تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799170120




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محسن رضایی در مراسم تشییع 270شهید: دشمنان باید به پرسش‌های ایران پاسخ بدهند/ ملتی که شهادت نداشته باشد شکست خواهد خورد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: محسن رضایی در مراسم تشییع 270شهید: دشمنان باید به پرسش‌های ایران پاسخ بدهند/ ملتی که شهادت نداشته باشد شکست خواهد خورد
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: من به نمایندگی از همه رزمندگان اعلام می‌کنم کسی در دنیا از نجابت ملت ایران سوء استفاده نکند، چرا که اگر روزی خشم ملت ایران به جوشش آید، مطمئن باشید شما یک افسوس تاریخی خواهید خورد؛ همان‌طور که در طول جنگ تحمیلی این افسوس را خوردید.
به گزارش نامه نیوز، مراسم تشییع پیکرهای 270 شهید دوران دفاع مقدس که به تازگی کاوش شده‌اند با حضور شخصیت‌های کشوری، لشکری و اقشار مختلف مردم در میدان بهارستان برگزار شد.
 
در این مراسم سرلشکر محسن رضایی در سخنانی ضمن گرامیداشت یاد شهیدان بخارایی، امانی، صفارهرندی و نیک‌نژاد یادآور شد: ما امروز در نقطه‌ای جمع شده‌ایم که پنجاه سال پیش این عزیزان حسنعلی منصور را ترور کردند تا مانع اجرای کاپیتولاسیون آمریکایی در ایران بشوند.
 
وی یادآور شد: ما می‌خواهیم مانند همان جوان‌ها و غواص‌های دوران دفاع مقدس بر آرمان‌ها و راه شهدا پافشاری کنیم و بار دیگر سیلی محکمی به گوش دشمنان بزنیم. امروز در فضای بین‌المللی نیاز به این‌چنین جوشش و ترویج ارزش‌های انقلابی داشتیم، چرا که دولتمردان ما اکنون در میز مذاکرات هستند و از طرفی نیز داعش در منطقه تحرکات خاصی دارد. همچنین در یمن نیز روزی نیست که عربستان سعودی انسان‌های بیگناه را نکشد، آنها حتی در ماه حرام نیز ملت بیگناه یمن را می‌کشند. فکر نکنید می‌توانید به این صورت به حیات ننگین خودتان ادامه دهید.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: از میان این 270 شهید، 175 غواص و خط‌کشن هستند، کارهای غواصان در دوران جنگ تحمیلی بسیار حساس بود و ماموریت آنها خط‌شکنی و از کار انداختن تیربار دشمن بود تا در موج دوم قایق‌ها بتوانند وارد عمل شوند. در حقیقت ما سال سوم جنگ به یک بن‌بست رسیدیم و باید در دریا، رودخانه و هور عملیات انجام می‌دادیم. برای همین از غواص‌ها استفاده کردیم و نتیجه آن را در هم عملیات پیروز والفجر 8 با حضور دو هزار غواص دیدیم. ‌در کربلای چهار نیز غواص‌ها وارد عمل شدند، اما تعداد‌شان کمتر بود. غواص‌ها در این عملیات یعنی والفجر 8، کربلای 4 و 5، خیبر و بدر به خوبی ماموریت خود را انجام دادند.
 
وی با اشاره به تفرقه‌افکنی شبکه‌های بیگانه یادآور شد: عده‌ای پس از اینکه خبر کاوش پیکرهای این شهدا منتشر شد، گفتند درست است که آنها با دستان بسته به شهادت رسیدند اما آنها در خاک عراق چه می‌خواستند؟ رادیوهای بیگانه صدا درآوردند که نباید آنها پس از فتح خرمشهر به خاک عراق می‌رفتند. پرسش من این است که آیا ملت ایران امنیت و آسایش نمی‌خواست؟ آن زمان صدام را اگر تنبیه نمی‌کردیم دولت‌های دیگر نیز همانند صدام ملت ایران را تحقیر می‌کردند و به کشورمان تجاوز می‌کردند و اگر بدون تنبیه متجاوز به بقای خود ادامه می‌دادیم امروز هر کسی جرات می‌کرد که به ملت ایران حمله کند. در حقیقت تعقیب متجاوز درسی بود که غواص‌ها به دشمن دادند.
 
رضایی یادآور شد:استقلال، پیشرفت و آزادگی نتیجه جانفشانی و رشادت این شهداست. ملت ما نیز باید مقاومت کند، چرا که ملتی که شهادت نداشته باشد شکست خواهد خورد. ایمان و شهادت همواره شعار اصلی این غواص‌ها پیش از عملیات‌ها بوده است.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد:اخیرا گفتند که آنها در یک عملیات شکست خورده وارد عمل شده‌اند. من می‌پرسم اگر شکست خورده بود پس چگونه کمتر از 15 روز بعد مهم‌ترین عملیات ایران که کربلای 5 بود انجام شد؟ چرا می‌خواهید انقلاب را تخریب یا تحریف کنید؟ دشمن باید به این پرسش پاسخ بدهد؟ ما می‌دانیم که آنها می‌خواهند راهی که شهدا رفته‌اند را زیر سوال ببرند. راه شهدا راه ایستادگی، مقاومت، ولایت فقیه و راه آزادسازی خرمشهر و مبارزه با دشمنان انقلاب و اسلام بوده است.
 
وی تاکید کرد: اکنون خود دشمنان نیز عنوان می‌کنند که ایران لنگرگاه منطقه است. برای همین دشمن حساب شده دست به مقابله با ما می‌زند. آنها به این نتیجه رسیدند اگر ایران نبود، این ناامنی گریبان‌گیر تمام 500 میلیون جمعیت منطقه می‌شد و ناامنی منطقه را فرامی‌گرفت. چرا دشمن می‌خواهد جلوی پیشرفت ملت ایران را بگیرد؟ ما می‌خواهیم با فرهنگ و تاریخی که داریم به جهان کمک کنیم اما آنها احساس می‌کنند که ما برای آنها مزاحمت ایجاد می‌کنیم.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برای اولین‌بار در دوران دفاع مقدس زنجیره شکست‌ها و تجزیه کشور ایران پاره شد و در این جنگ حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمن نیفتاد. سیاستمداران ما، رزمندگان، ارتشیان دلاور، بسیجیان و مردم پای مسیر شهدا ایستاده‌اند. این مسیر یک پرچمدار به نام ولایت دارد که مثل یک لنگرگاه انسجام ایران را برقرار کرده است. با رهبری مقام معظم رهبری اقتدار واقعی ملت ایران به نمایش گذاشته شده و این صداها که اکنون در این مراسم می‌شنوید جدی و واقعی است.
 
وی افزود: اکنون در این مراسم 200 خبرنگار خارجی حضور دارند. من از آنها می‌خواهم که صداهای حقیقی و اخبار واقعی ملت ایران را به گوش جهانیان برسانند. ملت ایران به هیچ وجه عقب‌نشینی نخواهد کرد. نباید از ایران علائم غلط به دنیا بدهند. آنها نباید بگویند که ما آب خوردن نداریم و نمی‌توانیم سر پای خود بایستیم. ملت ایران با توجه به ذخایر، نخبگان و دانشمندان می‌تواند تمام دنیا را سیراب و به تمام عالم کمک کند.
 
رضایی خاطرنشان کرد: من به نمایندگی از همه رزمندگان اعلام می‌کنم از نجابت ما در دنیا کسی سوء استفاده نکند، اگر روزی خشم ملت ایران به جوشش در بیاید مطمئن باشید شما یک افسوس تاریخی خواهید خورد، همان‌طور که در طول جنگ تحمیلی این افسوس را خوردید. پیام ملت ایران این است که سیاست ما مانند دوران قاجار و پهلوی نیست، ما اشتباهات آنها را تکرار نخواهیم کرد. ما 300 سال تجزیه کشور، عقب‌ماندگی و حقارت را کنار گذاشته‌ایم و از طرفی با کسی جنگ نداریم. می‌گوییم حرف منطقی ایران را گوش کنید، ما نمی‌خواهیم خارج از چارچوب و اصول بین‌المللی رفتار کنیم، ما به دنبال بمب اتم نیستیم، بلکه به دنبال آزادگی و پیشرفت خودمان خواهیم بود و غواص‌مان ما این درس را به ما داده‌اند که اگر دست‌های ما را بسته باشید و تیرباران‌مان کنید، تسلیم نخواهیم شد و زیر حرف زور نخواهیم رفت.
 
وی اعلام کرد: به دنبال حقوق انسان‌ها، امنیت در منطقه و حفظ منافع ملی هستیم. بهتر است که اسرائیل و عربستان که تجاوزطلب هستند سرجایشان بنشینند. ما به دنبال امنیت و آرامش در منطقه هستیم، اما آنها این را القا می‌کنند که حزب‌اللهی‌ها می‌خواهند جنگ دیگری را به راه بیندازند. بهتر است شما ما را که دست‌مان باز است تحقیر و تهدید نکنید. دنیا مطمئن باشد تا زمانی که رهبری،‌ ولایت فقیه و راه شهادت‌طلبی در ایران وجود دارد، هیچ کشوری نمی‌تواند به ایران حمله کند. قبل از ایجاد فتنه در داخل کشور و نزدیک شدن به مرزها از خارج کشور با خودتان فکر کنید.
 
پیکرهای 270 شهید دوران دفاع مقدس از مقابل مجلس شورای اسلامی به سمت معراج‌ الشهدای تهران در حال تشییع است.
 
در بخشی از این مراسم شرکت‌کنندگان شعارهای «لبیک یا حسین»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر ضد ولایت فقیه»، «آمریکا مرگت باد»، «گوش به فرمان توایم خامنه‌ای»، «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده» را سر دادند.



منبع: ایسنا


۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 326]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن