تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيّت مؤمن بهتر از عمل او و نيت منافق بدتر از عمل اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815517925




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خودبرتربيني، عامل انکار نعمت‌هاي الهي/هلاکت، اولين اثر سوء کفران نعمت است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ خرداد ۱۳۹۴ (۱۳:۱۰ب.ظ)
خودبرتربيني، عامل انکار نعمت‌هاي الهي/هلاکت، اولين اثر سوء کفران نعمت است موج - خرم آباد - نماينده ولي‌‏فقيه در لرستان خودبرتربيني، تکبر، تعصبات قومي و منافع مادي را از عوامل انکار نعمت‌هاي الهي دانست و گفت: ريشه انکار نعمت‌هاي الهي اين است که انسان گرفتار طغيان و سرکشي شده است و مست غرور و تکبر است.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت‌الاسلام والمسلمين سيداحمد ميرعمادي، نماينده ولي‌فقيه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، امروز، 25 خرداد، در تفسير آيات 82 و 83 سوره نحل، گفت: اين آيات راجع به انکار نعمت‌هاي الهي و عواقب انکار کنندگان نعمت‌هاي الهي است.
وي افزود: پيامبران الهي وقتي به رسالت مبعوث مي‌شدند چند وظيفه را عهده‌دار شدند، ابلاغ وحي به مردم و هدايت مردم از ظلمات به‌ سوي نور و از جهل به‌ سوي علم و نشان دادن راه بندگي به مردم از جمله اين وظايف هستند.
يادآوري نعمت‌هاي الهي، از مهمترين وظايف پيامبران الهي
حجت‌الاسلام ميرعمادي با بيان اين‌که يادآوري نعمت‌هاي الهي يکي از مهمترين وظايف پيامبران الهي بود، اضافه کرد: نعمت‌هاي الهي در قرآن در شش محور بيان شده و در سوره نحل که به سوره نعمت‌ها معروف است، از 50 نعمت الهي ياد شده است.
نماينده ولي‎فقيه در لرستان با تاکيد بر اين‌که هميشه بايد نعمت‌هاي الهي را يادآوري و شکر آن‌ها را به‌جا آوريم، خاطرنشان کرد: ما در برابر نعمت‌هاي الهي عاجز هستيم و توان شمارش آن‌ها را نداريم.
اين مفسر قرآن‌کريم با اشاره به اين‌که خداوند نعمت چشم، گوش، زبان و... به ما داده است و نبايد اين نعمت‌ها را در راه گناه و معصيت همچون چشم‌چراني، غيبت، تهمت صرف کنيم، اذعان کرد: برخي افراد در برابر نعمت‌هاي الهي عکس‌العمل‌هايي از خود نشان مي‌دهند برخي نعمت‌هاي الهي را انکار مي‌کنند، برخي هم نعمت‌هاي الهي را تغيير مي‌دهند و برخي هم اين نعمت‌ها را صرف گناه مي‌کنند.
وي ادامه داد: کفران نعمت به‌خاطر جهل و ناداني است اما انکار نعمت به‌خاطر خودبرتربيني، تکبر و غلو است چون خودشان را برتر مي‌بينند نعمت‌هاي الهي را انکار مي‌کنند مثل شيطان که به‌دليل تکبر و غرور منکر نعمت‌هاي الهي شد.
نماينده ولي‎فقيه در لرستان گفت: تعصبات قومي و منافع مادي از ديگر عوامل انکار نعمت‌هاي الهي است ريشه انکار نعمت‌هاي الهي اين است که انسان گرفتار طغيان و سرکشي شده است و مست غرور و تکبر است.
وي افزود: سؤالي که در اين ميان توسط مفسران مطرح است اين است که مقصود از نعمت‌الله در آيه 83 سوره نحل با اين مضمون که «يَعْرِفُونَ نِعْمَتَ اللّهِ ثُمَّ يُنکِرُونَهَا وَأَکْثَرُهُمُ الْکَافِرُونَ؛ نعمت‏ خدا را مي‌‏شناسند اما باز هم منکر آن مي‌شوند و بيشترشان کافرند» چيست؟.
وي افزود: براساس رواياتي که داريم مقصود از آن وجود مقدس نبي مکرم اسلام و ائمه معصوم(ع) است چنان‌که امام صادق(ع) فرموده است: «به خدا قسم نعمت خدا ما ائمه هستيم».
حجت‌الاسلام والمسلمين ميرعمادي در بيان عواقب انکار نعمت گفت: اولين اثر سوء کفران نعمت هلاکت و نابودي است، چنانکه خداوند متعال فرموده است: ما فرعون را به هلاکت رسانيديم چون نعمت الهي را انکار کرد.
وي ادامه داد: تبديل نعمت به نقمت و بلا از ديگر عواقب کفران نعمت است، با وجودي‌که فرزند و پول و ثروت نعمت است اما اگر کفران نعمت انجام شود اين نعمت‌ها بلاي جان انسان مي‌شوند.
نماينده ولي‎فقيه در لرستان سلب آسايش و آرامش را از ديگر عواقب کفران نعمت دانست و خاطرنشان کرد: اگر کسي کفران نعمت کند خداوند او را به اضظراب گرفتار مي‌کند و آن فرد ديگر احساس خوشبختي نمي‌کند.
وي مجازات زودرس و ذلت و خواري و بدبختي را از ديگر عواقب کفران نعمت بيان کرد و گفت: خداوند متعال در آيه 82 سوره نحل در اين رابطه فرموده است: «فَإِن تَوَلَّوْاْ فَإِنَّمَا عَلَيْکَ الْبَلاَغُ الْمُبِينُ؛ پس اگر رويگردان شوند بر تو فقط ابلاغ آشکار است.»













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن