبادتى بهتر از شكرگزارى در همه حال بود كه بندگان مخلصش با آن عبادتش ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799297201




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جلیلی: نباید نگران مذاکرات ایران و گروه 1+5 بود/ مذاکرات بهترین فرصت برای نشان دادن حقانیت ما است


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: جلیلی: نباید نگران مذاکرات ایران و گروه 1+5 بود/ مذاکرات بهترین فرصت برای نشان دادن حقانیت ما است
عضو مجمع تشحیص مصلحت نظام با بیان اینکه نباید نگران مذاکرات هسته ای ایران و گروه 5+1 باشیم، گفت: ایجاد توازن بین حقوق و تکالیف در جریان این مذاکرات بسیار مهم بوده و باید مورد توجه تیم مذاکره کننده قرار بگیرد.
به گزارش نامه نیوز، سعید جلیلی روز سه شنبه در نشست سیاسی استادان بسیجی دانشگاه های آذربایجان شرقی در تبریز با موضوع انرژی هسته ای، افزود: از آنجائیکه جمهوری اسلامی در این مذاکرات ادعای حق بودن داشته و بر حقوق مسلم ملت خود برای داشتن انرژی صلح آمیز هسته ای اصرار و تاکید دارد، بنابراین این عرصه بهترین فرصت برای نشان دادن حقانیت ایران اسلامی است.
 
وی اظهار کرد: ایران مسیری را که طی سال های اخیر برای دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته ای طی کرده است، دنبال می کند و به طور طبیعی دارای برخی تکالیف و حقوق بر اساس معاهدات بین المللی است که تلاش برای برقراری توازن در این موارد از ضروریات مذاکرات هسته ای به شمار می رود.
 
جلیلی ادامه داد: اصل ثابت مذاکرات هسته ای ایران با گروه 5+1 بر این موضوع استوار است که جمهوری اسلامی نمی پذیرد در میان کشورهای مختلف جهان برای استفاده از فناوری هسته ای استثنا باشد یا حقوق کمتر و تکالیف بیشتر را بپذیرد.
 
وی با بیان اینکه ایران هسته ای بهانه ای در دست نظام سلطه برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی است، گفت: آنها از ایران هسته ای هراسی ندارند بلکه ترس آنها از ایران اسلامی است که طی سال های پس از انقلاب با انواع و اقسام تهدیدها و تحریم ها به مسیر پرصلابت خود و راه پیشرفت در عرصه های مختلف را با موفقیت طی کرده است.
 
جلیلی ، فتوای مقام رهبری در حرام اعلام کردن دستیابی به سلاح های هسته ای را بهترین و شفاف ترین راه کار برای فعالیت های هسته ای ایران دانست و افزود: غربی ها بیشتر از آن جهت به این موضوع حساس شده اند که جمهوری اسلامی خواستار خلع سلاح هسته ای از تمامی کشورهای جهان است.
 
وی دفاع از حقوق هسته ای ملت ایران در مذاکرات را دفاع از همه حق و حقوق ملت در عرصه های گوناگون قلمداد کرد و یادآور شد: اگر ما روزی از خرمشهر در برابر تجاوز بیگانگان دفاع کردیم در حقیقت از تمامی شهرهای دور و نزدیک به مرزهای خود دفاع کرده و به دلیل فداکاری ها و ایثار آن روزهای مردم، امروز هیچ کشوری توان نگاه چپ به مرزهای ایران را ندارد.
 
جلیلی اضافه کرد: در امر مذاکرات هسته ای نیز اگر طرف های ما مشاهده کنند با اعمال انواع فشارها ایرانی ها را مجبور به عقب نشینی کردند ، بدون تردید مطالبات دیگری را طلب خواهند کرد اما چنانچه ایستادگی ما مورد تاکید باشد دشمنان از تحت تاثیر قرار دادن جمهوری اسلامی مایوس خواهند شد.
 
وی گفت: روند مذاکرات باید به گونه ای پیش رود که دشمنان از ضربه زدن به جمهوری اسلامی و ملت ما ناامید شوند.
 
عضو مجمع تشحیص مصلحت نظام با اشاره به سوابقی از نوع برخورد آمریکا در جریان پرونده هسته ای ایران، گفت: باید این برخوردها به شکل فنی و حقوقی به دقت بررسی و بازبینی قرار بگیرد زیراکه در این ارزیابی ها متوجه می شویم که عدم اعتماد به آمریکائی ها توهم نیست بلکه تجربه و واقعیت های تاریخی است.
 
جلیلی، جریانات مربوط به کودتای 28 مرداد، مقابله با مبارزات مردمی علیه رژیم شاه و لغو قرارداد سال های قبل از انقلاب نیروگاه اتمی بوشهر پس از انقلاب را از جمله موارد بی اعتمادی ملت ایران به آمریکائی ها دانست.
 
به گفته وی ، پس از توافق سال 1382 ایران با طرف های غربی تعلیق داوطلبانه فعالیت های هسته ای از سوی تهران برای چند ماه پذیرفته شد اما این تعلیق دو سال و نیم طول کشید و زمانیکه ایران اقدام به از سرگیری فعالیت خود کرد شورای امنیت سامان ملل قطعنامه ای علیه جمهوری اسلامی صادر کرد.
 
جلیلی افزود: این در حالی بود که تصمیم به تعلیق فعالیت ها از سوی ایران داوطلبانه بود و طبیعی بود از سرگیری فعالیت ها نیز می توانست داوطلبانه باشد.
 
وی گفت: قطعنامه های بعدی نیز با بهانه هایی از قبیل بی اعتمادی به ایران علیرغم رفع مسایل شش گانه مورد درخواست آژانس صادر شد.
 
جلیلی ادامه داد: در سال 1389 پس از بیانیه تهران با حضور روسای جمهوری ایران، ترکیه و برزیل که به نوعی به نگرانی های جامعه بین الملل پاسخ داده شد، قطعنامه چهارم علیه ایران در شورای امنیت صادر شد.
 
وی گفت: چنین رفتارهایی نشان می دهد که آمریکائی ها به لحاظ تجربه تاریخی نزد ایرانی ها بی اعتبار هستند.
 
جلیلی با بیان اینکه آمریکائی های به خوبی می دانند شجره طیبه جمهوری اسلامی با گزینه های نظامی قابل نابودی نیست و قدرت این کشور روز به روز بیشتر می شود، گفت: بر همین اساس آنها تلاش دارند مبارزه بر حق ما را بی اهمیت جلوه داده و هزینه های آنرا افزایش دهند تا بلکه ملت ایران دچار تردید در مسیر خود شوند.
 
سعید جلیلی برای یک سفر یک روزه در تبریز به سر می برد.

منبع: ایرنا


۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن