تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مرگ آرى امّا پستى و خوارى هرگز، به اندك ساختن آرى امّا دست سوى اين و آن دراز كردن هرگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820116411




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احداث سردخانه و انبار کالا و غله براي توسعه بندر انزلي و کاسپين


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ خرداد ۱۳۹۴ (۱۴:۳۶ب.ظ)
ترکان تاکيد کرد: احداث سردخانه و انبار کالا و غله براي توسعه بندر انزلي و کاسپين موج-بندر انزلي-دبير شوراي هماهنگي مناطق آزاد ساخت بندر کاسپين در منطقه آزاد انزلي را براي جبران کمبود پس‌کرانه بندر انزلي مهم خواند و تصريح کرد: بايد ده‌ها سردخانه، انبار کالا و غله و... ساخته شود تا بتوان بندر انزلي و بندر کاسپين را توسعه داد.
به گزارش خبرگزاري موج از انزلي، اکبر ترکان ظهر امروز در مراسم افتتاح بزرگ‌ترين تقاطع غيرهمسطح شمال کشور در دهکده ساحلي انزلي اظهار کرد: مناطق آزاد بايد الگويي براي ساختن ايران در افق 1404 باشند.
وي با بيان اينکه مناطق آزاد بايد براي تعامل سازنده با جهان اسلام الهام‌بخش باشند، تصريح کرد: در يک قطعه کوچک مانند مناطق آزاد بايد ايران را بسازيم و آن تجربه‌ها را به ديگر جغرافيايي منتقل کنيم.
دبير شوراي هماهنگي مناطق آزاد با اشاره به اين که تمام تلاش مناطق آزاد بايد در راستاي ساختن ايران باشد، تصريح کرد: بندر انزلي در دسترسي به ايران صنعتي يک گام جلو بود.
وي خواستار تسريع در ساخت راه‌آهن ساحلي رشت‌ ـ‌ قائمشهر ـ مشهد مقدس شد و گفت: اين راه‌آهن ساحلي بايد به مشهد مقدس متصل شود و وزارت راه و شهرسازي مي‌تواند کمک کند.
ترکان وجود بيشترين نخبه و افراد صاحب‌نام را از ويژگي‌هاي گيلان دانست و گفت: موضوع دروازه اروپا بودن انزلي کمرنگ شده و بايد اين اهميت تاريخي و گذرگاه بين‌المللي تجارت را احيا کنيم و تلاش وزرات راه در اين راستا ارزشمند است.
وي بندر انزلي را قديمي‌ترين بندر توسعه يافته کشور عنوان کرد و ادامه داد: انزلي قديم پس‌کرانه ندارد و در محدوده شهر حبس شده و نياز به 500 هکتار پس‌کرانه دارد.
دبير شوراي هماهنگي مناطق آزاد ساخت بندر کاسپين در منطقه آزاد انزلي را براي جبران کمبود پس‌کرانه بندر انزلي مهم خواند و تصريح کرد: بايد ده‌ها سردخانه، انبار کالا و غله و... ساخته شود تا بتوان بندر انزلي و بندر کاسپين را توسعه داد.
وي به تلاش‌ها براي بازگشايي کريدور شمال‌ ـ‌ جنوب اشاره کرد و يادآور شد: نخستين کريدور کشور مشهد‌ ـ‌ سرخس بود که ما را به آسياي ميانه وصل کرد و پس از آن کريدور شرق درياي خزر شد و يک خط ريلي از قزاقستان داريم که به راه‌آهن گرگان متصل است.
ترکان به کريدور تعطيل شده غرب کشور اشاره کرد و افزود: کريدور غرب ايران از 23 سال پيش بسته شده و جلفا اکنون کوچه‌ بن‌بست است و ارتباطي با بنادر باکو ندارد.
وي اضافه کرد: با دستور رئيس جمهور راه‌آهن‌ رشت‌ ـ‌ آستارا‌ ـ‌ باکو بايد احداث شود و اين کريدور کاسپين بر خلاف ديگر کريدورهاي کشور ارتباط چند جانبه دارد و از انزلي به بنادر اوکتائو‌ ـ‌آستراخان‌ ـ‌ باکو و... وصل مي‌شويم.
مشاور رئيس‌جمهور با اشاره به اينکه تمام انتظارات درياي خزر از کريدور مذکور برطرف مي‌شود، خاطرنشان کرد: اين کريدور يکي از ظرفيت‌هاي مهم حمل و نقلي کشور است.
وي ساخت بندر کاسپين در منطقه آزاد انزلي را ظرفيت مهمي دانست و متذکر شد: اين بندر 22 پست اسکله دارد و وزارت راه با دستور رئيس جمهور امسال ساخت يک قطعه 16 کيلومتري را آغاز مي‌کند و اين کار بايد ضرب‌العجلي و شبانه‌روزي انجام شود.
ترکان رعايت زيست‌محيطي در ساخت بندر کاسپين را مورد تاکيد قرار داد و گفت: مناطق آزاد در قانون ماليات، گمرک، پول و اعتبار، بانک و رواديد مستثني هستند اما در زيست‌محيطي استثنايي وجود ندارد و بايد رعايت شود.
گفتني است، با حضور ترکان تقاطع غير همسطح ورودي منطقه آزاد انزلي با يک‌هزار و 100 متر طول و 13.5 متر عرض به بهره‌برداري رسيده و در از خانواده شهيد نامجوي نيز تجليل شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن