تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):علت روزه گرفتن آن است كه به سبب آن ثروتمند و فقير برابر شوند زيرا ثروتمند گرسنگى را اح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818893639




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افتتاح بزرگ ترین پل زیر قوسی کشور در چهارمحال و بختیاری


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: افتتاح بزرگ ترین پل زیر قوسی کشور در چهارمحال و بختیاری خبرگزاری پانا:جانشین مجری طرح جاده های جایگزین ایذه-شهرکرد گفت:فردا با حضور معاون اول رئیس جمهور بزرگ ترین پل زیر قوسی کشور در چهارمحال و بختیاری افتتاح می شود.
۱۳۹۴ دوشنبه ۲۵ خرداد ساعت 19:12

خبرگزاری پانا+

هادی رجبی در گفت و گو با خبرنگار پانا افزود:با احداث سد و نیروگاه کارون 4 و آبگیری آن در سال 88 بخشی از راه ارتباطی شهرکرد به ایذه به زیر آب رفت که به منظور برقراری مجدد میسر،پروژه راه جایگزین ایذه-شهرکرد و پل بزرگ کارون 4 طراحی و احداث شد.
وی تصریح کرد:در زمان اجرای پروژه تردد در این مسیر از طریق محور کارون 4-لردگان-سرخون به طول 105 کیلومتر انجام می شد که با احداث مسیر جایگزین فعلی ،ضمن افزایش ایمنی جاده و امنیت عبور و مرور ،حدود 68 کیلومتر از مسافت این مسیر کاهش یافت.
رجبی ادامه داد:مسیر فعلی شامل 9رشته تونل و گالری به طول دو هزارو 876 متر و همچنین یک دستگاه پل زیر قوسی فلزی به طول 378 متر و عرض 12 متر است .
وی همچنین گفت:این پل با دهانه قوس 300 متر بزرگترین پل زیرقوسی کشور محسوب می شود که در این پل در سال 92 در چهارمین کنفرانس ملی سازه و فولاد به عنوان طرح برتر فولادی کشور در بخش پل انتخاب شد.
رجبی اعتبار تخصیص داده شده به این پروژه را 140 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود:طول مسیر جاده جایگزین شهرکرد-ایذه 10 و نیم کیلومتر در سه پارت جاده الف،جاده ب و پل بزرگ قوسی می باشد.
این مسئول با بیان اینکه وزن این پل زیر قوسی سه هزار و 875 تن می باشد افزود:تعداد قطعات فلزی این پل دو هزار و 212 قطعه می باشد.
رجبی از امتیازات این جاده استفاده از بتن قلتکی در پنج هزار و 640متر  با حجم 13 هزار متر مکعب عنوان کرد که برای اولین بار در کشور از این بتن استفاده شده است که علاوه بر اینکه دارای استحکام بالائی می باشد ،برای جاده هائی که تردد زیاد و شیب تندی دارند بسیار مناسب می باشد.
وی همچنین ماکزیمم وزنی که این پل می تواند تحمل کند را 800 تن عنوان کرد.
رجبی کار بر روی این پروژه در دو ماه اخیر را 15 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود:برای تسریع در عملیات این پروژه به صورت 24 ساعته در دو شیفت کار بتن ریزی انجام گرفت و تقریبا توانستیم کار یک سال را در عرض دو ماه به اتمام برسانیم.
وی افزود:در این مسیر 32 هزار و 804 متر مکعب بتن ریزی کار شده است ،همچنین یک میلیون و 370 هزار متر مکعب خاکبرداری و 230 هزار متر مکعب خاکریزی،بیس و ساب بیس انجام شده است.
رجبی ادامه داد: کار تحکیم سازی این جاده در دست کار است که تا دو ماه آینده به اتمام می رسد.


 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 326]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن