تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدايا روزى كن مرا محبّت خودت و محبّت دوستدارانت را و محبّت آنچه مرا به تو نزديك مى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803722222




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پشت پرده اهداف حملات گزینشی ائتلاف ضد داعش در خاک سوریه |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: پشت پرده اهداف حملات گزینشی ائتلاف ضد داعش در خاک سوریه
یک روزنامه سوری داعش را ابزاری برای اجرای استراتژی بلند مدت آمریکا در میان کشورهای عربی دانست و تأکید کرد اثبات این موضوع کاملاً مشخص است و نیاز به اسناد محرمانه آمریکایی ندارد.
کد خبر: ۵۰۹۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹ - 15 June 2015


یک روزنامه سوری داعش را ابزاری برای اجرای استراتژی بلند مدت آمریکا در میان کشورهای عربی دانست و تأکید کرد اثبات این موضوع کاملاً مشخص است و نیاز به اسناد محرمانه آمریکایی ندارد. 


به گزارش «تابناک»، روزنامه الوطن سوریه در مقاله ‌ای نوشت: در روزهای اخیر انتشار اسناد محرمانه آمریکایی نشان دهنده دست ‌داشتن ایالات متحده در تأسیس و حمایت از داعش است. این اسناد همچنین نشان می ‌دهد که مسئولان مخالف سوریه در سال‌ های 2012 و 2013 با مقامات اسرائیلی دیدار کرده اند.


سؤالی که مطرح است اینکه آیا ما واقعاً برای کشف واقعیت‌ های موجود در عرصه کنونی نیازی به این اسناد محرمانه داریم؟


از زمانی که داعش با قدرت و به صورت ناگهانی در اراضی عراق و سوریه پدید آمده است، آمریکا اعلام کرده که مبارزه با داعش نیازمند چندین دهه زمان است و نمی‌توان آن را در طول یک یا دو سال شکست داد. آنها روشی برای ائتلاف مدعی مبارزه با داعش در طول 20 سال آینده ترسیم کردند. همه دنیا شاهد بود چنین ائتلافی تنها یک جنجال تبلیغاتی بود تا یک واقعیت ملموس، چرا که با داعش مبارزه نکرد و تنها چند حمله گزینشی برای ایجاد شرایط مناسب جهت اجرای استراتژی اعلام شده آمریکا انجام داد، استراتژی که تأسیس داعش نیز بخشی از روند اجرای آن بود. 


متأسفانه بیشتر تریبون ‌های رسانه‌ ای کشورهای عربی از فقدان استراتژی آمریکایی- غربی برای مبارزه با داعش سخن می ‌گویند، این در حالی است که واقعیت، فقدان این استراتژی نیست؛ بلکه مخفی کردن آن است. شکی وجود ندارد که آمریکا استراتژی مکتوب و مشخصی برای اهدافی که از طریق داعش به دنبال تحقق آن است، برای خود ترسیم کرده. به همین علت حملات ائتلاف همچنان مانند گذشته گزینشی و در راستای تحقق اهداف تعیین شده خواهد بود.


برخی از این اهداف اخیراً خود را نشان داده است، به عنوان مثال ژنرال مارتین دمپسی دو روز پیش از تصمیم ایالات متحده آمریکا برای ایجاد پایگاه‌ های نظامی در عراق مانند پایگاه الانبار برای مبارزه با داعش خبر داده است.


آمریکا که روزی تحت فشار نیروهای مقاومت عراقی مجبور به عقب ‌نشینی از این کشور شد،‌ امروز بار دیگر وارد عراق شده تا اشغال آن را تحت عنوان مبارزه با داعش از سر بگیرد. همچنین حملات گزینشی ائتلاف ضد داعش در اراضی سوریه نیز با هدف تجزیه این کشور و ایجاد رژیم ‌های خودگردان و مستقل و اجازه دادن به تشکیل و توسعه دولت موسوم به اسلامی در مناطقی است که آمریکا مشخص کرده است.


در غیر این صورت چطور ممکن است یک گروه طی یک سال از تشکیل خود این اندازه پول و سلاح و مهمات و عوامل مزدور دست پیدا کند و توسعه خود را از عراق تا سوریه و لیبی و تونس و بوکو حرام گسترش دهد، آن هم در شرایطی که یک گروه تروریستی به شمار می ‌رود؟ چطور ممکن است هزاران تروریست و مزدور از گوشه و کنار دنیا به ترکیه به عنوان متحد غرب و عضو ناتو وارد شوند و سپس از آنجا عازم سوریه و عراق شوند، بدون اینکه کشورهای غربی بتوانند مصوبات شورای امنیت در تعقیب حامیان مالی و تسلیحاتی و تسهیل کنندگان روند قاچاق تروریست‌ ها را تحت تعقیب قرار دهند؟ چگونه ممکن است این همه تروریست وارد اراضی ترکیه شوند اما حتی یک حادثه تروریستی در خاک این کشور رخ ندهد؟ و غرب نتواند با این پدیده تروریستی که در مقابل چشمان آن در حال رخ دادن است، مبارزه کند؟


چطور ممکن است این گروه تروریستی با نفت سوریه و آثار باستانی سوریه و عراق تجارت کند و سودهای هنگفتی از فروش نفت به ترکیه و اسرائیل به دست آورد، بدون اینکه ماهواره‌ های غربی بتوانند تانکرهای حامل نفت را شناسایی و رصد کنند و بانک ‌ها درآمدهای آنها را رصد نکرده یا دارایی‌های آنها را بلوکه ننمایند ؟ توزیع نقش‌ها در این میان بین آمریکا و ترکیه و اسرائیل و عربستان و قطر کاملاً مشخص است و نیاز به هیچ دلیل و برهانی ندارد.


مشخص است که داعش ابزار اجرای استراتژی آمریکا در جهان عرب است. این موضوع بیش از پیش برای کسانی که نمی ‌خواستند واقعیت‌ ها و اهداف کاملاً ملموس آمریکا را از روز اول ببینند، مشخص شده است. مشخص است که شخصیت‌ های معارض سوری که کشتار در این کشور را طولانی کرده و تخریب زیرساخت‌ های کشور خود را نادیده می ‌گیرند، در راستای منافع دشمن صهیونیستی گام بر می ‌دارند، حال تفاوتی ندارد که اسناد محرمانه این موضوع را فاش بکند یا نه ؟


چرا باید برای درک واقعیت‌ های مشخص و ملموس بر روی زمین نیاز به اسناد محرمانه وجود داشته باشد؟ شاید علت این است که برخی نمی‌ توانند چیزی را باور کنند، مگر اینکه ارباب استعماری آنها منبع آن باشد.


روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست شنبه گذشته فاش کرد که تأمین مالی و تسلیحاتی و آموزش گروه های تروریستی در جنوب سوریه سالیانه یک میلیارد دلار برای سرویس‌های جاسوسی آمریکا هزینه دارد که تمامی این مبلغ برای عناصر مسلح جبهه جنوبی در ارتش آزاد سوریه هزینه می ‌شود. این سخاوتمندی تنها مخصوص آمریکایی ‌ها نیست، بلکه بخشی از همکاری آمریکا، عربستان ، قطر و ترکیه به شمار می ‌رود. اگر این موضوع با سوابق آمریکا در افغانستان و نیکاراگوئه و دیگر کشورهایی که سازمان جاسوسی آمریکا و ارتش از مزدوران را در آنجا پرورش داده، ‌مقایسه شود که براساس آن آمریکا کوچک ‌ترین بخش از هزینه‌ ها را بر عهده گرفته و بخش عمده از آن را بر دوش متحدان خود قرار داده بود، می ‌توان انتظار مبالغی نجومی را داشت که سالیانه در جنوب سوریه هزینه می ‌شود.


برنامه حمایت مالی سی آی ای که واشنگتن ‌پست آن را فاش کرده،‌ از بزرگ ‌ترین برنامه‌ های محرمانه‌ ای است که این سازمان جاسوسی در دنیا آن را دنبال می‌ کند،‌ روزنامه آمریکایی تأکید دارد که هزینه این برنامه حمایتی یک پانزدهم کل هزینه‌ های سالیانه سیا را شامل می ‌شود. به گفته مسئولان اطلاعاتی و سیاست‌مداران آمریکایی که با این روزنامه مصاحبه کرده اند، برنامه مذکور شامل آموزش عناصر مسلح و تجهیز آنها با سلاح و ملزومات لجستیک و جمع‌ آوری اطلاعات مورد نیاز آنها در درگیری ‌ها بوده و این آژانس تمام آن چیزی که این گروه در اراضی سوریه به آن نیاز دارند را به دست آن ‌ها می‌ رساند.




تسنیم












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 156]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن