تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820996436




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیام 24 خرداد، همدلی محبت و دفاع از حقوق ملت


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: پیام 24 خرداد، همدلی محبت و دفاع از حقوق ملت
بحث وحدت حوزه و دانشگاه سال‌ها بود که فقط به صورت شعار مطرح می‌شد. البته اقدامات عملی نیز صورت گرفت اما بیشتر در قالب شعار بود! اما به نظرم این دولت نمادی از وحدت حوزه و دانشگاه است.
حجت السلام محسن غرویان: 24 خرداد پیام‌های مهم و قابل تاملی را دارد. همانطور که رئیس جمهوری نامگذاری کردند 24 خرداد پیام مهربانی و اعتدال را برای ملت ایران داشت. ایشان باید همواره با مسئولیتی که دارند از ملت ایران و کیان این نظام و از سرزمین ایران دفاع کند ، این امر جز با محبت و همدلی میسر نخواهد شد.

نکته بعدی و به نوعی پیام بعدی این است که پیام 24 خرداد دفاع از حقوق بود! رئیس‌جمهور اعلام کردند که من یک "حقوقدانم"؛  این معنای زیبا و وسیعی داشت که رئیس‌جمهور باید حافظ حقوق ملت باشد و نه اینکه بخواهد با دیکتاتوری و تحمیل عقاید بر آنها ریاست کند. ملت ایران زمانی که این پیام‌ها را دیدند به پای صندوق های رای رفته و به دکتر روحانی رای دادند؛ این دولت با رای اکثریت، منتخب ملت شد که  به هرحال خود این حرکت 24خرداد نشان دهنده وحدت ملت ایران است.

معتقدم این روز نماد عینی و وحدت علمی و عملی حوزه و دانشگاه بود! بحث وحدت حوزه  و دانشگاه سال‌ها بود که فقط به صورت شعار مطرح می‌شد. البته اقدامات عملی نیز صورت گرفت اما بیشتر در قالب شعار بود! اما به نظرم این دولت نمادی از وحدت حوزه و دانشگاه است؛ زیرا هم رئیس‌جمهور شخصیت حوزوی و در عین حال دانشگاهی است ، و هم کابینه ایشان مرکب از تحصیل کردگان حوزه و دانشگاه هستند.  نتیجه عملی وحدت حوزه و دانشگاه برآمدن چنین دولتی است؛  که هم اهداف حوزه و هم اهداف علمی را محقق می کند.

خوشبختانه مشورت با کارشناسان و متخصصین در دستور کار این دولت است که این نیز یکی دیگر از پیام های 24 خرداد بود که بسیار نیز قابل اهمیت و ارزشمند است.

معتقدم مخالفین دولت پیام 24 خرداد  را درک کرده اند و عکس العمل نشان می‌دهند! زیرا اگر درک نکرده بودند که چنین واکنش و عکس العمل‌های را از خود نشان نمی‌دادند! این گروه ها درک کردند اما نمی‌خواهند قبول کنند که معتقدم این موضوع ریشه در هواهای نفسانی این افراد دارد. در هر صورت مخالفین باید صبر و تحمل بیشتری داشته باشند؛ در دولت قبل یک تفکر حاکم بود اکنون یک تفکر دیگر روی کار آمده است که تفاوت‌های نیز دارند. البته تفاوت نه در اصول و پایه‌های دین و نظام؛ بلکه نوع نگاه و قرائت‌ها با یکدیگر متفاوت است! به هرحال ما همه باید تمرین کنیم همانطور که 8 سال جناح رقیب تحمل کردند، اکنون نیز منتقدین باید یاد بگیرند که این سلیقه را تحمل کنند و مقداری صبوری را چاشنی کار خود کنند مطمئنا بهتر است.

توصیه ام به دولت این است که همین محبت، صمیمیت و شفافیت را با ملت داشته باشند و از  جاده اخلاق فاصله نگیرند، صبر و تحمل داشته باشند و در راستای شعارهای همدلی و وحدت که مقام معظم رهبری فرمودند حرکت کنند. عقلانیت و دین داری را در کنار هم و علم را در کنار دیانت حفظ کنند و همان شعار‌های که در ابتدای روی کار آمدن اعلام کردند را ادامه دهند، که انشاالله بتوانند به آن آرمان‌های نسبی مد نظر خود برسند.






۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن