تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797777673




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمار عجیب از تلفات داعش در عراق و سوریه/ دیدگاه وزیر خارجه روسیه درباره مذاکرات هسته‌ای/ حواشی سفر رئیس‌جمهور مصر به آلمان |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: آمار عجیب از تلفات داعش در عراق و سوریه/ دیدگاه وزیر خارجه روسیه درباره مذاکرات هسته‌ای/ حواشی سفر رئیس‌جمهور مصر به آلمان
اعلام تلفات گروه تروریستی داعش طی 9 ماه اخیر، فاش شدن هویت عامل حمله اخیر به مسجد شیعیان در عربستان، انتقادات جدید اردوغان از رسانه های خبری، حواشی سفر رئیس جمهور مصر به آلمان، اظهارات وزیر خارجه روسیه درباره مذاکرات هسته ای ایران و ادامه فشارهای جمهوری خواهان و نتانیاهو بر مذاکرات هسته ای، از جمله مهمترین موضوعاتی است که سرخط مطالب امروز مطبوعات جهان را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۵۰۵۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰ - 04 June 2015


اعلام تلفات گروه تروریستی داعش طی 9 ماه اخیر، فاش شدن هویت عامل حمله اخیر به مسجد شیعیان در عربستان، انتقادات جدید اردوغان از رسانه های خبری، حواشی سفر رئیس جمهور مصر به آلمان، اظهارات وزیر خارجه روسیه درباره مذاکرات هسته ای ایران و ادامه فشارهای جمهوری خواهان و نتانیاهو بر مذاکرات هسته ای، از جمله مهمترین موضوعاتی است که سرخط مطالب امروز مطبوعات جهان را به خود اختصاص داده است.


به گزارش «تابناک»، اعلام آمار تلفات گروه تروریستی داعش از سوی آمریکا، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است. سایت شبکه خبری «سی ان ان» می نویسد به گفته تونی بلینکن، قائم مقام وزارت خارجه آمریکا، ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا در عراق و سوریه، طی 9 ماه اخیر بیش از 10 هزار تن از اعضای داعش را به هلاکت رسانده است. وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا نیروهای عراقی با حمایت نیروهای ائتلاف می توانند در مقابل داعش مقاومت کنند، وی گفته که چنین احتمالی وجود دارد. با این حال، آمار مذکور در حالی از سوی بلینکن ارائه می شود که بر اساس ارزیابی های اطلاعاتی آمریکا، مجموع شمار تروریست های داعش، بین 20 تا 32 هزار نفر است. البته در این میان، ورود اعضای جدید و جایگزینی آن ها با کشته شدگان، موضوعی است که «سی ان ان» مورد اشاره قرار داده است.


*****


اما در خبری مربوط به یکی از اقدامات تروریستی اخیر داعش، یعنی انفجار مسجد شیعیان در عربستان، روزنامه «وال استریت ژورنال» از فاش شدن هویت بمب گذار این واقعه خبر داده است. این روزنامه می نویسد بنا بر اعلام وزارت کشور عربستان، بمب گذار انتحاری که هفته گذشته در جریان حمله ای به مسجد شیعیان سبب قربانی شدن چهار نفر شده، یک جوان تبعه خود این کشور بوده است. فرد مهاجم که یک جوان 19 ساله بوده، با پوشش زنانه به مسجد مذکور رفته تا بتواند به راحتی و با استفاده از کمربند انتحاری، عملیات خود را به انجام برساند. وال استریت ژورنال اشاره می کند که داعش مسئولیت این حمله و یک حمله قبلی که به جان باختن 21 تن منجر شد را بر عهده گرفته است. 


*****


ادامه انتقادات رئیس جمهور ترکیه از رسانه های خبری و اتهام زنی به آن ها، موضوع دیگری است که مورد توجه برخی مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است. به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد که رسانه‌های خبری بزرگ غرب شامل روزنامه نیویورک تایمز، سی ان ان و بی بی سی، در تلاش برای تضعیف و ایجاد تفرقه در ترکیه هستند. اردوغان گفته: آیا می دانید هدف اصلی رسانه های خبری غربی چیست؟ تضعیف ترکیه، ایجاد اختلاف و تفرقه و از بین بردن وحدت و همگرایی کشور تا ترکیه را ببلعند. ولی آنها در دستیابی به این هدف ناکام خواهند شد. ما چنین اجازه ای را نخواهیم داد. اردوغان همچنین تاکید کرده است که سردبیر روزنامه جمهوریت را که تصاویر ویدئویی مربوط به همکاری آژانس اطلاعاتی این کشور در ارسال سلاح به سوریه را منتشر کرده، به سختی مجازات خواهد کرد.


*****


موضوع سفر رئیس جمهور مصر به آلمان و حواشی این سفر، از جمله دیگر موضوعات مورد توجه امروز به شمار می رود. سایت شبکه خبری «الجزیره» می نویسد در جریان حضور عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر در برلین، تناقض های موجود میان منافع اقتصادی کشورهای اروپایی و ایده آل های سیاست خارجی این اتحادیه به خوبی قابل مشاهده بود. دیروز، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان که مدت ها از دیدار با سیسی خودداری می کرد، از وی استقبال کرده و یک قرارداد اقتصادی 9 میلیارد دلاری نیز میان طرفین به امضا رسید. اما در جریان کنفرانس مشترک مرکل و سیسی، یکی از خبرنگاران با فریاد، سیسی را «قاتل» خطاب کرد و در مقابل، خبرنگاران مصری حاضر در کنفرانس نیز شعار «زنده باد مصر» سر دادند که این امر به ایجاد تنش در کنفرانس خبری منجر شد. 


*****


در مطلبی مربوط به ایران، خبرگزاری «راسیا سیوودنیا» اظهارات وزیر خارجه روسیه را بازتاب داده که گفته هیچ موانعی برای موفقیت مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 وجود ندارد. به نوشته این خبرگزاری، سرگئی لاوروف روز چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک در پایان نشست وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای گفته در صورتی که تمام شرکت کنندگان در مذاکرات به چارچوب های سیاسی توافق شده در لوزان سوییس پایبند باشند هیچ مانعی در پایان موفقیت آمیز مذاکرات در مورد برنامه هسته ای ایران وجود ندارد. لاوروف گفت: پیشرفت در مذاکرات کاملا مشهود است. هنوز این مذاکرات به پایان نرسیده است اما در آن رو به جلو حرکت می کنیم.


*****


این در حالی است که سیاستمداران تندرو آمریکایی همچنان به تلاش های خود برای جلوگیری از حصول توافق هسته ای ادامه می دهند. در جدیدترین نمونه، جان بونر، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با «فاکس‌نیوز» گفته توافق با ایران مانند توافق با شیطان است. وی گفته: «توافق با ایران مثل این است که با شیطان توافق کنیم و بعد انتظار داشته باشیم که شیطان به وعده‌هایش عمل کند». گفتنی است بونر که از جمله مهمترین مخالفان روند مذاکرات هسته ای با ایران به شمار می رود، در ماه مارس از نخست وزیر رژیم اسرائیل برای سخنرانی در کنگره آمریکا دعوت کرد که این اقدام وی انتقادات شدیدی را از سوی کاخ سفید و همچنین تحلیلگران مستقل آمریکایی به همراه داشت. 


*****


البته خود نتانیاهو نیز همچنان با استفاده از هر فرصتی به طرح ادعاهای مختلف علیه برنامه هسته ای ایران می پردازد. به نوشته خبرگزاری «شین هوا»، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل روز چهارشنبه با اشاره به گزارش ها درباره افزایش ذخایر هسته ای ایران به عنوان یک عامل نگران کننده، در مورد موافقتنامه هسته ای آینده با ایران ابراز نگرانی کرده است. وی گفته: «اگر شما این مسئله را به ادامه توسعه موشک های بالستیک بین قاره ای آنها، شبکه تروریستی گسترده آنها و این حقیقت که آنها از حملات راکتی و موشکی علیه ما حمایت می کنند، فعالیت های آنها در یمن و این حقیقت که آنها همه قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد را نقض می کنند اضافه کنید، می بینید که آنها یک چالش جدی برای صلح و امنیت در منطقه ما هستند».












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن