تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821044970




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

الزام شهرداري به ارائه لايحه جامع اعلام مشاغل سخت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ خرداد ۱۳۹۴ (۱۵:۱۱ب.ظ)
الزام شهرداري به ارائه لايحه جامع اعلام مشاغل سخت موج - رئيس کميسيون سلامت، محيط‌زيست و خدمات شهري شوراي شهر تهران با تأکيد بر اينکه شهرداري بايد لايحه جامع اعلام مشاغل سخت را به شورا ارائه دهد، گفت: در طرح جامع 400 طرح موضوعي و موضعي به شهرداري تکليف شده است که اين موارد بلاتکليف مانده است.
به گزارش خبرگزاري موج، رحمت اله حافظي در جلسه امروز شوراي شهر تهران در بررسي يک‌فوريت طرح «الحاق يک تبصره به مصوبه ممنوعيت ورود موتورسيکلت به بازارهاي مسقف محدوده خيابان 15 خرداد» با اشاره به طرح جامع شهر تهران که سند مادر و شناسنامه شهر است، گفت: ارائه طرح‌ها و لوايح متعدد موجب مي‌شود که از ريل طرح جامع شهر خارج شويم و انضباط پذير بودن شهر نيز مختل شود. در طرح جامع 400 طرح موضوعي و موضعي به شهرداري تکليف شده است که اين موارد بايد ارائه شود.
وي ادامه داد: ما از 400 طرحي که بايد شهرداري آن را انجام مي‌داد، غفلت مي‌کنيم و به‌صورت موردي درباره مسائل وارد مي‌شويم و حتي طرح اصلي خودمان را زير سؤال مي‌بريم. اجازه دهيم اين موارد که در قالب جامع شهر تهران پيش‌بيني‌شده است انجام شود و شهرداري را مکلف کنيم طرح‌هاي موضعي و موضوعي تکليف شده را عملياتي کند.
حافظي همچنين در بررسي طرح «الزام شهرداري به پرداخت فوق‌العاده کار(مشاغل سخت و زيان‌آور) به آتش‌نشانان» نيز گفت: کميسيون نظارت حقوقي شوراي شهر تهران در اين زمينه با بررسي‌هاي انجام داده هشت رديف از مشاغل عملياتي آتش‌نشانان در سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني را جز مشاغل سخت و زيان‌آور با بالاترين درجه سختي شناسايي کرده و به شورا ارائه کرده است.
رئيس کميسيون سلامت، محيط‌زيست و خدمات شهري شوراي شهر تهران، ادامه داد: کميسيون برنامه‌وبودجه شورا نيز به بار مالي اين طرح اشاره‌کرده است که منطقي است البته اگر اين موضوع در قالب لايحه از شهرداري تهران به شورا ارسال شود منابع مالي آن نيز پيش‌بيني خواهد شد بااين‌وجود کميسيون سلامت در جمع‌بندي نهايي پيشنهاد مي‌کند شهرداري ملزوم به ارائه لايحه جامع اعلام مشاغل سخت و زيان‌آور همراه با منابع موردنياز براي مشاغل سخت در آتش‌نشاني و ساير گروه ها به شورا شود.
حافظي درباره معارفه شهرداران جديدالانتصاب مناطق تهران، گفت: مشکل در معارفه اينجاست که بايد مشخص شود آيا شهرداران مناطق، قائم‌مقام شهردار هستند؟
وي در ادامه به دو بند قانوني در اين زمينه اشاره کرد و گفت: در ماده 79 قانون شهرداري‌ها آمده است که «کليه پرداخت‌هاي شهرداري در حدود بودجه مصوب با اسناد مثبت و رعايت مقررات آيين‌نامه مالي به عمل خواهد آمد و بايد به امضاي رئيس حسابداري و شهردار که ذي‌حساب است يا قائم‌مقام آن برسد» همچنين در ماده 71 قانون تشکيلات، وظايف و انتخابات شورا آمده است «کليه پرداخت‌هاي شهرداري در حدود بودجه مصوب با اسناد و رعايت مقررات مالي مالياتي شهرداري است که اين اسناد به شهردار و ذي‌حساب يا قائم‌مقام آن‌ها که مورد تائيد شورا است برسد».
وي تأکيد کرد: در مناطق نمي‌دانيم آيا شهرداران مناطق قائم‌مقام شهردار محسوب مي‌شوند يا اينکه افراد ديگر؟ درهرصورت هر کس که صاحب امضا است بايد به تائيد شورا برسد. اگر اين جلسه معارفه براي اين کار است، بايد آقاياني که حق امضا دارند در دستور کار شورا قرار گيرند و براي تک‌تک آن‌ها رأي اعتماد گرفته شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن