تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798347424




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازار سهام در کانون توجه سرمایه‌گذاران خارجی |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: بازار سهام در کانون توجه سرمایه‌گذاران خارجی
وال استریت ژورنال با اشاره به این که بورس ایران یکی از اهداف اصلی سرمایه گذاری برای شرکت های خارجی است نوشت: سرمایه گذاران خارجی معتقدند این بازار بسیار کمتر از حد واقعی ارزش گذاری شده است.
کد خبر: ۵۰۹۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶ - 15 June 2015


وال استریت ژورنال با اشاره به این که بورس ایران یکی از اهداف اصلی سرمایه گذاری برای شرکت های خارجی است نوشت: سرمایه گذاران خارجی معتقدند این بازار بسیار کمتر از حد واقعی ارزش گذاری شده است.

به گزارش تسنیم، وال استریت ژورنال طی گزارشی نوشت: دومینیک بوکور اینگرام، یک مدیر پولی مقیم لندن که اخیرا سفری به ایران داشته، اقتصاد ایران را مستعد سرمایه گذاری می داند. وی در این باره می گوید: «من به کشورهای در حال رشد زیادی سفر کرده ام، اما هیچکدام زیرساخت هایی به سطح ایران نداشته اند.»
تعدادی از سرمایه گذاران جسور نظیر آقای بوکور اینگرام، یک مدیر سرمایه گذاری که در موسسه چارل ماگنه کپیتال انگلیس کار می کند، در حال بررسی ورود به اقتصاد ایران هستند. آنها که علاقمند به فعالیت های رقابتی هستند، قصد دارند سرمایه گذاری های مشترک انجام دهند، نیروی کار استخدام کنند و وارد یک فضای کسب و کاری شوند که می تواند بی ثبات باشد.
بازار بورس 100 میلیارد دلاری ایران یکی از اهداف اصلی سرمایه گذاران است، زیرا محدودیتی برای سرمایه گذاری خارجی در آن وجود ندارد و آنها معتقدند این بازار بسیار کمتر از حد واقعی ارزش گذاری شده است. به علاوه، بیش از 300 شرکت در فهرست بورس تهران حضور دارند که بسیاری از آنها دارای تجربه مدیریتی هستند و سال ها در شرایط تحریمی تلاش کرده اند رشد کنند. شعارهای خودکفایی دولت ایران نیز موجب شکل گیری شرکت های بزرگ صنعتی مانند خاتم الانبیا و شرکت های بزرگ خودروسازی نظیر ایران خودرو و سایپا شده است.
اگر ایران از یک بازار حاشیه ای تحت تسلط سرمایه گذاران داخلی به یک بازار باز که وسعت آن به بزرگی اقتصاد این کشور باشد تبدیل شود، رشد اقتصادی این کشور عظیم خواهد بود. ارزش شرکت هایی که در فهرست بورس تهران قرار دارند، حدود 28 درصد تولید ناخالص داخلی کشور را تشکیل می دهد، نسبتی که نسبت به اکثر اقتصادهای نوظهور بزرگ جهان، پایین است.
ایران و 6 قدرت جهانی از جمله آمریکا در تلاش اند تا قبل از تاریخ 30 ژوئن به یک توافق نهایی در زمینه هسته ای دست یابند. شکاف ها در موضوعاتی همچون بازرسی از مراکز نظامی و زمان لغو تحریم ها همچنان پابرجاست.
ده ها شرکت مالی دیگر به این امید که توافق منعقد خواهد شد، مسئولان خود را به ایران اعزام کرده اند تا اقتصاد این کشور را مورد ارزیابی قرار دهند.
چارل ماگنه کپیتال، یک شرکت متخصص امور بازار که  2.28 میلیارد دلار دارایی را  تحت مدیریت خود دارد، در ماه آوریل یک ابتکار مشترک با شرکت کپیتال تورکوئیز تهران به امضا رسانده تا سرمایه گذاری در بازار ایران را آغاز کند.
شرکت هایی نظیر چارل ماگنه کپیتال و فرست فرانتیر کپیتال  بر خلاف شرکتهای چند ملیتی در اقتصاد آمریکا که تحریم ها علیه ایران در آنجا سرسختانه تر اعمال می شود، حضور ندارند. شرکت های اروپایی می توانند در ایران فعالیت کنند، اما باید از همکاری با نهادهای تحت تحریم دوری کنند. اما آمریکا شرکت ها را از مجموعه وسیع تری از فعالیت ها در ایران منع می کند.
رامین ربیعی، مدیر شرکت تورکوئیز، که حدود 200 میلیون دلار دارایی را تحت مدیریت دارد گفت: «ما 10 سال منتظر این لحظه بوده ایم... ما در حالت توسعه تیم های فروش و تیم سرمایه گذاری- بانکی خودمان هستیم و داریم گزارش هایی به زبان انگلیسی تولید می کنیم. ما می خواهیم مطمئن باشیم که وقتی تقاضا شروع می شود ما آماده ایم.»
فرست فرانتیر، که یک بانک سرمایه گذاری در بنگاه های کوچک و مستقل اقتصادی است نیز در ماه آوریل طرح هایی را برای ایجاد یک صندوق سرمایه گذاری با گروه آگاه تهران اعلام کرد. فرست فرانتیر نیز همانند چارل ماگنه کپیتال تلاش دارد تا روابط خود با نهادهای غیر ایرانی را با استفاده از اطلاعات گروه آگاه از بازار ایران ترکیب کند تا از گشایش احتمالی ای که قرار است در بازار ایران ایجاد شود، بهره ببرد.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 159]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن